Lapsivakuutuksen vaihtaminen pelkäksi tapaturmavakuutukseksi

Vierailija

Ala-asteikäisen lapsen lapsivakuutus olisi tarkoitus lopettaa ja ottaa tilalle pelkkä tapaturmavakuutus. Olen nyt vertaillut eri firmojen hintoja ja eroa on sekä niissä että korvattavissa summissa aika paljon. Miten hitsissä mä voin lapsen äitinä päättää, mikä on sopiva haittakorvaussumma, kun esim. LähiTapiolan vaihtoehdot ovat noin 80 000 €, 133 000 € ja 242 000 €. Tietenkin toi isoin olisi varmasti paras vaihtoehto, mutta vakuutusmaksukin nousee sitten. Ei mulla ole mitään käsitystä, mikä summa riittää haittakorvaukseksi. Auttakaa!

Kommentit (6)

Vierailija

Mietipäs vielä kerran. Tauteja on muistakin kuin vain normaalit lastentaudit. Jos lapselle vaikka puhkeaa diabetes tai reuma, on aika jees että esim. lääkäriin pääsee aina tarvittaessa eikä vain noin kerran vuodessa ja aina eri lääkärille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mietipäs vielä kerran. Tauteja on muistakin kuin vain normaalit lastentaudit. Jos lapselle vaikka puhkeaa diabetes tai reuma, on aika jees että esim. lääkäriin pääsee aina tarvittaessa eikä vain noin kerran vuodessa ja aina eri lääkärille.

Otin lapselleni vakuutuksen raskausaikana. Kaksivuotiaana irtisanoin kun vakuutusta ei ollut tarvittu kertaakaan, terveyskeskuksessa olimme käyneet lääkärillä kerran. Ei maksanut mitään. Lapsi on nyt 10v, vakuutusta ei olisi tarvittu kertaakaan. Kerran olemme käyneet yksityisellä vastaanotolla, taisi maksaa 50e.

Täällä lasten krooniset sairauden hoidetaan keskussairaalassa, ei siellä kovin montaa lääkäriä ole joten todennäököisyys sille ettei sais samaa lääkäriä aina on pieni. Ja vakuutusmaksulla käy monta kertaa vuodessa lääkärissä.

Aloittajan kysymykseen, meillä on se pienin korvaussumma tapaturmavakuutuksessa.

Vierailija

Jos nyt miettii, että tapahtuu tapaturmainen vammautuminen ja lapsi ei koskaan tule menemään töihin. Hän saa aikuisena minimi eläkkeen, vanhemmilta rahaa? ja perinnön? sekä tuon korvauksen.

Jos sillä korvauksella saisi ostettua asunto-osakkeen, olisi asumiskulut jatkossa kohtuulliset ja eläkkeellä saanee ruuan maksettua.... ja eikun etuovea lukemaan.

Tuo ei sitten korvaa sairaudesta aiheutunutta työkyvyttömyyttä.

Vierailija

Totta kai paras vaihtoehto on, ettei lapsi sairastu, mutta jos huono arpa sattuu kohdalle, vakuutus on kyllä iso onni onnettomuudesssa. Aika ruusuiset kuvitelmat näyttää ns terveillä olevan vaikkapa nyt keskussairaalan polikliinisesta erikoissairaanhoidosta. Itselläni on D1 ja miehellä nivelreuma, joten olimme mielettömän onnellisia kun vihdoin onnistuimme saamaan lapsillemme kattavat vakuutukset, siitäkin huolimatta että kaikki ovat vielä terveitä. Mutta koskaan ei tiedä. Vain se on varmaa, että Suomi hyvinvointivaltiona (mikä se niukin naukin vielä on) saa melko pikaisen lopun. Ja sitten sitä vakuutusta ei enää saa, kun paska on jo osunut tuulettimeen eli sairaus ihskenyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Totta kai paras vaihtoehto on, ettei lapsi sairastu, mutta jos huono arpa sattuu kohdalle, vakuutus on kyllä iso onni onnettomuudesssa. Aika ruusuiset kuvitelmat näyttää ns terveillä olevan vaikkapa nyt keskussairaalan polikliinisesta erikoissairaanhoidosta. Itselläni on D1 ja miehellä nivelreuma, joten olimme mielettömän onnellisia kun vihdoin onnistuimme saamaan lapsillemme kattavat vakuutukset, siitäkin huolimatta että kaikki ovat vielä terveitä. Mutta koskaan ei tiedä. Vain se on varmaa, että Suomi hyvinvointivaltiona (mikä se niukin naukin vielä on) saa melko pikaisen lopun. Ja sitten sitä vakuutusta ei enää saa, kun paska on jo osunut tuulettimeen eli sairaus ihskenyt.

Jos mietit vastaajan 2. ruusuisia kuvitelmia niin niitä ei ole. On yksi erityislapsi ja yksi pitkäaikaissairas lapsi. Keskussairaalasta olemme saaneet tarvitun hoidon, yksityisellä ovat samat läkärit töissä paitsi että alan asiantuntija ei pidä yksityisvastaanottoa.  Käytämme sekä aikuisten että lasten neuroa ahkeraan. Sarjakortin saa aika helposti jos tarvitsee käydä useammin. Kaikki terapiat yhtä lukuunottamatta on maksanut yhteiskunta. Sitä itse maksettua ei olisi mikään vakuutus korvannut. 

Että semmoinen paska osui tuulettimeen täällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteikäisen lapsen lapsivakuutus olisi tarkoitus lopettaa ja ottaa tilalle pelkkä tapaturmavakuutus. Olen nyt vertaillut eri firmojen hintoja ja eroa on sekä niissä että korvattavissa summissa aika paljon. Miten hitsissä mä voin lapsen äitinä päättää, mikä on sopiva haittakorvaussumma, kun esim. LähiTapiolan vaihtoehdot ovat noin 80 000 €, 133 000 € ja 242 000 €. Tietenkin toi isoin olisi varmasti paras vaihtoehto, mutta vakuutusmaksukin nousee sitten. Ei mulla ole mitään käsitystä, mikä summa riittää haittakorvaukseksi. Auttakaa!

Saanko kysyä, että mitä vakuutusmaksu olisi vuodessa noilla eri haittakorvaussummilla? Mitä kallein maksaa? LähiTapiolassa on nähtävästi systeemit taas muuttuneet, koska viimeksi ei ollut tuollaisia vaihtoehtoja. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat