Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeutta eläimille julkaisi lisää videoklippejä...

Ottaa pahasti päähän

Näyttää eläinten kohtelu olevan monella tilalla aika väkivaltaista ja julmaa. Näyttä siltä että joillakin tiloilla työntekijät purkavat jotain patoutumiaan eläimiin.

Video löytyy sivulta: 

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/jarjesto-julkaisi-lisaa-kuva...

Voisi jokainen katsoa ennen seuraavaa kauppareissuaan, ainakin jos lihaa syö...

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija

Toihan on ihan järjetöntä! Ihan suoranaista eläinrääkkäystä monelta osin!

- ja sitten teurastamot ja tilalliset tekevät rikosilmoituksia noita nuoria kuvaajia kohtaan, vaikka nuoret riskeeraavat tulevaisuutensa (vrt. rikosrekisteri) tehdäkseen maailmasta inhimillisemmän.

Oletsika

Voiko kuvottavampia ihmisiä olla kuin eläinrääkkääjät, joihin kuuluu myös kaikki, jotka saavat tavalla tai toisella elantonsa eläimistä eli käyttävät eläimiä hyväkseen? Ei voi. Plus ihmiset, jotka syövät eläimiä, plus eläinten metsästäjät. Eli ei paljoa jäljelle jää.

Vierailija

Minä tein kasvissyöntiin siirtymispäätöksen jo sen maanantain dokumentin aikana, ja tässä sitten tulikin taas lisää motivaatiota nähdä uudenlaisen syömistavan opettelun vaiva...

Ahdistavaa ja kamalaa, ihminen on kyllä hirvein  peto mitä onkaan. Kyllä muutkin pedot tappaa eikä se tappaminen ja raatelu ole kivutonta tai siistiä, mutta vain ihminen pitää saaliinsa koko elämänsä kamalissa vankiloissa. Ja vain ihminen toimii tietoisen sadistisesti. 

Ja valitettavasti tämä ei rajoitu edes pelkästään eläimiin. Ihmisessä on jotain sellaista pahuutta, joka panee osan kohdistamaan kaikkiin heikompiin eriasteista julmuutta heti jos tietää tai luulee ettei jää kiinni, ettei kukaan näe. Epäilenpä että esim. avuttomiin vanhuksiin tai vammaisiin hoitolaitoksissa voi kohdistua kaikenlaista mitä ei saisi eikä pitäisi, jos uhri on tilassa jossa ei voi kertoa...

Vierailija

Olen yrittänyt siirtyä kasvisysöjäksi ja siitä vegaaniksi. En vain ole jaksanut yhtäjaksoisesti kuukausia pidempään. No ainakin jos ihmiset edes puolittaisivat lihan syömisensä uskoisin sen vaikuttavan jo älyttömän paljon mm. kasvihuonepäästöihin ja lihantuotannon vähenemiseen joka osaltaan vaikuttaisi eläinten olojen paranemiseen.

Vierailija

Kauhean vanhoja ja vanhanaikaisia navetoita ovat löytäneet kuvattaviksi... ihme hakkaamista kyllä. Ei meillä ikinä tuollaista ollut, hyvin hoidettiin hommat. Liha on silti hyvää.

Vierailija

Tähän heti vastaava hinnaltaan ja maukkaudeltaan kuin esim. tikka masala kana, Hesen hamppari ja majoneesi, Mozzarella(ja muut juustot) yms.,  niin ala heti vegaaniksi

Vierailija

Vois jotenkin kuvitella, että suurimmalla osalla olisi varaa vähentää lihansyöntiään aika reilusti. Eiköhän ruokavalio olisi ihan yhtä tervellinen, vaikka söisi lihaa vaikkapa kerran viikossa sen 7 kertaa viikossa sijaan? Miksei jauhelihakastikkeeseen tai lasagneen voisi laittaa puolet aiemmasta jauhelihamäärästä vaikkapa porkkanaraastetta?  Pahimpia ovat tietysti sellaiset, jotka ostavat lihaa (ja ruokaa yleensä) ennakolta suunnittelematta, ja laittavat sitten syömättä jäänyttä ruokaa roskikseen. Eli joku eläin on sekä kitunut elämänsä että kuollut siksi, että sen lihan voi nakata roskiin?

Vierailija

Miten monen vuoden takaa nämä klipit on?  Aikaisempien OE-videoiden ansiosta suhtaudun näihin nykyään hieman skeptisesti. Porukka ei epäröi vähän paisutella ja venytellä totuutta, ajatellen kai että tarkoitus pyhittää keinot.

Eläinten suojelu on tärkeää, mutta keinoja on monenlaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tähän heti vastaava hinnaltaan ja maukkaudeltaan kuin esim. tikka masala kana, Hesen hamppari ja majoneesi, Mozzarella(ja muut juustot) yms.,  niin ala heti vegaaniksi

Itse olen tässä kasvissyöntiin siirtymistä tekemässä, ja kyllä minä ainakin ajattelen, että joudun tässä luopumaan tietyistä makuelämyksistä joista pidän. Minä olen hulluna esim. chorizo-makkaraan ja ilmakuivattuun kinkkuun, eikä näitä oikein mikään vegeruoka korvaa. Mutta minä ajattelen sen niin, että olenko oikeasti niin itsekäs, että laitan omat makuelämykseni sen edelle, minkä koen eettisesti oikeaksi. Ei, en minä pysty tukemaan eläinrääkkäystä vain siksi, että kun ne rääkkäyksen tuotteet maistuu niin hyviltä. En enää, kun olen tutustunut eläinten tehotuotannon todellisuuteen. 

Vierailija

Toivottavasti tekivät eläinsuojeluilmoitukset. Suurin osa tiloilla kohtelee eläimiä hyvin, ei huonosti kohdeltu eläin tuota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä?! Siis anteeksi kielenkäyttöni, mutta mitä helvettiä tuo ihminen tekee tuossa videolla?! Näiden videoiden tulee olla todistusaineistoa eläinrääkkäyksestä, eihän tuo voi vain jäädä tähän, nuo ihmiset eivät voi selvitä ilman sanktioita. Eikä ikinä enää eläinten pariin tuollaista, ei työkseen eikä muutenkaan! Ikuinen eläintenpitokielto. Tuokin videolla esiintyvä arvoton ihminen tulee saattaa vastuuseen!

Valitettavasti tämä ei taida olla mikään yksittäistapaus, vaan tuollaista tapahtuu enemmänkin vähän joka puolella. Esim. siitä maanantain MOT:ista sukulaismies joka on alalla, sanoi ettei siinä hänestä ollut mitään epänormaalia muuta kuin se lampaan hakkaaminen laatikolla. Mutta eläimet jotka ei tainnu tai heräävät kesken verenlaskun, eläinten kovakourainen ajaminen tainnutuskarsinaan ja muut videolla nähdyt väärinkäytökset on kuulemma ihan arkea paikoissa joissa hän on ollut töissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tekivät eläinsuojeluilmoitukset. Suurin osa tiloilla kohtelee eläimiä hyvin, ei huonosti kohdeltu eläin tuota.

Tuo on ihan hullu väite, ettei huonosti kohdeltu eläin tuota. Äärimmäisen huonosti kohdeltu, esim. nälkiinnytetty, tai vakavasti sairas, ei toki tuota. Mutta kyllä eläin voi olla varsin kamalissa oloissa ja sitä voidaan välillä kohdella väkivaltaisesti ja sadistisesti niin että se ei tuotantoon näy. Eli eläin tuottaa normaalisti maitoa tai lihaa tai turkista, kunhan sen verran kunnossa on että ruokaa ottaa sisään ja se ruoka on oikeanlaista. 

Vierailija

En todellakaan kestä tällaista! Eihän me vaan voida suvaita tätäkin, ei se auta että me kauhistellaan. Mitä tällainen tavallinen kansalainen voi tehdä tämän eteen muuta kuin jättää lihat jatkossa kaupan hyllylle? Se ei riitä, tuokin ihminen jatkaa silti. Maksaisin omista rahoistani vaikka montakin tonnia ihan vain sen vuoksi että näkisin tuon henkilön tulevan kunnolla tuomituksi teoistaan. Ihan sama, menköön vaikka kaikki säästöt, kunhan ei tuo eikä kaltaisensa enää koskaan rääkkäisi yhtäkään eläintä.

Täytyyhän tuollaisen tilan lopettaa toimintansa! Tuollaisilleko me tässä maassa syydetään tukiaisia. Missä tuo sikatila sijaitsee? Missä tuo paikka on?

Näinajattelisin

Luulen, että eläintenhakkaajat saavat melko pian syövän tai jonkin muun v-mäisen, hitaasti tappavan taudin osakseen taikka sitten syntyvät seuraavalla kerralla esim. maaorjiksi eliitille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat