Millä saan tuohon lapseen vauhtia aamuisin?

Vierailija

Add-diagnoosi on ja aamut on yhtä helvettiä. Myöhästyy useina aamuina bussista. Tänään piti todella ehtiä tietyllä bussilla, mutta ei, ei ehtinyt. 

Herätän tuntia aikaisemmin, vaatteet jne valmiina jo illalla. Yhden perhanan leivän syömiseen menee 20min kun hoputtaa. Tänäänkin ehti syödä vaan yhden leivän. Tämä tietää migreeniä kun unohtaa syödä toisen leivän jonka heitin reppuun. 

Tää saa mut raivon partaalle kun ei vaan tapahdu mitään. Kaikki on kun hidastetusta filmistä. 

Pitääkö herättää kahta tuntia aikaisemmin vai mitä ihmettä? Samat aamurutiinit olleet käytössä  koko kouluajan. Nyt on kuudennella. 

Aaaarrrghhh.

Kommentit (12)

Jaahas

Meillä samaa ongelmaa. Vaatteiden pukeminen ottaa helposti 30min jos ei koko ajan sano vieressä. Tosin lapsi on nuorempi, toivon että tuo tuosta helpottuu iän myötä edes vähän. 

Olisiko mahdollista että lapsi söisi aamupalan/eväät vasta bussissa?

Vierailija

Onko telkkari päällä/kännykkä kädessä/lelut vieressä? Kaikki muu ärsyke pois ja yksi homma kerrallaan tehtäväksi, tarvittaessa alat herättää aikaisemmin. 

Meillä samanlainen tyttö ja kun lopulta koitti aika jolloin tytön piti itse huolehtia itsensä ajoissa koulukuljetukseen niin alkoi sujua paljon paremmin oikeastaan kun silloin kun minä olin kotona huolehtimassa aamutoimet. 

Alkuun meillä oli puhelimessa muistutuksia että nyt syö aamupala (valmiina jääkaapissa), nyt pue vaatteet, nyt lähde ulos odottamaan taksia. Aika pian niistä voitiin kuitenkin luopua kun yksin kotona oleva lapsi hoiti aamutoimet nopeasti koska ei ollut turvaverkkoa johon luottaa jos ei ehdikään ajoissa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä samaa ongelmaa. Vaatteiden pukeminen ottaa helposti 30min jos ei koko ajan sano vieressä. Tosin lapsi on nuorempi, toivon että tuo tuosta helpottuu iän myötä edes vähän. 

Olisiko mahdollista että lapsi söisi aamupalan/eväät vasta bussissa?

Jos laitan ne mukaan, unohtaa syödä. Ja kun ei syö tarpeeksi, iskee migreeni.

Pakko oli taas vaan purkaa kun tää oli taas niitä aamuja.

Ap

Vierailija

No siis älä inakasn näytä noita turhautumisen tunteitasi. Stressaa varmasti lasta ja tekee entistä hitaammin. Hyväksy hänet sellaisena kuin on ja se että kaikki eivät ole samanlaisia ja tahtisia kuin sinä. Aloita siitä. Aamut eivät saa lapsesta eikä sinusta tuntua helvetiltä. Herätkää puol toista tuntia aiemmin äläkä tee ehtinisestä numeroa.

Vierailija

Vastaus 3:lle. Ei ole telkkari päällä tai kännykkä kädessä. 

Lasta on herätettävä ennen kun lähden töihin, vaikka lapsi meneekin myöhempään kouluun. Nakkaan aamipalan nenän eteen ja katson että se on syöty ja lääkkeet otettu ennen kun lähden töihin. 

Kännykässä hälytys kun vaatteet pitää pukea, samoin ulkovaatteet. En pysty soittamaan töistä joka aamu ja muistuttaa näistä. 

Siis menee hermo.

Ap

Vierailija

Miksi otat niin kovia paineita? Okei myöhästyy usein ok. Anna olla :) ei hän sitä tahallaan tee.. Stressaat lastakin tuolla asenteella..elämässä tärkeämpiäkin asiita kun kouluun ehtiminen

Vierailija

Mitäs silloin tapahtuu, kun lapsi myöhästyy bussista? Voiko hän lähteä silloin kävelemään kouluun? Pitkän matkan kun talsii muutaman kerran ja joutuu menemään kouluun kesken tunnin, saattaisi aamutoimien hoitamisen motivaatio kasvaa.

Meidän kuutosluokkalainen on herännyt tänä syksynä kuin käkikello, koska hänen pitää "huolehtia ulkonäöstään" eli laittaa piilarit ja väkertää hiuksensa. Tämä into herätä (ja suoranainen pakkomielle ehtiä laittaa itsensä kuntoon ennen kouluun lähtöä) on ollut minulle suuri helpotus aamuihin!

Vierailija

Jos lapsi myöhästyy bussista, myöhästyy koulusta ja terapiasta. Koulusta on tullut tuhoton määrä huomautuksia ja valituksisa myöhästymisestä ja olen sitä mieltä että koulussa tulee olla ajoissa. Koulu on lapsen velvollisuus. Ei työpaikoillakaan katsota hyvällä jos alvariinsa myöhästyy.

Lääkitys on (keskipitkä vaikutus) joka otetaan aamulla, joten se ei auta aamuihin.

Ap

Vierailija

Jos kuljet itse autolla, voisitko viedä hänet aamulla koululle vai tulisiko pojan odotusajasta ihan liian pitkä? (Tai voisitko mennä töihin itse vähän myöhemmin?) Curlingia ja paapomista tämä tietenkin on, mutta toisaalta voisi olla hyvä aamuhetki äidille ja lapselle ja lääkekin ehtisi vaikuttaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat