Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua - mielestäni huonosti toteutettu

Tarve auttaa

Hei!

Alkuun on todettava, että idea on mahtava. Toteutus sitä vastoin huono, mikäli olen sen oikein ymmärtänyt. Jo viime vuonna olin aikeissa osallistua, kunnes ymmärsin, että sama perhe saattaa saada apua jo 10 muulta perheeltä. Eihän tässä ole mitään järkeä? Yhtenä jouluna posti tuo valtavan kasan (krääsää) tavaraa ja toisena ei olekaan taas mitään. Systeemi pitäisi olla sellainen, että toive poistuu sen toteuduttua. 

Itse haluaisin yhden perheen, jolle voisin tehdä joulun. Mitäköhän kautta tällainen onnistuisi? 

Kommentit (7)

Vierailija

Ei taida onnistua oikein mitenkään. Moni tällaisten avustusten hakija on aika konkari hakemaan avustuksia useammasta paikasta. Kokeneimmat tietävät myös, millainen tarina vetoaa parhaiten lahjoittajiin.

Vierailija

Minusta toteutus on siinä mielessä huono, että kuka tahansa voi sepittää surkutarinan jouluapuun valmista joulua pyytääkseen. Siis hekin, joilla oikeasti on varoja. Näin tulot säästyvät muihin ei-välttämättömyys-hyödykkeisiin. Toinen seikka on se, että lahjoja annetaan tulla niin paljon kuin mahdollista ja ne muutetaan rahoiksi kirpputoreilla. Rahaa kun ei voi suoraan lahjoittaa.

Vierailija

Minusta se on vastenmielistä kerjäämistä koko systeemi. Jos elämänhallinta on niin paska, ettei saa pipareita ja lanttulaatikkoa järkättyä lapsille, ne lapset pitää ottaa huostaan.

Vierailija

Ehkä se luotettavin tapa välittää lähimmäisestä joulun alla on kiikuttaa jouluavustus suoraan ihmiselle. Sellaiselle, jonka elämää olet seurannut. Ja jonka kotipihassa ei näy jouluvilskettä, mutta sisällä on valo.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat