mies vähättelee fyyysisiäni oireita lasten melusta :(

Vierailija

6v ja 4v kinastelevat, hirveä kirkuminen kuuluu lastenhuoneesta. mies vain katselee telkkaa tyynenä että " anna tapella, siinähän oppivat" mutta minulla sattuu kamalasti päähän tuo huuto. kohta alkaa sattua myös mahaan.. kun valitan tästä, mies nauraa ja tuumaa että höpöhöpö.  että ei saa olla näin herkkä.

lopulta päädyn vessaan sormet korvissa, etten menisi karjumaan lastenhuoneeseen " NYT HILJAA TAI ÄITI MUUTTAA POIS ! PERKELE!"

kun ei noihin tappelupukareihin mikään lässytys auta, välillä leikkivät nätisti ja kohta taas kiljutaan jostain onnettomasta legosta "

lapsi 1: TOI VEI MUN SINISEN LEGON!"

minä:" ota lapsi hyvä toinen sininen lego"

lapsi 1:" MUTTA KUN MÄ HALUAAAN SEN!"

lapsi 2:" VYÄÄÄÄÄ !"

kadun välillä, että halusin toisen lapsen! joskus, kun hakee nämä tarhasta sama sota alkaa jo autossa..

"TUO TÖNII!"

" ENKÄ TÖNI ! TYHMÄ! "

" HILJAA TAI ETTE SAA NIITÄ MUROJA KAUPASTA!"

miehellä on neljä sisarusta, siksi on tottuneempi. itse taas olen ainoa lapsi..

Kommentit (11)

Vierailija

Mitäpä jos oikeasti ottasit ja lähtisit pariksi päiväksi mökille yms hiljaisuuden keskelle. Vielä sillei ettet kerro isännälle ja kiljukaulahanhille, siis anteeksi, lapsille minne menet.

Vierailija

Jos siedät noin huonosti melua, miksi olet hankkinut kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla? Kysyn tätä ihan tosissani, sillä olen itsekin herkkä metelelille ja aivan erityisesti tuollaiselle lasten kinastelulle ja kiljumiselle, enkä ole edes harkinnut lasten hankkimista. En haluaisi olla sellainen vanhempi, joka tiuskii lapset hiljaiseksi tai katoaa johonkin hotellilomalle normaalien elämän äänien vuoksi.

Haluaisin kuulla, miksi sinä olet päättänyt toisin.

Vierailija

Miten lapsia rangaistaan kinastelusta? Kotiin kannattaa luoda systeemi jossa molemmat häviävät jos eivät tee yhteistyötä, ja vastaavasti voittavat käyttäytymällä fiksusti. Jos lelusta ei pystytä sopimaan niin lelu pois molemmilta. Lapset ovat hyviä arvioimaan toimintaansa hyödyn ja haitan näkökulmasta, kyllä ne pian huomaa että mikä kannattaa ja mikä ei. 

Vierailija

Ymmärrän, että sattuu korviin ja päähän tuollainen kirkuminen, eikä vähättely tunnu mukavalta. Olet kuitenkin lasten äiti - mitä jos sen sijaan että istut sohvalla pitelemässä korviasi ja odotat että mies saa lapset hiljaiseksi, menet itse lasten luo ja viet vaikka toisen naperon ulos riehumaan ja purkamaan energioita? Tai vaikka menet mukaan lasten leikkiin ja ennakoit mahdollisia riitatilanteita?

Vierailija

Tavallisia miehiä ei kiinnosta lasten kasvatus, erityisen lapsirakkaat ovat sitten erikseen. Mieheltä ei siis pidä erehtyä odottamaan mitään osallistumista, jos haluaa välttää pettymistä.

Vierailija

Ymmärrän kyllä meluherkkyyden, itsekin olen meluherkkä, mutta en ymmärrä miksi tällainen ihminen hankkii lapsia. Itselläni ei olisi tullut mieleenkään, koska jo satunnainen esim. tavaratalon kassajonossa huutavan lapsen ääntely aiheuttaa niin pahoja aggressioita että mielikuvissani katkaisen kiljujalta kaulan niks vaan...

Vierailija

Mitä siitä lapsonen oppii, jos "antaa tapella vaan"? On varmasti hyödyllistä ottaa selvää, mistä on kysymys ja puuttua epäoikeudenmukaisuuksiin asianmukaisesti. Siitä lapsi oppii sitä mitä pitääkin. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat