Nelan katoaminen
Miksi puoliso teki siitä noin ison näytöksen?
Miksi Nela ei ilmoittanut mihin lähti ja katoaminen tapahtui samana päivänä?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadonnut tahallisesti
Olen samaa mieltä. Jos kerta ihan itse omin jaloin on päässyt bussista ulos ja juuri Nuuksion kohdalla, kertoo se minusta enemmänkin siitä, että on tarkoituksella juuri siellä. Metsässä ei ole kameroita, toisin kuin kaupungissa eli katoaminen on helpompaa. Sitä en tiedä onko joku esim. pakottanut hänet lähtemään pois kodistaan ja tarkoituksella katoamaan.. Itse siis en epäilisi ekana ruumista Nuuksiossa. Uskoisin, että hän elää nyt jossain muualla. Toivottavasti hänellä on kaikki hyvin ja/tai hänet löydetääm pian jos hän itse niin haluaa.
Kyllähän se Nuuksioon menokin oli jo vähän outo juttu, jos oli tosiaan vetänyt nahkatakin päälle ulkoilutakin. Kuka menee suht lämpöisenä syyspäiväivänä metsään kävelemään niin että jättää nahkatakin toisen takin alle? Minusta tuo vaikuttaa siltä että on halunnut "naamioitua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikea mysteeri on kyllä se parturi-kampaajan katoaminen Helsingissä muutama kuukausi takaperin. Oli ollut menossa kolmeksi tapaamiseen työpaikalleen ja matkakorttitiedoista pystyttiin katsomaan että oli ottanut metron/bussin keskustaan ja teletiedot viittasivat että viimeksi linkittyi Kampin seuduille linkkitorniin kai jonkin verran ennen kolmea. Kampaamokin oli ihan Kampin vieressä.
Mihin ihminen voi kadota keskellä päivää Kampissa? Siis oikeasti. Sen vielä tajuaa että jossain Nuuksiossa voikin mennä hukkaan, mutta Kamppi... Ehkä jos menee jonkin tutun luo vierailemaan nopeasti samoilla seuduilla ja tulee tapetuksi.
Samaa mieltä! Tämä on tosi outo juttu. Ois mielenkiintoista lukea enemmän tästä mut ei taida olla paljon infoa missään?
Nuuksioon voi hyvinkin kadota. On niin iso alue. Kyllä tuosta silti tulee mieleen joko itsari tai sit on suunnitellut jo kauan täydellistä "katoamista" ja elelee nyt jossain muualla.
Joku kommentoi, että pärjäsi "nippa nappa" duunissa. Onko tuosta ollut siis mainintaa jossain?
No ei se alue nyt niin älyttömän suuri ole ja siellä liikkuu paljon ihmisiä ja etsintöjä on järjestetty useita koirien ja kissojen kanssa. Vesistöön tietysti voi aina kadota ja maastoonkin voi jäädä niin että ei huomata, mutta en oikein usko että on sillä alueella.
Vierailija kirjoitti:
Jep, etsintöihin varmasti keskitetään paljon enemmän resursseja katoamisen saaman julkisuuden vuoksi. Muussa tapauksessa oltaisiin varmasti käyty etsimässä vain kerran tai pari kertaa...Sen jälkeen koko katoaminen olisi unohdettu muiden kuin omaisten toimesta. Luulen että asiaa selvitetään nyt aktiivisemmin jo sen vuoksi että se on saanut paljon mediahuomiota.
Niinpä. Olihan tässä samaan aikaa kaksi muutakin naista kadoksissa (joista toinen löytyi kuolleena), mutta ei heitä mitenkään laajamittaisesti vapaaehtoisvoin etsitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on puolisona ihan normaalia etsiä kadonnutta läheistään. Enemmänkin ihmettelisin sitä että ei etsittäisi läheisten puolesta tai levitettäisi tietoa katoamisesta. Mutta suomalaiset ovatkin aika dorkia, koska osa ei vaivautuisi tämän palstan perusteella etsimään.
En tiedä... Saattoi olla suunniltu katoaminen tai sitten juurikin itsari. Itsari on varmaan tilastollisesti todennäköisin.
nelonen vielä
Jos oma mieheni katoaisi, niin ihan varmasti vapaa-ajallani etsisin sitä ihan joka paikasta kissojen ja koirien kanssa.
Ei kai siinä olisi kuin vapaa-aikaa? Kai tommosessa saa suoraan saikkua pari vko...
Ja etsijäkoirat etsivät elävää ihmistä, joten vaikka niitten kanssa on haravoitu aluetta, niin en usko että siitä tässä kohtaa on enää paljon hyötyä.
Onhan poliisilla toki ruumiskoiriakin siellä ollut, mutta ei noissa laajoissa haravoinneissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadonnut tahallisesti
Olen samaa mieltä. Jos kerta ihan itse omin jaloin on päässyt bussista ulos ja juuri Nuuksion kohdalla, kertoo se minusta enemmänkin siitä, että on tarkoituksella juuri siellä. Metsässä ei ole kameroita, toisin kuin kaupungissa eli katoaminen on helpompaa. Sitä en tiedä onko joku esim. pakottanut hänet lähtemään pois kodistaan ja tarkoituksella katoamaan.. Itse siis en epäilisi ekana ruumista Nuuksiossa. Uskoisin, että hän elää nyt jossain muualla. Toivottavasti hänellä on kaikki hyvin ja/tai hänet löydetääm pian jos hän itse niin haluaa.
Kyllähän se Nuuksioon menokin oli jo vähän outo juttu, jos oli tosiaan vetänyt nahkatakin päälle ulkoilutakin. Kuka menee suht lämpöisenä syyspäiväivänä metsään kävelemään niin että jättää nahkatakin toisen takin alle? Minusta tuo vaikuttaa siltä että on halunnut "naamioitua".
Miten ulkoilutakilla voisi naamioitua? Minulle tulee punaisesta takista mieleen se, että Nela halusi olla metsässä näkyvä.
Olen ihmetellyt sitä, kun on pidetty yhtenä tärkeänä kysymyksenä sitä, miksi Nela laittoi punaisen takin päälleen Nuuksion bussissa. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Tietenkään Nela ei lähtenyt ulkoilutakissa kotoa, koska ei halunnut vaikuttaa siltä, että menee retkeilemään. Sitten veti takin bussissa ylleen. Miten muuten? Vai ajatteleeko joku, että Nela olisi yrittänyt punaisen takin avulla tehdä itsensä kameroissa tunnistamattomaksi? Ei kai sentään.
Suomessa on kuitenkin melko harvinaista joutua henkirikoksen uhriksi ulkopuolisen tekijän toimesta, mutta sitäkin sattuu. Nela kuitenkin kävi kaupassa ja vaihtoi vaatetta linja-autossa, mikä ei minusta vaikuta itsetuhoisen ihmisen toiminnalta. On sitten se epätodennäisin vaihtoehto, eli vapaaehtoinen katoaminen,karkaaminen, mutta miksi? Miksi juuri naimisiinmennyt ihminen haluaa kadota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on puolisona ihan normaalia etsiä kadonnutta läheistään. Enemmänkin ihmettelisin sitä että ei etsittäisi läheisten puolesta tai levitettäisi tietoa katoamisesta. Mutta suomalaiset ovatkin aika dorkia, koska osa ei vaivautuisi tämän palstan perusteella etsimään.
En tiedä... Saattoi olla suunniltu katoaminen tai sitten juurikin itsari. Itsari on varmaan tilastollisesti todennäköisin.
No ei ole kyllä yhtään tavallista että kadonneen omaiset on omine naamoineen ja nimineen lööpeissä. En muista Suomesta yhtään vastaavaa tapausta, tosin hehän olivatkin ulkomailta kotoisin.
Jotenkin tuli sellainen olo että puoliso halusi kuuluttaa hätäänsä ja syynä ehkä se että jos nainen "karkasi" niin palaisi takaisin.
Saa nähdä selviääkö tapaus koskaan. Katoamiseen on mahdollisia syitä paljon.
Tuolla muualla suuressa maailmassa on hyvinkin tavallista olla kadonneen omaisena julkisuudessa kasvoillaan, sillä sillä pidetään asiaa tehokkaasti pinnalla jolloin löytäminenkin ajoissa on todennäköisempää. Niin että jos sulta jäi tajuamatta, niin kantasuomalaisiahan he eivät edes ole, joten eivät ole vielä junttiutuneet tämän maan tavoille ja muutenkin vaikuttivat pariskuntana fiksuilta. Miesparka.
Opettele vittu edes lukemaan, ennen kuin arvioit muiden ymmärtämisiä.
Tules kuule tänne sanomaan, talipallo. :D
Jos ei ole ollut onnettomuudessa, katoamisen syynä useimmiten rikos.
Ja tekijä luonnollisesti kätkee ruumiin ja siksi sitä ei löydy.
Useimmiten tekijä tuntee uhrinsa.
Itsari tai onnettomuus vaikuttaa epätodennäköiseltä. Että ensin olisi tekaissut saikun ja lähtenyt retkeilemään, sitten olisikin tapahtunut onnettomuus tai itsari. En usko. Tuskin on enää Nuuksiossa. Hän on karannut. Se mieskin sanoi, että uskoo Nelan olevan jonkun luona.
Vierailija kirjoitti:
Itsari tai onnettomuus vaikuttaa epätodennäköiseltä. Että ensin olisi tekaissut saikun ja lähtenyt retkeilemään, sitten olisikin tapahtunut onnettomuus tai itsari. En usko. Tuskin on enää Nuuksiossa. Hän on karannut. Se mieskin sanoi, että uskoo Nelan olevan jonkun luona.
Nela tuskin on enää hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nelonen vielä
Jos oma mieheni katoaisi, niin ihan varmasti vapaa-ajallani etsisin sitä ihan joka paikasta kissojen ja koirien kanssa.
Ei kai siinä olisi kuin vapaa-aikaa? Kai tommosessa saa suoraan saikkua pari vko...
Ommoo lommoo palkattomana saa jos ei työpaikalla ole kiirusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten ulkoilutakilla voisi naamioitua? Minulle tulee punaisesta takista mieleen se, että Nela halusi olla metsässä näkyvä.
Olen ihmetellyt sitä, kun on pidetty yhtenä tärkeänä kysymyksenä sitä, miksi Nela laittoi punaisen takin päälleen Nuuksion bussissa. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Tietenkään Nela ei lähtenyt ulkoilutakissa kotoa, koska ei halunnut vaikuttaa siltä, että menee retkeilemään. Sitten veti takin bussissa ylleen. Miten muuten? Vai ajatteleeko joku, että Nela olisi yrittänyt punaisen takin avulla tehdä itsensä kameroissa tunnistamattomaksi? Ei kai sentään.
Nahkatakki on vähän huono ulkoilutakki, siinä tulee aika äkkiä kuuma ja tukalaa, ei pahemmin hengitä. Jos jostain syystä olisin niin pikkumainen että en voisi lähteä kotoa tuulipusakassa retkeilemään, niin olisin laittanut nahkatakin reppuun.
Tosin jos olisi hallut "naamioitua", niin punainen takki olisi kannattanut vaihtaa päälle vasta metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kuitenkin melko harvinaista joutua henkirikoksen uhriksi ulkopuolisen tekijän toimesta, mutta sitäkin sattuu. Nela kuitenkin kävi kaupassa ja vaihtoi vaatetta linja-autossa, mikä ei minusta vaikuta itsetuhoisen ihmisen toiminnalta. On sitten se epätodennäisin vaihtoehto, eli vapaaehtoinen katoaminen,karkaaminen, mutta miksi? Miksi juuri naimisiinmennyt ihminen haluaa kadota?
Itse pidän tapaturmaa ja karkaamista paljon todennäköisempänä kuin itsaria ja ulkopuolisen tekemä rikos vähintään yhtä epätodennäköinen kuin itsari.
Ettei vain olisi kotimaassaan viettämässä uutta tai vanhaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän tapaturmaa ja karkaamista paljon todennäköisempänä kuin itsaria ja ulkopuolisen tekemä rikos vähintään yhtä epätodennäköinen kuin itsari.
Ettei vain olisi kotimaassaan viettämässä uutta tai vanhaa elämäänsä.
Jos Nela olisi ollut tapaturmassa , oishan se jo löydetty!
Samaa mieltä! Tämä on tosi outo juttu. Ois mielenkiintoista lukea enemmän tästä mut ei taida olla paljon infoa missään?
Nuuksioon voi hyvinkin kadota. On niin iso alue. Kyllä tuosta silti tulee mieleen joko itsari tai sit on suunnitellut jo kauan täydellistä "katoamista" ja elelee nyt jossain muualla.
Joku kommentoi, että pärjäsi "nippa nappa" duunissa. Onko tuosta ollut siis mainintaa jossain?