Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi olisi turvallisempi, jos ajokorttia ei pidettäisi perusihmisoikeutena

Vierailija

Taas kerran pääsin todistamaan aitiopaikalta, kuinka terveys ja ehkä henkikin oli senttien päästä kiinni, kun autoilija ei tuntunut ymmärtävän kolmion merkitystä. Se Töölön polkupyöräilijän tappajakin oli joku liikenneonnettomuuden (ah, ironiaa...) ilmeisesti aivovammauttama, miksi sellaisella ihmisellä edes on ajokorttia? Ongelmia syntyy, kun ajokortteja myönnetään lähinnä näennäisen testin (esim. kirjallisen kokeen aikaraja poistetaan, jos testin on reputtanut kolmesti!, ks. lähde 1) perusteella eikä oikeaa henkistä ja fyysistä kyvykkyyttä kuljettajaksi juuri mitata. Ajokortin menettäminen myöhemmin on todella epätodennäköistä, vaikka tolloilisi kuinka. 

Ja ketkä sitten ajavat raskasta liikennettä, niitä kaikista pahimpia tappokoneita, joista ei kuljettajiensa mukaan näe hevonveetäkään mihinkään suuntaan? No ne yläasteen pahimmat tampiot, joiden todistuksen keskiarvo ei mihinkään muualle riittänyt, kuin sinne amiksen logistiikkalinjalle! 

Sen sijaan että julkisuudessa itkettäisiin, kuinka on ANGST VIILS niin kallista ja raskasta tuo ajokortin suorittaminen, pitäisi siitä tehdä entistä hankalampaa ja seuloa harmaasta massasta oikeasti kyvykkäät kuljettajat, jotka eivät ole liian äkkipikaisia, joilla ei ole mitään keskittymiskykyyn, tarkkaavaisuuteen tai käyttäytymiseen potentiaalisestikaan vaikuttavia sairauksia ja niin edelleen. Suomesta löytyy aivan kylliksi sellaisia paikkoja, joissa yksityisautoilu ei ole missään määrin välttämätöntä, kun siihen kuitenkin vedotaan. 

1: http://www.trafi.fi/filebank/a/1386930085/0b3cff4a5fc4f37a249db1869aa62d...

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Pikkupaikkakunnilla se auto on aika pakollinen, muuten olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Suomessa tiukennus sääntöihin ei vaan välttämättä toimisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnilla se auto on aika pakollinen, muuten olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Suomessa tiukennus sääntöihin ei vaan välttämättä toimisi.

Pikkupaikkakunnilla ei ole mitenkään välttämätöntä asua. Aika moni muukin asia tässä maassa määriytyy henkilökohtaisen kyvykkyyden perusteella, miksei siis sekin, missä on mahdollista asua.

(Toisaalta olen itse kasvanut pienessä kaupungissa, jossa kaikki oli kävelymatkan päässä - pieni kaupunki, pienet välimatkat.)

Vierailija

Saanko veikata, että aloittaja asuu 50 metrin päässä raitiovaunupysäkiltä Helsinki-nimisessä joukkoliikennehipstereiden kuplassa, joilla ei ole mitään käsitystä siitä miten muu Suomi toimii? Kaltaisesi takkutukat saisivat mielestäni pitää turpansa visusti kiinni, kun aletaan liikenneasioista puhumaan.

Vierailija

Muutetaan kaikki helsinkiin, kielletään kaikki autot rekat yms ja sitten ihmetellään kun ei kauppoihin tule ruokaa ja kato perkele me kuoltiin nälkään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnilla ei ole mitenkään välttämätöntä asua. Aika moni muukin asia tässä maassa määriytyy henkilökohtaisen kyvykkyyden perusteella, miksei siis sekin, missä on mahdollista asua.

(Toisaalta olen itse kasvanut pienessä kaupungissa, jossa kaikki oli kävelymatkan päässä - pieni kaupunki, pienet välimatkat.)

Eli siis kaikki vaan kaupunkiin asumaan? Siis mitähän ihmettä sinä oikein ajattelet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta sä olet tyhmä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saanko veikata, että aloittaja asuu 50 metrin päässä raitiovaunupysäkiltä Helsinki-nimisessä joukkoliikennehipstereiden kuplassa, joilla ei ole mitään käsitystä siitä miten muu Suomi toimii? Kaltaisesi takkutukat saisivat mielestäni pitää turpansa visusti kiinni, kun aletaan liikenneasioista puhumaan.

Muu Suomi toimii ilmeisen huonosti, kun miettii miten paljon joudumme teille kaiken maailman tulontasauksia maksamaan :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Muutetaan kaikki helsinkiin, kielletään kaikki autot rekat yms ja sitten ihmetellään kun ei kauppoihin tule ruokaa ja kato perkele me kuoltiin nälkään!

Ei kaikkien tokikaan tarvitse muuttaa. Tässä maassa on (onneksi!) paljon myös sellaisia ihmisiä, joilla ei ole esimerkiksi neuropsykiatrisia sairauksia, jotka tekevät heistä arvaamattomia liikenteessä. He saisivat kaikin mokomin ajaa ajoneuvoja, niin yksityisautoja kuin rekkoja ja bussejakin, siinä missä ennenkin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni kaupunki = vähän asukkaita

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Niin? Harvoin niiden pienten kaupunkien keskustat kauhean levällään ovat ja asunnot ovat halpoja, joten on vähän köyhemmälläkin varaa asua palveluiden lähellä. 

Vierailija

Kannatan ainoastaan tarkempia vaatimuksia ajokortin saamiseen vaikka ajaahan porukka kortittakin.. mutta muuten ihan täyttä paskaa suoltaa ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Niin? Harvoin niiden pienten kaupunkien keskustat kauhean levällään ovat ja asunnot ovat halpoja, joten on vähän köyhemmälläkin varaa asua palveluiden lähellä. 

No otetaanpa vaikka Lieksa. Pinta-alaltaan suomen 14. suurin kaupunki ja asukkaita vain alle 12 000. Eikä ne kaikki todellakaan asu siellä keskustassa vaan koko pinta-alalla on asukkaita jossa ihmisillä on 30km ja yli lähimpään kauppaan. Busseja ei kulje syrjäkylillä saati junia. Kyllä se auto aika tarpeen on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko sä ikinä oikeasti käynyt pikkupaikkakunnalla? Paikkakunnalla jossa ihmiset asuu keskellä peltoa tai metsää ja naapuriin on 10kilometriä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat