Ruokia, jotka on halvempaa ostaa kaupasta kuin tehdä itse
Mitkä ovat tällaisia ruokia jos ottaa huomioon pakkauskoot ja itse ostamista raaka-aineista tulevan määrän? Ei tule mieleen mitään tosin en kyllä paljoa kokkailekaan.
Kommentit (25)
Joo, ei saa koko satsia vitosella, mutta eipä koko satsia siihen pizzaan käytetäkään. Mää leivon pizzaa alusta loppuun itse niin usein että ei kyllä kalliiksi tule. N. 3€ per kahden ihmisen annos Ja siihen saa käyttää laadukkaita aineita kanssa kuten kokonaisen pallon tuoremozzarellaa, ilmakuivattua parmakinkkua, tuoretta ruccolaa yms. laatuaineita mistä pakastepizzassa ei voi edes unelmoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastepizza tulisi ainakin itselläni halvemmaksi kuin itse tehty. Sekin tosin riippuu mitä siihen päälle laittaa, mutta mä olen aika nirso siitä mitä pizzaani haluan, eli täytteet tulevat aika kalliiksi.
Jos TÄYSIN samat raaka-aineet, niin tuskin olisi kaupassa halvempi. Roiskeläppä toki.
Minä olen eri mieltä. Esimerkiksi Grandiosa Mexicana-pizza (hintaa 4.96 e) sisältää
- Vehnäjauhoja
- Rypsiöljyä
- Hiivaa
- Juustoa
- Naudan jauhelihaa
- Tomaattisosetta
- Paprika
- Jalapeno
- Mausteet (chili, juustokumina, korianteri, valkosipuli)
- Sokeria
- SuolaaEn usko, että nuo kaikki saisi kaupasta alle viidellä eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kaupasta, mutta tietyt kakut tulee halvemmaksi ostaa leipomosta kuin väsäisi itse.
Luulisi sitten että se ei ole leipomolle kovin kannattavaa.. vai saako ne jostakin tukusta niin suuret alennukset?
Leipomo ei ole leipomo, jos ostaa muualta vaan on sitten leipäkauppa.
No en minä nyt ruokaa itse laita sen takia että se olisi halvempaa. Vaan siksi että se on sata kertaa parempaa ja terveellisempää kuin joku tehtaassa kasaan puristettu eineshöttö. Eineksiä ostan korkeintaan koiranruuaksi koska ovat oikeasti koiranruokiakin halvempia, mutten usein kun ei noi eineslootat niillekään terveellisiä ole. Minua yököttää jo avata noiden kansiakin, kiin kuvottavan turhaa moskaa nuo einekset ovat.