Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokia, jotka on halvempaa ostaa kaupasta kuin tehdä itse

Vierailija

Mitkä ovat tällaisia ruokia jos ottaa huomioon pakkauskoot ja itse ostamista raaka-aineista tulevan määrän? Ei tule mieleen mitään tosin en kyllä paljoa kokkailekaan.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kaupasta, mutta tietyt kakut tulee halvemmaksi ostaa leipomosta kuin väsäisi itse.

Luulisi sitten että se ei ole leipomolle kovin kannattavaa.. vai saako ne jostakin tukusta niin suuret alennukset?

Vierailija

Lasketaanko työn määrä vai pelkästään raaka-ainekulut? Teen noita yllämainittuja paljon halvemmalla kun kaupan tuotteet. Itselle ei tule mitään mieleen. No ehkä omput, kun en jaksa puita kasvattaa... Pitkässä juoksussa nekin halvempia.

Vierailija

Lasketaanko omalle ajalle/työlle mitään arvoa ja otetaanko ruoan valmistamiseen tarvittavat välineet, sähkö, vesi yms. huomioon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko työn määrä vai pelkästään raaka-ainekulut? Teen noita yllämainittuja paljon halvemmalla kun kaupan tuotteet. Itselle ei tule mitään mieleen. No ehkä omput, kun en jaksa puita kasvattaa... Pitkässä juoksussa nekin halvempia.

Kaalikääryleiden raaka-aineet ainakin on niin halpoja, että kaupan kääryleet tulevat edullisemmiksi vain, jos työlle annetaan hinta. Silla isotöisiähän ne tosiaan ovat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että euron maksalaatikon aineksia ei saa eurolla kaupasta, vaikka suhteuttaisi kokoon.

Kyllä saa. Ostin juuri kilon pötkön jauhettua maksaa, maksoi 3Egee, tarjous. Siitä kera muiden tarpeiden aika monta annosta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että euron maksalaatikon aineksia ei saa eurolla kaupasta, vaikka suhteuttaisi kokoon.

Tuskin saisit kaupasta niitä aineita, jota käytetään euron maksalaatikkoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä en ajatellut maksalaatikkoon työtä, mutta pelkkä sähkö uunin lämmittämiseen sen paistamiseksi maksaa euron. No ei ehkä ihan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että ei laskettaisi, mutta esim. tossa kakkuesimerkissä se työn määrä on kyllä aika olennainen..

ap

Vierailija

Pakastepizza tulisi ainakin itselläni halvemmaksi kuin itse tehty. Sekin tosin riippuu mitä siihen päälle laittaa, mutta mä olen aika nirso siitä mitä pizzaani haluan, eli täytteet tulevat aika kalliiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin saisit kaupasta niitä aineita, jota käytetään euron maksalaatikkoon.

Häh, tottakai saa. Jauhemaksaa tarjouksessa tosi usein. Helppoa, halpaa ja hyvää kotiruokaa. Vai tarkoitatko, että noihin valmiskakkoihin käytetään jotain muuta?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat