Valmiit karjalanpaistilihat, käytättekö?

Vierailija

Itse ostan Snellmannin lihoja, kun ovat parempilaatuista eli vähemmän sitkeää rasvaa. Pirkat ja Saarioiset saa jäädä hyllyyn. Nyt ostin Lidlista karjalanpaistilihaa ja olipa hyvän näköistä ja edullisempaa kuin muiden kauppojen lihat. Rasvaa oli jonkun verran, mutta siinä lihapalojen ympärillä ettei siinä lihapalan sisällä ja lähti nätisti pois isoimmat klöntit. Lihakin vaikutti todella pehmeältä. Nyt uunissa ja kolmen tunnin päästä sitten maistaa lopputuloksen.

Kommentit (5)

Vierailija

Karjalanpaistilihan nimellä en ole ostanut vaan ostan paketin nautaa ja paketin possua. Joko valmiina paloiksi kuutioidut tai sitten pistän paloiksi itse.

Vierailija

Käytän.

Enkä kyllä ymmärrä mitä tarkoitat sitkeällä rasvalla. Rasvaa lihassa pitää olla, että tulisi mureaa ja maistuvaa. Ja kuumassa rasva sulaa pois. Se sitkeä on varmasti jotain muuta, jännettä vaikka tai jotain.

Vierailija

Minä pidän uunissa alussa 225 asteessa ja lasken sitten lämpöä, loppu 150 asteessa viisi kuusi tuntia, ja liha on niin mureaa sen jälkeen, ettei siinä mitään rasvaa ole. Mummu sanoi aikanaan, että kunnon karjalanpaisti on 120 asteessa uunissa yön yli, ne kolmen tunnin suositukset on aivan alimitoitettuja ja nykyistä hosumiskulttuuria. Liha on sitkeää sen jälkeen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat