Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tehdään lihapullia jotka maistuvat?

Vierailija
28.10.2015 |

ABC:n noutopöydästä olen kerran syönyt MAISTUVIA lihapiäullia. Miten teette?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tietää miten tehdään lihalta maistuvia pullia lähes ilman lihaa. Ja miten kanannahkapullatkin maistuvat lihalta.

Vierailija
2/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sekoitan lihapulliin ranskalaista sipulikeittoa (se valmis jauhepussi) sekä leikattuja sipulinpalasia. Maistuu todella hyvälle!

Vierailija
4/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tietää miten tehdään lihalta maistuvia pullia lähes ilman lihaa. Ja miten kanannahkapullatkin maistuvat lihalta.

Lue joskus ainesosaluettelo valmispullista.

Vierailija
5/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sekoitan lihapulliin ranskalaista sipulikeittoa (se valmis jauhepussi) sekä leikattuja sipulinpalasia. Maistuu todella hyvälle!

Varsinaista sontaa.

Vierailija
6/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Jauhelihapyyt. Muita lihapullia en enää tee, ne on niin älyttömän hyviä.

Vierailija
7/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista sontaa.

Ei oo sontaa kun ostat luomu sipulikeittopussin. Maistuu niin satamiljoonaa kertaa paremmalta kuin knorrit,rainbowt ja pirkat.

Vierailija
8/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanlihasta tulee lihaisamman makuisia lihapullia kuin sika-naudasta.

Vierailija
9/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista sontaa.

Ei oo sontaa kun ostat luomu sipulikeittopussin. Maistuu niin satamiljoonaa kertaa paremmalta kuin knorrit,rainbowt ja pirkat.

Ihan järkyttäviä tulee tuolla K-kaupan iänikuisella reseptillä. Sipupullia.

Vierailija
10/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen näin simppelisti. Naudan paistijauhelihaa, suolaa, mustapippuria, chilijauhetta ja murskattua fetaa. Kaikki sekaisin. Ei kananmunaa. Ei korppujauhoja. Pyöritän isohkoja pullia. Paistan ne voissa ja nopeasti pullan pinnat kiinni + vähän aikaa sen jälkeen. Saa jäädä hiukan punaiseksi liha sisältä ja ovat mehukkaita ja pehmeitä :)

Vierailija
11/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla Kivikylän lihapalloja ja paistamalla ne! Ehdottomasti helpoin tapa! Suomen täyslihaisimmat ja ma´ukkaimmat lihapallot ikinä!

Vierailija
12/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue joskus ainesosaluettelo valmispullista.

Miksi? En mä tiedä vastaako se oikein tuohon kysymykseen.

Vierailija
13/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapulliin paras jauheliha on sikanauta.

Vierailija
14/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi suolaa, muuten ei maistu miltään. Mä laitan lihapulliin liotettua kuivaa leipää, suolaa, pippuria, oreganoa, soijakastiketta, ketsuppia ja oliiviöljyä. 

Vierailija
15/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän ja olen saanut paljon kiitosta Tina Nordströmin lihapullista. Löytyvät varmaan netistä.

Niihin tulee munamaitoon liuotettua leipää, silputtua, kuullotettua sipulia tai purjoa ja mausteeksi tuttujen mausteiden lisäksi pari anjovisfilettä. Pullat ovat uskomattoman pehmeitä ja maukkaita; anjovis ei tietenkään maistu niissä mitenkään, se vain korostaa muita makuja. 

Olen joskus vaihtanut maidon vichyyn. Sekin on hyvä vaihtoehto, keventää pullia ihanasti. 

Tinalla on myös aivan ihanat italialaiset lihapullat. :)

Vierailija
16/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpäs vielä että onko jollain oikeasti vinkkejä miten jatkaa sitä lihaa mahdollisimman paljon ja saada vielä maistumaan lihapullalta?

T kanannahkapullista kysellyt

Vierailija
17/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanlihaa, korppujauhoja, kananmunaa, kermaviiliä, sipulikeittoainekset, vettä, sipulia, suolaa, mustapippuria, jauhelihamaustetta, paprikamaustetta. Näillä tulee parhaat pihvit ja pullat. Ihan perusresepti ja helppoa kun mikä.

Vierailija
18/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ABC:n noutopöydästä olen kerran syönyt MAISTUVIA lihapiäullia. Miten teette?

Resepti vaihtelee kerrasta toiseen koska joskus jokin ainesosa on loppunut, tai sitten onkin jotain uutta seassa. Mutta yleensä lähdetään siitä ,että on kaksi (2) 400 gramman tai yksi (1) 700 gramman jauhelihalaatikkoa. Laitan jauhelihat johonkin kippoon ja sekaan sekoitan kaksi kananmunaa, ja sitten tuohon "taikinaan" sekoittelen lisää aineksia. Sipulia ja valkosipulia hienoksi pilkottuna, laitan reilusti kun pidän sipuleista. Chiliä pilkottuna, jos on. Paprikajauhetta, chilijauhetta, mustapippuria, curryjauhetta, suolaa, soijakastiketta loraus. Joskus laitan sekaan myös juustoa pieninä palasina, sinihomejuustokin toimii hyvin. Sekoittele tiiviiksi möykyksi ja muotoile siitä haluamasi kokoisia lihapullia, ja paista pannulla aika runsaassa rasvassa, minä käytän voin ja oliiviöljyn sekoitusta. Olen paistanut lihapullat aika ruskeiksi ja sen jälkeen laitan ne vielä kastikkeeseen muhimaan ainakin puoleksi tunniksi. Lihapulliin ei mielestäni pidä sotkea niitä korppujauhoja, mutta saahan niitäkin laittaa jos haluaa. M33

Vierailija
19/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, lihaisamman makuista, mutta sikanaudasta tulee maukkaampia. Sen tekee sian rasva, joka tuo makua lihapulliin. Teen välillä naudasta ja edes mausteilla saa sellaista "aitoa" makua. Sikanautaisiin ei tarvi niin paljon mausteitataan. Jättää toki ylimääräiset öljyt pois. Valitsee vaikka sitä vähiten sikaista sikanautaa, niin ei tule niin rasvaista.

Vierailija
20/25 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista sontaa.

Ihan järkyttäviä tulee tuolla K-kaupan iänikuisella reseptillä. Sipupullia.

Miksi jotain valmissipulikeittoa? Miksei tee ihan itse. Maistuu keinotekoiselta ja lisäaineita täynnä. Iso sipuli paistettuna joukkoon. Itse teen lihapullat kermaviiliin. Käytän koko purkin 400 grammaan, mikä jostain kuulostaa varmaan aika suurelta määrältä. Näin syödään meillä ja sikanauta parempaa, koska sianrasva nyt on maukasta.

Joku kai tykkää natriumglutamaatista. En enää käytä, mutta se on muistaakseni se maku joka saa ruuan maistumaan. Kiinalaiset käyttää.