Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
921/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan karseita juoppoja ja löyhämoraalisia jalkojenlevittäjämunahaukkoja!!

Jotenkin kuulostaa inselin ininältä. Unohdat, ettei niitä jalkoja yksinään levitellä vaan siinä on aina joku kikkelityyppikin osallisena. Mutta et sinä, onneksi.

Naisten häpäiseminen seksistä on naurettavaa. Mitä häpeämistä on seksissä ylipäätään?

Vierailija
922/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

set

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt vuosikausia vanhan työpaikkani käytäntöä, avecilliset pikkujoulut, joihin äitiyslomalla/perhevapaalla olevat eivät saaneet kutsua.

Käytännössä kuitenkin työntekijät voivat tuoda juhliin kenet vain kämppiksen/kaverit, ei kukaan valvo onko se avec oikeasti puoliso.

Mutta sitten vanhempainvapaalla olevat eivät saaneet missään nimessä tulla.

Avecilliset duunikekkerit on ihan persiistä, sellaset jätän väliin aina. Todella vanhanaikasta. Ja tarkoitus on viettää aikaa epävirallisesti työkavereiden kanssa eikä seurustella on puolison/kaverin/äipän kanssa. Suomalainen ei puhu sanaakaan kellekään jos oma seuralainen on matkassa.

Ei meilläkän ole ikinä kutsuttu mammalomalaisia tai opintovapaalla tai vuorotteluvapaalla olevia juhliin. Ei kukaan kiellä osallistumasta tietenkään mutta ne juhlat on yleensä vain aktiivisille työntekijöille.

Tuolla heidän osallistuminen oli kielletty ja samaan aikaan esim, opiskeijatyöntekijät/extraajat toivat juhliin kämppiksiä ja ties mitä hoitoja. Ja ei siis auttanut vaikka olisi jäänyt perhevapaalle edellisenä päivänä. 

Tämä kuulostaa kieltämättä aika oudolta.

Voisiko liittyä jotenkin yrityksen vakuutuksiin? Työntekijät on kaikki tapaturmavakuutettu, mutta perhevapaalla olevat eivät. Ja toisaalta jos ne avecit kolhivat itsensä, se tapahtuu heidän vastuullaan eikä yrityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Letkajenkkaa tanssittiin vasta 1960-luvulla.

Kas kummaa, talvisotapikkujoulutkin oli vasta 2000-luvulla.

Vierailija
924/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman pikkujoulut ensi viikolla. Huhhuh, naurattaa ja itkettää yhtä aikaa jo valmiiksi 😅

Vierailija
925/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin, kuppa ja syfilis lähti tarttumaan.

Et sitten osaa kondomia käyttää

Vierailija
926/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti näin monella ihmisellä joku ihastus töissä, vaikka olisi varattu? 

Ja sitten odotetaan, että pikkujouluissa se rakkaus roihahtaa tai mennään ainakin sänkyyn? 

Vähän järkyttävää touhua aikuisilta ihmisiltä. Tuollaiset ihastukset kuuluu teineille tai korkeintaan parikymppisille. 

Minusta on hyvin normaalia ja luonnollista että alkaa tykätä työkaveristaan ehkä enemmän kuin siitä kotona odottavasta puhumattomasta ihmisestä, jonka kanssa on vuosien jälkeen yhteistä enää osoite ja ehkä asuntolaina.

Työkaverin kanssa vietetään isoin osa valveillaoloajasta ja kommunikaatio pelaa.

Sehän on yleisin eroamisen syy, ettei ole mitään puhuttavaa puolisolle.

Vierailija
927/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt pikkujouluissa enkä mene koska ei kiinnosta mennä.

Vierailija
928/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bull pääsi touhuamaan kanssani mutta eihän siitä mitään tullut. Mormoonit oli hommansa tehnyt.

Vierailija
929/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

set

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt vuosikausia vanhan työpaikkani käytäntöä, avecilliset pikkujoulut, joihin äitiyslomalla/perhevapaalla olevat eivät saaneet kutsua.

Käytännössä kuitenkin työntekijät voivat tuoda juhliin kenet vain kämppiksen/kaverit, ei kukaan valvo onko se avec oikeasti puoliso.

Mutta sitten vanhempainvapaalla olevat eivät saaneet missään nimessä tulla.

Avecilliset duunikekkerit on ihan persiistä, sellaset jätän väliin aina. Todella vanhanaikasta. Ja tarkoitus on viettää aikaa epävirallisesti työkavereiden kanssa eikä seurustella on puolison/kaverin/äipän kanssa. Suomalainen ei puhu sanaakaan kellekään jos oma seuralainen on matkassa.

Ei meilläkän ole ikinä kutsuttu mammalomalaisia tai opintovapaalla tai vuorotteluvapaalla olevia juhliin. Ei kukaan kiellä osallistumasta tietenkään mutta ne juhlat on yleensä vain aktiivisille työntekijöille.

Tuolla heidän osallistuminen oli kielletty ja samaan aikaan esim, opiskeijatyöntekijät/extraajat toivat juhliin kämppiksiä ja ties mitä hoitoja. Ja ei siis auttanut vaikka olisi jäänyt perhevapaalle edellisenä päivänä. 

Tämä kuulostaa kieltämättä aika oudolta.

Voisiko liittyä jotenkin yrityksen vakuutuksiin? Työntekijät on kaikki tapaturmavakuutettu, mutta perhevapaalla olevat eivät. Ja toisaalta jos ne avecit kolhivat itsensä, se tapahtuu heidän vastuullaan eikä yrityksen.

Meillä luovuttiiin avecillisista pikkujouluissa, koska siitä seurasi aina suurta draamaa. Kuusikymppiset mammat saivat kohtauksia, kun epäilivät parikymppisten naistyöntekijöiden tarkoituksella vamppaavan heidän kuuskymppisiä, erektio-ongelmaisia, kaljamahaisia, haisevia, omaan syliinsä oksentaneita, housunsa paskoneita ja virtsanneita kännikoomassa olevia ukkojaan.

Vierailija
930/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on paljon pahaaa mieltä aiheuttaneet bileet. Ei ole varmaan valittajat itse panneet tikkua ristiin niiden kekkereiden hyväksi. Sinne mennään ja istutaan lahnana jabodotrtaan että biinaa kannetaan eteen ja ukot tanssittaa.

Juhlien järjestäminen on työnantajan eikä työntekijöiden vastuulla. Jos tekee koko vuoden niska limassa töitä, että pomot saavat bonuksensa, niin haluaa kyllä jotain vastinettakin. Edes vaatimattomat juhlat, joita moni tässä ketjussa ei ole saanut. Ei ole paljon vaadittu että otetaan vähän ruokaa ja juomaa. 

Kyllä meillä ainakin pikkujoulut järjestää ihan ihmiset eikä mystinen hahmo nimeltä valtio (työnantaja). Sinne pikkujoulutiimiin tai järjestäjäksi voi aika useasti ihan itse itseään ehdottaa.

Jos haluaa auttaa järjestelyissä, niin mikäs siinä. 

Mutta minusta työntekijöiltä ei pitäisi automaattisesti odottaa, että pitäisi osallistua jotenkin juhlan järjestämiseen. Ainakin tämän ketjun perusteella ihmiset odottavat pääsevänsä valmiisiin bileisiin ja ovat ainakin useimmiten oikeassa.

Vierailija
931/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bitsi vanhebi jo

Ai banheni?

Bielä tahtosin jatkaa bierailijoiden kanssa bähän, okei? Ihan bähän???

Pikkujoulu abecin kanssa ja pukukoodi barsin bapaamuotoinen.

Huumori on vaikea laji.

Ei se vaan kaikilta luonnistu.

Vierailija
932/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bitsi vanhebi jo

Ai banheni?

Kiba, keskibiikko ei käy, boiko baihtaa perjantaille? Iltabiihteelle biinibaariin abec!

Vierailija
933/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bitsi vanhebi jo

Ai banheni?

Kiba, keskibiikko ei käy, boiko baihtaa perjantaille? Iltabiihteelle biinibaariin abec!

Hybä, että perjantai käy. Birratkoon biini biikonlopun kunniaksi.

Vierailija
934/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri tippui kolera-altaaseen (mereen) pikkujoulujen päätteeksi, päästiin iltalehteen.

Vierailija
935/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne karmeimmat on vasta tulossa. Meillä on marraskuun lopussa varaus saunatilaan. En viitsi tunnistamisen pelossa kertoa tarkkaa ruokalistaa, mutta jos kerron että siellä on tulossa makkarat, patongit, sekamehua ja sämpylää, niin kuvannee hyvin. Minä en syö vehnää ja vältän patonkeja ja sämpylöitä paitsi jos ne on kunnon täysjyväviljaa. En ole syönyt makkaraakaan 20 vuoteen. En sauno vieraiden ihmisten kanssa koskaan. Häpeän roikkuvaa vatsanahkaa enkä muutenkaan pidä alastomuutta vieraiden edessä miellyttävänä asiana. Ihan takuulla tulee karmeimmat pikkujoulut ikinä. Pahinta tässä on se, että juhlat alkaa kokouksella, jossa puhutaan työasioita.

Vierailija
936/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on paljon pahaaa mieltä aiheuttaneet bileet. Ei ole varmaan valittajat itse panneet tikkua ristiin niiden kekkereiden hyväksi. Sinne mennään ja istutaan lahnana jabodotrtaan että biinaa kannetaan eteen ja ukot tanssittaa.

Juhlien järjestäminen on työnantajan eikä työntekijöiden vastuulla. Jos tekee koko vuoden niska limassa töitä, että pomot saavat bonuksensa, niin haluaa kyllä jotain vastinettakin. Edes vaatimattomat juhlat, joita moni tässä ketjussa ei ole saanut. Ei ole paljon vaadittu että otetaan vähän ruokaa ja juomaa. 

Kyllä meillä ainakin pikkujoulut järjestää ihan ihmiset eikä mystinen hahmo nimeltä valtio (työnantaja). Sinne pikkujoulutiimiin tai järjestäjäksi voi aika useasti ihan itse itseään ehdottaa.

Jos haluaa auttaa järjestelyissä, niin mikäs siinä. 

Mutta minusta työntekijöiltä ei pitäisi automaattisesti odottaa, että pitäisi osallistua jotenkin juhlan järjestämiseen. Ainakin tämän ketjun perusteella ihmiset odottavat pääsevänsä valmiisiin bileisiin ja ovat ainakin useimmiten oikeassa.

Ei tietenkään kuulu "automaattisesti odottaa" mutta sitten ei kyllä kannata automaattisesti odottaa koko pikkujoulujuhlia - ei ne katsopa tyhjästä synny (tai sitten just se 'firman iso pomo' keksii väkisin jotain ihan pölöä, yleensä sellainen enempi ikäloppu kun on...

Jokaisessa firmassa missä minä olen ollut, on ollut joku 'tiimi' joka os sovitusti suunnitellut ja toteuttanut (yleensä onnistuneet) Pikkujoulut.

Vierailija
937/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bitsi vanhebi jo

Ai banheni?

Hybä, että perjantai käy. Birratkoon biini biikonlopun kunniaksi.

Hybä. Tabataan silloin, terbe!

Vierailija
938/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin seuraavat pikkujoulut on varmaan pahin ikinä. Yhden työkaverin luona jossa sauna, palju, seurapelejä ja halpaa viinaa Virosta. Kaiken kukkuraksi koko työyhteisön ärsyttävin tyyppi järjestää. Jostain syystä keksin jotain muuta menoa tuolle vkl.

Vierailija
939/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kamalinta on vuosittaiset pikkujoulut aina. Lähinnä siksi, että työkaverit eivät ymmärrä, että en halua juoda alkoholia. Vihaan sitä oloa, mikä tulee kun pää on sekaisin eikä ajatus kulje kunnolla. Tai sitä, kun seuraavana päivänä ei saa mitään aikaiseksi väsymyksen ja krapulan vuoksi. Itseä ei muiden juominen haittaa mutta todellakin haittaa se, kun kaksikymmentä ihmistä tulee kukin kolme kertaa illan aikana kysymään, että miksi etä juo, onko mies kieltänyt juomasta, ota nyt huikka, tässä ois vähän jallua otas nyt tästä. Uskokaa jo ihmiset, että jotku osaa pitää hauskaa ilman alkoholia. 

Minä olen ratkaissut juomaongelmani niin, että ”unohdan” lasin juomineen johonkin pöydän kulmalle tai kaadan kaiken vessassa viemäriin. Siideripullon tai oluttölkin voi tyhjentää vessassa ja täyttää vedellä. Näin näyttää siltä, että juo, koska kulkee tölkki kädessään juttelemassa, eikä silloin kukaan tule vääntämään siitä, että PAKKO JUODA, mikset juo, otatästä tuon sulle gintonicin.

Kauheata tunnustaa, mutta  minä itse olen juuri tuollainen viina-tyrkyttäjä!

"Ota nyt, ota ota. Mikset ota?  Kerro, tunnusta, avaudu...ota nyt jumaliste..."

Anteeksi.

Itse nimittäin pidän erittäin paljon alkoholista. Juovuksissa oleminen on minusta ihanaa. Viina on mahdottoman  hyvää ja sopii minulle oikein hyvin. Juon sitä aina kun on mahdollista. Paljon.

Vaikka olenkin jo tällainen vanhempi täti, humalassa riekkuminen antaa minulle sisältöä elämään.

Ja vielä kerran: Anteeksi ja toivottavasti jokainen saa viettää mieleisensä pikkujoulun ilman alkoholia tai alkoholillisesti.

Vierailija
940/1197 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kamalinta on vuosittaiset pikkujoulut aina. Lähinnä siksi, että työkaverit eivät ymmärrä, että en halua juoda alkoholia. Vihaan sitä oloa, mikä tulee kun pää on sekaisin eikä ajatus kulje kunnolla. Tai sitä, kun seuraavana päivänä ei saa mitään aikaiseksi väsymyksen ja krapulan vuoksi. Itseä ei muiden juominen haittaa mutta todellakin haittaa se, kun kaksikymmentä ihmistä tulee kukin kolme kertaa illan aikana kysymään, että miksi etä juo, onko mies kieltänyt juomasta, ota nyt huikka, tässä ois vähän jallua otas nyt tästä. Uskokaa jo ihmiset, että jotku osaa pitää hauskaa ilman alkoholia. 

Minä olen ratkaissut juomaongelmani niin, että ”unohdan” lasin juomineen johonkin pöydän kulmalle tai kaadan kaiken vessassa viemäriin. Siideripullon tai oluttölkin voi tyhjentää vessassa ja täyttää vedellä. Näin näyttää siltä, että juo, koska kulkee tölkki kädessään juttelemassa, eikä silloin kukaan tule vääntämään siitä, että PAKKO JUODA, mikset juo, otatästä tuon sulle gintonicin.

Kauheata tunnustaa, mutta  minä itse olen juuri tuollainen viina-tyrkyttäjä!

"Ota nyt, ota ota. Mikset ota?  Kerro, tunnusta, avaudu...ota nyt jumaliste..."

Anteeksi.

Itse nimittäin pidän erittäin paljon alkoholista. Juovuksissa oleminen on minusta ihanaa. Viina on mahdottoman  hyvää ja sopii minulle oikein hyvin. Juon sitä aina kun on mahdollista. Paljon.

Vaikka olenkin jo tällainen vanhempi täti, humalassa riekkuminen antaa minulle sisältöä elämään.

Ja vielä kerran: Anteeksi ja toivottavasti jokainen saa viettää mieleisensä pikkujoulun ilman alkoholia tai alkoholillisesti.

Kyllä minäkin tykkään juoda, mutta koska olen jo vanhempi täti, ymmärrän, että kaikki ei tykkää eikä se ole minun asiani.