Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
901/1197 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut raiskattiin pikkujouluissa. Ikinä en uskaltanut kertoa kenellekään. Vaihdoin vain työpaikkaa muutama kuukausi myöhemmin. 

Ja tähän alapeukku ihan siksi että kamala asia, vaikea painaa yläpeukkua. Pikkujoulut ovat turvattomimpia juhlia :/

Vierailija
902/1197 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on paljon pahaaa mieltä aiheuttaneet bileet. Ei ole varmaan valittajat itse panneet tikkua ristiin niiden kekkereiden hyväksi. Sinne mennään ja istutaan lahnana jabodotrtaan että biinaa kannetaan eteen ja ukot tanssittaa.

Juhlien järjestäminen on työnantajan eikä työntekijöiden vastuulla. Jos tekee koko vuoden niska limassa töitä, että pomot saavat bonuksensa, niin haluaa kyllä jotain vastinettakin. Edes vaatimattomat juhlat, joita moni tässä ketjussa ei ole saanut. Ei ole paljon vaadittu että otetaan vähän ruokaa ja juomaa. 

Kyllä meillä ainakin pikkujoulut järjestää ihan ihmiset eikä mystinen hahmo nimeltä valtio (työnantaja). Sinne pikkujoulutiimiin tai järjestäjäksi voi aika useasti ihan itse itseään ehdottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1197 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tulossa niin hämyhommalta näytti niistä tullut sähköposti.

Vierailija
904/1197 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut raiskattiin pikkujouluissa. Ikinä en uskaltanut kertoa kenellekään. Vaihdoin vain työpaikkaa muutama kuukausi myöhemmin. 

Ja tähän alapeukku ihan siksi että kamala asia, vaikea painaa yläpeukkua. Pikkujoulut ovat turvattomimpia juhlia :/

Logiikkasi ontuu. Alapeukku antaa täysin väärän signaalin aloittajalle.

Vierailija
905/1197 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on jokaiset olleet jossain määrin kiusallisia. Pari vuotta sitten olin vasta eronnut ja olin asiasta kertonut vain kahdelle läheiselle työkaverille. Noh, juorut sitten kai liikkuu koska niissä bileissä kolme firman äijää otti asiakseen vihjailla että ”jos joskus tulee tarve pienelle seikkailulle niin kerro vaan” joko suoraan tai epäsuoraan. Vuotta myöhemmin neljäs tunnusti ihastuneensa minuun ja viides tarrasi tanssilattialla karmeassa kännissä kiinni ja yritti suudella. Että hyi helvetti, ei enää.

Tänä vuonna en mene, kaikki tuo on vaan niin nöyryyttävää ja kiusallista.

Vierailija
906/1197 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin ilman pillua. Muina vuosina sitten senkin edestä.

Vierailija
907/1197 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on paljon pahaaa mieltä aiheuttaneet bileet. Ei ole varmaan valittajat itse panneet tikkua ristiin niiden kekkereiden hyväksi. Sinne mennään ja istutaan lahnana jabodotrtaan että biinaa kannetaan eteen ja ukot tanssittaa.

Minä ainakin jabodotrtaan biinaa ja ukkojen tanssittamista, justparasta.

Täällä sama homma. Saispa bitusti biinaa vileissä. Borotran sitä lahnana.

Mäkin haluan osallistua näihin. !!!♥️

Kuulostaa tosi nastalta menolta. Missä tällaisia biinoja saa bodotrata?

Anna pikku binkki.

Boi, meille tulee niin kobin kibaa!!!😉😉🎶

Kibaapa hybinki. Buoden kokokohta. Bautsi bau! 🥂

Ihana tabata samanhenkisiä juhlijoita, juhlijia, miten se nyt sanotaan, liikaa biinaa jo nautittu? Tsiisus. Basta iltapäibä!🍻🍺🍻🍺

🎶Biideltä saunaan ja sitten syödään basta. Biiniä kuluu, tb:stä tulee bartin yli biulunsoittaja katolla.

Boi baude. Parhaat pikkujoulut ikinä. Mukabaa seuraa, parasta biiniä ikinä. Ruoat kohdillaan. En malta odottaa... joko boin tulla???

Boi beikkoset boit barmasti tulla biihtymään bieraaksemme. Aina on tilaa

bierelläni yhdelle, joka arbostaa bain hybää biiniä ja biihdettä. 🎃

Tsiisus! Boinko siemailla myös siideriä biinin sijaan? Balkobiini pitäisi olla puolikuivaa... punabiiniä en voi nauttia, boi tulla migreeni...

Boit tietysti, kipaisenkin biinakaupasta kuibaa sidukkaa biisi kappaletta ainakin, bai tuonko balkkista? Kuibabalkkis on mun balinta ollut yleensä biihteellä. ✨

Hieno homma. Puolikuiba viini käy, tai sidukka myös ok. Jos otetaan jälkkäriksi kahbia, otetaanko myös konjakit?

Täst tulee hauskimmat pikkujoulut ikinä. En boi kyllin odottaa. Kumpa olis jo biikonloppu!

Biikonloppua odotellessa, edottaisin myös buodenbaihteen billejä vileitä. Sopiiko sinun aikatauluun? En jaksa benttaa. 🎇

Vierailija
908/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin jabodotrtaan biinaa ja ukkojen tanssittamista, justparasta.

Täällä sama homma. Saispa bitusti biinaa vileissä. Borotran sitä lahnana.

Mäkin haluan osallistua näihin. !!!♥️

Kuulostaa tosi nastalta menolta. Missä tällaisia biinoja saa bodotrata?

Anna pikku binkki.

Boi, meille tulee niin kobin kibaa!!!😉😉🎶

Kibaapa hybinki. Buoden kokokohta. Bautsi bau! 🥂

Ihana tabata samanhenkisiä juhlijoita, juhlijia, miten se nyt sanotaan, liikaa biinaa jo nautittu? Tsiisus. Basta iltapäibä!🍻🍺🍻🍺

🎶Biideltä saunaan ja sitten syödään basta. Biiniä kuluu, tb:stä tulee bartin yli biulunsoittaja katolla.

Boi baude. Parhaat pikkujoulut ikinä. Mukabaa seuraa, parasta biiniä ikinä. Ruoat kohdillaan. En malta odottaa... joko boin tulla???

Boi beikkoset boit barmasti tulla biihtymään bieraaksemme. Aina on tilaa

bierelläni yhdelle, joka arbostaa bain hybää biiniä ja biihdettä. 🎃

Tsiisus! Boinko siemailla myös siideriä biinin sijaan? Balkobiini pitäisi olla puolikuivaa... punabiiniä en voi nauttia, boi tulla migreeni...

Boit tietysti, kipaisenkin biinakaupasta kuibaa sidukkaa biisi kappaletta ainakin, bai tuonko balkkista? Kuibabalkkis on mun balinta ollut yleensä biihteellä. ✨

Hieno homma. Puolikuiba viini käy, tai sidukka myös ok. Jos otetaan jälkkäriksi kahbia, otetaanko myös konjakit?

Täst tulee hauskimmat pikkujoulut ikinä. En boi kyllin odottaa. Kumpa olis jo biikonloppu!

Biikonloppua odotellessa, edottaisin myös buodenbaihteen billejä vileitä. Sopiiko sinun aikatauluun? En jaksa benttaa. 🎇

Ihanaa. Boin jo kubitella kebytruokaa ja light olutta baihteeksi. Kun jouluna konbehtia kulunut ja biinaa, balkobiiniä kans. Sopii mulle, tanssitaan bain joulukilot pois. Boisiko olla biihtymistä monta kertaa buodessa? Biihteellä ja bapaalla?

Vierailija
909/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli talvisota-aiheiset pikkujoulut, johtajat asiaankuuluvissa asuissa, kenttätelttoja sisällä ja musiikkiesiintyjänä korsuorkesteri. Letkajenkkaa.Kaikki ihan työpaikan lounasravintolassa.

Miten letkajenkka liittyy talvisotaan?

Siinä meni nuoret sekä vanhat samallailla.

Se oli vesivehmaan jenkka missä mentiin.

Eksaktia. Talvisodasta kyselijäkö lienet, kun autis, anteeksi autenttista pitää olla. Eipä ollut talvisodassa lounasruokaloitakaan.

Kännääminen ja rietastelu muuten on se alkuperäinen tapa viettää talvipäivän seisausta. Jeesus sotkettiin asiaan vasta 800 vuotta sitten.

Ehkäpä sekoilu liittyy pimeyteen ja ihmisen haluun elää, vaikka keskitalvella monelta pohjoisen asukilta elämänhalu ja voimat loppuu ja se sitten konkretisoituu teoiksi keväällä valon lisääntyessä.

Ihminen on valon ja sen aktivoimien umpieritysrauhastensa armoilla, mistä "biologiset miehet" jaksavat aina jankuttaa.

Vierailija
910/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut tarkoitti sekavaa baarikierrosta lähikaupungissa. Porukka hajaantui heti lähtiessä ja vietti iltansa kuka missäkin. Kotiinlähtö oli neljältä aamulla ja sakkia etsittiin ympäri kaupunkia. Muuta ohjelmaa ei ollut tarjolla kuin ryyppäämistä. Enpä lähde toiste.

Vierailija
911/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin tämä on noloa, kun kaikki kuvataan kännyköillä. Ja itse asiassa usein striimataan suorana maailmalle periscopeen, snäppiin, instaan.. voi olla, että itse juhlija herää seuraavana päivänä eikä tiedä olleensa illan piristys ihmisille ympäri maailman.

Onneksi tuo on Suomessa rikos. Ei estä tekemästä mutta uhri voi saada oikeutta.

Vierailija
912/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se, kun uskovainen työkaveri julisti kaikken joutuvan helvettiin, koska joimme alkoholia. Saunaan ei tullut mukaan, vaan paasasi itsekseen takkahuoneessa.  Kukaan meistä ei ymmärrä, miksi tämä ihminen änkesi mukaan!

Juuri siksi: halusi tuntea olevansa teitä parempi ja julistaa sitä, oikein tyypillinen farisealainen.

Vierailija
913/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä kun mä luen näitä :-DDDDD 

Siis oikeesti näille, jotka sormettaa toista tai jopa panee toista muiden läheisyydessä pitäisi antaa potkut!

Vierailija
914/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme niissä pikkujouluissa on että täytyy vetää pää täyteen ja sekoilla huolella? Sitten aamulla ei muista mitään ja jos muistaa niin sekin on jotain noloa. Onko se siis kivaa? En ymmärrä yhtään.

Kokeile. Jaettu häpeä yhdistää. Ja toisaalta on terveellistä nauraa itselleen, muistaa ihmisyytensä ja tajuta se, että virheiden tekeminen on normaalia, täydellisyys pelkkää narsistin illuusiota.

En kehota hankkimaan alkoholimyrkytystä vaan löysäämään hetkeksi pipoa.

Vierailija
915/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kamalinta on vuosittaiset pikkujoulut aina. Lähinnä siksi, että työkaverit eivät ymmärrä, että en halua juoda alkoholia. Vihaan sitä oloa, mikä tulee kun pää on sekaisin eikä ajatus kulje kunnolla. Tai sitä, kun seuraavana päivänä ei saa mitään aikaiseksi väsymyksen ja krapulan vuoksi. Itseä ei muiden juominen haittaa mutta todellakin haittaa se, kun kaksikymmentä ihmistä tulee kukin kolme kertaa illan aikana kysymään, että miksi etä juo, onko mies kieltänyt juomasta, ota nyt huikka, tässä ois vähän jallua otas nyt tästä. Uskokaa jo ihmiset, että jotku osaa pitää hauskaa ilman alkoholia. 

Tuo on ärsyttävää. Itsekin juon melko hillitysti ja HITAASTI - sama olut saattaa olla kädessäni tunnin pari. Minuakin ihmiset usein hoputtavat juomaan lisää ja viimeksi kuukausi sitten olin bileissä, joissa join jälleen yhtä samaa juomaa melko pitkään. Muuan puolituttuni tuli kettuilemaan "älä vaan sano että toi on se sama juoma joka sulla oli kaksi tuntia sitten, mä menen ostamaan sulle toisen!"

Rasittavaa! Mitä kenenkään juomiset toisille kuuluvat?

Miksi tuollaiset raivoraittiit uskovaiset tulevat normaalien ihmisten bileisiin nyrpistelemään norsunvttunaamaansa alkoholijuomien edessä?? Pysykää niissä raamattukekkereissänne!

Alkoholisteilla saattaa mennä tunteisiin muiden raittius, mutta on toki niin oman suurkulutuksen kuin raittiudenkin julistaminen ihan yhtä noloa kuin lihansyöjien, raivovegaanien ja allergikkojen tai laktoosi-intoleranttien uskontoa lähentelevä hurmos. Mutta toki inhimillistä.

Vierailija
916/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluissa parikymppisenä joskus 90-luvun alussa. Olin pukeutunut ihan kivaan ja salonkikelpoiseen minimekkoon, mutta vanhoillinen pomo erään eläköityneen (eläköityneet saivat aina kutsun juhliin) rouvan kanssa tuumasivat, että minulta on tainnut jäädä alaosa kotiin. 

Vierailija
917/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

utyryu kirjoitti:

Miten te jaksatte olla työpaikoissa, joissa on niin sietämätöntä väkeä ettei heidän kanssaan voi edes juhlia pikkujouluja? Meillä on väkeä parikymppisistä viisikymppisiin ja kaikki osaavat käyttäytyä pikkujouluissa, vaikka toki mielellään humallutaan kuten minä tahansa ravintolailtana. Kaikilla on kivaa ja ihan aidosti on mukava vaihtaa vapaalle työkavereiden kanssa ja heittää läppää. Firmakin toki tarjoaa aina mukavat puitteet, ankeana ei tarvitse olla.

Meillä on sama. Firman keski-ikä n. 35v, porukkaa vähän reilu sata henkilöä tällä hetkellä ja firman juhliin osallistuu yleensä noin 70-80 hlöä. Kaikilla on juhlavat vaatteet, ei mitään roiskeläppämekkoja naisilla tai farkkuja miehillä. Ruokailu on aina 3 ruokalajin illallinen juomineen pöytiin tarjoiltuna, lisäksi on jotain ohjelmaa ja musiikkia (bändi tai dj), kaikki tanssivat heti ensi sävelistä lähtien. Hyvä fiilis, jatkot yleensä baarissa, kukaan ei ole koskaan nolannut itseään tai käynyt painamassa työkavereita (ainakaan juhlien aikana, baarin jälkeisestä yöstä en sitten tiedä :D ).

Pikkujouluissa on 70-80 henkilöä ja kaikki tanssivat heti ensi sävelistä lähtien. Todella uskottavaa.

Ymmärrän, että on vaikea uskoa, jos on tottunut jurottajiin ja örvellyspikkujouluihin :) Olen itsekin osallistunut ex-puolison firman pikkujouluihin monta kertaa, kun oli avec-juhlat ja ne oli kyllä sellaiset junttibileet aina. Ihan hirveä kontrasti oman firman juhliin. Naiset oli just sellaisissa astetta liian tiukoissa leopardimekoissa ja alkudrinksulle (kl 18.30) tultiin jo ristiaskelilla. Miehillä t-paitaa, farkkua ja nahkaliiviä. Voi hyvä luoja..

Junttia yleistystä sinulta arvioida millaisiin pikkujouluihin minä olen tottunut ja hymiön käyttäminen näpäyttämään tarkoitetussa lauseessa kertoo kirjoittajalla olevan ilkeän mielen. Epäuskoni perustui vain siihen logiikkaan, että ensisävelet on parin sekunnin kestoinen tapahtuma. Pikkujouluissa 70-80 henkilön ahterinsa kiskominen tanssilattialle kestää hieman kauemmin. Osalla on juttu tai juoma tai ruoka kesken, osa lähtee vessaan, osa tupakalle ja osa näiden perään. Osa hakee lisää juomaa. On epäuskottavaa, että kaikki 70-80 henkilöä ovat tanssilattialla saati sitten tanssivat ensisävelistä lähtien.

Olet varmaan hurjan suosittu ja hyvää seuraa. Tämä pilkunnussintasi tarinaketjussa sen paljastaa.

Vierailija
918/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

qqgg kirjoitti:

Kuinkahan moni tämänkin ketjun pikkujouluista on keksittyjä? Tai liioiteltuja? Olisi kiva lukea oikeita tapahtumia.  

Ehkä kannattaa pitäytyä vain dokumenttielokuvissa ja tutkimusraporteissa. Niissäkin on ikävä kyllä käytetty mielikuvitusta vähintään aiheen ja tutkimushypoteesien keksimiseen.

Nykyajan leirinuotiolla menee fiilis pilalle tosikkojen takia ja varmaan meni ennenkin, mutta ainahan tosikon saattoi laittaa syötiksi tiikerikuoppaan.

Vierailija
919/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joihin ex-mieheni osallistui ja palasi kotiin tyhjä kortsupaketti taskussaan, eli jäi kiinni pettämisestä. 

kortsupaketissa vähimmillään 5 kondomia (onko näin, en ole aikoihin enää ostanut). Aika kova sonni.

Kaksi on jo repässyt rikki avatessa? Yksi on pudonnut lattialle, eikä löydy ja yksi poksahti pannessa. Siinä sulle sonnia, olen tuommoisessakin ollut mukana.

mitä sähläämistä. Ja lähdit tuommoiseenkin mukaan.

Normaaleilla ihmisillä ei ole ennalta näkemisen lahjaa, kuten sinulla.

Vierailija
920/1197 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun näitä lukee, niin mun on miehenä hirveän vaikea ymmärtää, miten nää miehet, jotka vetää hirveät tuubat ja paneskelee työkavereita, onnistuu siinä? Jos olisin oikeasti siinä tilassa, että seksi tyyliin muiden edessä pikkujuhlapaikalla on ok, niin en todellakaan saisi jäykäksi. En saa itseäni edes jäykäksi 6-8 kaljan jälkeen, vaikka katselisin lempivideota ja yksin olisin :D Miten teidän jutuissa ihmiset onnistuu? Ja eihän siinä ole mitään nautintoa, koska tuubassaolo on yhtä kuin olisit puuduksissa :D

Kaikki ei ole kuin sinä.

No saatko sinä muka nautintoa seksistä v*tunmoisessa kännissä? Pakko arvostaa jos niin on.

Parempaa se on kuin kokonaan ilman.

Jos sinä joskus pääsisit sormettamaan humalassa työkaveria muiden läsnäollessa, niin varmaan ajattelisit, että onhan tämä parempaa kuin olla ilman 😂