Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Eräällä työpaikalla pikkujouluun saivat tulla vain ne, joilla oli vakituinen virka. Siis ei määräaikaiset ja muut... Itse olin määräaikaisena, joten en saanut tulla mukaan. Kiva työyhteisöä eheyttävä järjestely! Missään muualla en ole tällaista nähnytkään. Ja missäkö näin? No, Oulussa tietenkin, tuossa Suomen helmessä! Tarkemmin eräs valtion yksikkö.
Paikallisen yrityksen pikkujoulujen jälkeen yksi työntekijä löydettiin kuolleena lumihangesta. Kuuleman mukaan oli tullut riitaa toisten työkavereiden kanssa ja kyseiset työkaverit olivat hakanneet uhrin tajuttomaksi ja lopulta uhri oli jäätynyt kuoliaaksi. Alkoholilla oli osuutta asiassa..
Voipi olla, että ei seuraavina vuosina kauheasti järjestetä pikkujouluja kyseisessä paikassa.
Eikö tästä ollut iltasanomissakin? Ainakin kuulostaa tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä ollut iltasanomissakin? Ainakin kuulostaa tutulta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005931522.html
Tämä tapaus?
T. Sama
Up, eikö kellään ole tapahtunut mitään jännää?
Onko viime vuodelta, tältä vuodelta tai palstan uusilta jäseniltä uusia tarinoita?
Söimme ravintolassa ja jostain olin saanut käsityksen, että talo tarjoaa. Ei tarjonnutkaan ja minun ruokani + juomani tekivät 60e kun tililläni oli vain 40, e, olin joutunut hakemaan kissalleni kalliit lääkkeet ja siksikin iloitsin ilmaisesta ateriasta. Hitto että olin nolo ! Pomo maksoi nihkeänä ja minä luikin vessaa itkemään huolella tekemäni meikit pitkin poskia, sitten luikin kotiin.
Pomo oli totinen ja uskovainen, aika lailla Päivi Räsäsen oloinen nainen. Pikkujoulut pidettiin pomon kotona, istuttiin kuin tatit olohuoneessa ja naposteltiin pähkinöitä sekä joulutorttuja, juomaksi sai alkoholitonta markettiglögiä tai kahvia. Taustalla soi hengelliset laulut, ei siis edes joululauluja. Tunnelma oli omituinen ja vaivautunut. Äkkiä noin 50v, aika värittömän ja aran oloinen työkaveri loikkasi pystyyn ja alkoi laulaa komealla äänellä Iron maidenin fear of the darkia, tuijotimme pari sekuntia hölmöinä ja sitten aloimme taputtaa. Kaikki paitsi pomo. Lauluesitys oli rikkonut jään ja joku kysyi reippaasti että eiköhän lähdetä baariin kun ykkösetkin päällä. Pomo oli loukkaantunut ja ilmoitti että hänellä oli ollut kaikille lahjat mutta ei niitä nyt jaa , 2 työkaveria oli sitten jäänyt ja se lahja oli enkelikello.
Jestas :D Naurattaa vielä 15v myöhemminkin :D
Meillä yhden työkaverin aviomies sekoitti muutama vuosi toimarimme johonkin mieheen, jonka tämän vaimolla oli ollut joku salasuhde jossain vaiheessa ja kävi tämän kimppuun. Kolme miespuolista työkaveria ja äijän vaimo saivat tyypin revittyä toimaristamme irti. Tämän jälkeen tuo mies meni ulkorappusille ilman takkia ja toimarimme meni lohduttamaan tyyppiä. Siellä istuskelivat melkein tunnin laphroaig pullon kera.
Vierailija kirjoitti:
Päätimme päästä helpolla ja tilasimme isosta hotellista pikkujoulupaketin, johon kuului "tervetuloglögi, alkupalat buffasta, pääruoka pöytiin tarjoiltuna, kaksi lasia viiniä ja illan kruunaa tähtiartisti" Samassa paikassa samaan aikaan järjestettiin myös muidenkin firmojen juhlia.
Alkuglögit tulivat saapuessamme hienosti, mutta alkupalabuffassa ei ollut enää kuin porkkanaraastetta ja kuivaa rosollia jäljellä koska muiden firmojen juhlijat olivat syöneet pöydän tyhjäksi eikä lisää tullut. Pääruokaa odotimme tunnin ja sitten kun joku tajusi käydä kysymässä ilmoitettiin että ruokailu on jo ohi. Samoin kävi viinien kanssa, koska "tarjoilijoiden kirjanpidon" mukaan kaikki oli jo kaadettu.
Illan kruunasi huippuesiintyjä (muistaakseni Irina) johon olisi pitänyt ostaa erillinen lippu (joka toki "pikkujoulupaketin" tilanneille oli vitosen halvempi kuin ovelta)
Että nakkikiskan kautta kotiin...
Nostan ketjun, kun pikkujoulukausi on taas ovella.
Tämä kertomus oli kyllä tapahtumien kuvauksen perusteella yksi törkeimmistä vedätyksistä ikinä. Kerro, mikä hotelli oli kyseessä, että muut osaa välttää!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kävimme paikallisessa syömässä jouluaterian. Paskaset lasit ja työvälineet, vesi ja salaatit lämpimiä, samoin rosollin kermavaahtokin. Hyi saasta, ihme ettei kukaan saanut paskatautia.
Hah, alas kirjoitettava numerotunnuste on 666. Sopii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
oikea mestari kirjoitti:
.
Repesin ääneen tälle. Yksi viinipullollinen on aika tarkkaan kolme lasillista. Saa olla aika aidosti dorka jos pitää tuota määrää kolmen ruokalajin illallisella isona. Anna kun arvaan; olet yksi niitä, jotka tilaavat koko illan lasillisia, vaikka kerron pullon olevan halvempi. Mutta kun se on ihan Pullollinen, voi hui.
T. Baarimestari
PS. Sori ohis
No jo on ' baarimestari'. Yhdestä pullollisesta viiniä tulee seitsemän ja puoli annoslasillista viiniä.. eli aika paljon kuitenkin.. Baarimestari opettelee vähän ammattiaan..
Kuohuviinipullosta tulee 6 lasillista. Eipä juuri enempää. Viinipullo on 750 ml ja tämän laskutavan mukaan 10 ml olisi 1 annos. En ole tähän määrään törmännyt vielä kertaakaan. Yleinen annos on 12, 16 ja 24. Itse tilaan ruuan kanssa aina 24. Sen mukaan pullosta tulisi 3 annosta.
Tämä on vanha vääntö, mutta just noinhan se menee. Viinipullosta tulee se kolme lasillista ja liraus päälle, ihan sama mitä joku väittää. Se on vaan fakta.
Toki voi tilata 12 tai 16cl, mutta ei se ole viini_lasillinen_, vaan puolikas tai vähän päälle. Toi baarimesu oli täysin oikeassa.
Tällä palstalla kyllä kumoutuu niin fysiikan kuin matematiikankin lait jatkuvasti. Mäkin saan pienestä Pepsitölkistä kahdeksan lasillista. Shottilasiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oikea mestari kirjoitti:
.
Repesin ääneen tälle. Yksi viinipullollinen on aika tarkkaan kolme lasillista. Saa olla aika aidosti dorka jos pitää tuota määrää kolmen ruokalajin illallisella isona. Anna kun arvaan; olet yksi niitä, jotka tilaavat koko illan lasillisia, vaikka kerron pullon olevan halvempi. Mutta kun se on ihan Pullollinen, voi hui.
T. Baarimestari
PS. Sori ohisNo jo on ' baarimestari'. Yhdestä pullollisesta viiniä tulee seitsemän ja puoli annoslasillista viiniä.. eli aika paljon kuitenkin.. Baarimestari opettelee vähän ammattiaan..
Kuohuviinipullosta tulee 6 lasillista. Eipä juuri enempää. Viinipullo on 750 ml ja tämän laskutavan mukaan 10 ml olisi 1 annos. En ole tähän määrään törmännyt vielä kertaakaan. Yleinen annos on 12, 16 ja 24. Itse tilaan ruuan kanssa aina 24. Sen mukaan pullosta tulisi 3 annosta.
Tämä on vanha vääntö, mutta just noinhan se menee. Viinipullosta tulee se kolme lasillista ja liraus päälle, ihan sama mitä joku väittää. Se on vaan fakta.
Toki voi tilata 12 tai 16cl, mutta ei se ole viini_lasillinen_, vaan puolikas tai vähän päälle. Toi baarimesu oli täysin oikeassa.
Tällä palstalla kyllä kumoutuu niin fysiikan kuin matematiikankin lait jatkuvasti. Mäkin saan pienestä Pepsitölkistä kahdeksan lasillista. Shottilasiin.
Miten te jaksatte vuodesta toiseen jankata jostain viinilasillisista? Perustakaa näille oma ketju! Tänne on tarkoitus tulla kertomaan pikkujoulumokista.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisen yrityksen pikkujoulujen jälkeen yksi työntekijä löydettiin kuolleena lumihangesta. Kuuleman mukaan oli tullut riitaa toisten työkavereiden kanssa ja kyseiset työkaverit olivat hakanneet uhrin tajuttomaksi ja lopulta uhri oli jäätynyt kuoliaaksi. Alkoholilla oli osuutta asiassa..
Voipi olla, että ei seuraavina vuosina kauheasti järjestetä pikkujouluja kyseisessä paikassa.
Niin ku on koeajalla, mutta ehkä sen jälkeen!
Nämä ryyppyjuhla sekoilu pikkujoulut voisi lopettaa kokonaan ja jakaa vaikkapa lahjakortit sen sijaan. Ahneuksissa pitää vetää lärvit vaikka väkisin kun ilmatteeksi saa niin ei mitään järkeä. Perheet vain kärsivät ja tulee eroja näiden juhlien jälkimainingeista. Puolisollani on vain jouluruoka ravintolassa ja lahjakortti mikä on fiksua ja itse en mene ollenkaan ryyppy pikkujouluihin vaikka ilmatteeksi saisi. Nuorena tuli mokailtua niissä ja se riitti. Työkavereissa oli aina joku joka sitten nautti jos jotkut joivat liikaa ja naureskeli, muistutti siitä pitkään niin että se siitä ja sitä iloa en enään suo kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöitä muutamasta päiväkodista. Koko illan vaivaantunut hiljaisuus ja 'juhlat' jossain korvessa, ettei päässyt edes kesken pois..
en pidä Firman pikkujouluista..
Naisvaltaisen alan pikkujoulut on juuri tuollaisia. Tylsiä. Kun fifty fifty naisia ja miehiä ja vielä samanikäisiä niin sitten saadaan vipinää.
Myyntipäällikkö oli tilannut pikkujouluihin suurimmaksi osaksi kalaruokia, joita en voinut syödä kala-allergian takia, joten lähdin pois melko pian alkudrinkkien jälkeen. Ei huvittanut syödä pelkkää leipää ja normaali ravintola-annos olisi pitänyt maksaa itse. Jälkeenpäin töissä kuulin, että loppuillasta oli mennyt nyrkkitappeluksi muutaman työntekijän välillä. En sen jälkeen enää edes mennyt ko. firman pikkujouluihin.
Avauduin työkaverille että olen ihastunut häneen. Olemme molemmat perheellisiä ja hän minua melkein 15 vuotta vanhempi mies. Ja tunne taitaa olla molemminpuoleinen. Kylläpä vtuttaa!
Meillä kanssa 21.12. Ensin kokoonnutaan drinkeille jonnekin vähän tasokkaampaan baariin ja sieltä pöytävaraus hyvään ravintolaan. Kutsu oli avec eli jokainen saa ottaa partnerin mukaan.
Ai joo ja saadaan lähteä tuntia aikaisemmin töistä, että ehditään pynttäytyä. :)