Keitä nää "laput kiinni" huuto ja tori myyjät on?
Ja sama tori:lla. Joku teinipissis myy paljon uusia merkkivaatteita joissa kaikissa on hintalappu vielä kiinni. Ei oikein selity sillä että on väärän kokonen tilattu netistä. EIkä niitä ole voitu käyttääkkään koska isotr hintalaput roikkuu niissä. Vai oisiko pantu käytön jälkeen takasin?Haluan tietää ett en vahingossa osta varastettua tavaraa enkä tue harmaata taloutta. Yksikin huuto-myyjä myy kokoajan paljon uutta merkki vaatetta, kaikissa laput kiinni, tiijätte tän varmaan, haiskahtaa bisnekseltä. En tiijä onko heillä oma kauppa, ja kiertäävät veroja, vai mistä on kyse. Toi yksi teini ainakin joku lapsi, joten miten tää on mahollista????
Kommentit (36)
Olen itsekin myynyt joitain laput kiinni tuotteita. Hutiostoja siis. Mutta siis yksittäisiä tapauksia. Mutta ainakin joku aika sitten yhdellä Huutis-myyjällä oli yli 900 kohdetta uutta tavaraa. Monet Lindexin vaatteita. Tekisi mieli kysyä joltain Lindexin vastaavalta ketjunsa hävikistä. Kirjataanko tuotteita varastetuksi, ja tosiasiassa päätyvät jonkun työntekijän omiin bisneksiin. Ihmettelen myös, että verottaja ei puutu näiden myyjien touhuihin.
No voisin ymmärtää ihmettelyn jos ihmisellä on satoja uusia tuotteita joissa laput kiinni yhtäaikaa myynnissä, mutta olen kyllä itsekin myynyt paljon tuotteita joissa vielä laput kiinni. On tullut hutiostoksia, aleostoksia joita olen sitten myynyt eteenpäin. Moni myös (kuten itsekin) ostaa esim. ebaysta paljon vaatteita ja jos on vääränkokoinen vaikka itselle tai ei käykään, niin myy eteenpäin. Ei kai siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla.
Olikos se noin 8000€ jolla voi vuodessa myydä kirppiskamaa ilman että tarvitsee maksaa veroja, ellei siis osta uutta ja myy myyntitarkoituksessa kalliimmalla. Itselleen saa kyllä silti ostaa kamaa ja myydä poiskin jos ei olekaan sopiva. Jos toiminta on ammattimaista ja voittoa tavoittelevaa, niin sitten pitää maksaa verot ja yli tuon summan sitten on alv-velvollinen.
Huutiksessa jotkut myyjät ainakin myy tuotteita niin, että ostavat ebaysta tai jostain halvalla ja myyvät kalliimmalla sitten siellä. Tuskin kaikki maksaa veroja kuitenkaan.
Ihmettelen kyllä jos joku saa tällä trokaamisella tms. yli 8000 vuodessa kasaan. Vaikka jollain myyjällä näkyisi huudossa tai torissa myynnissä satoja uusia tuotteita, niin voi olla ettei kaupaksi mene kuitenkaan tarpeeksi paljon. Eli ei välttämättä ole mitään "huijaamista", vaan jonkin sortin harrastusta ja ajankulua esim. työttömälle tai vanhukselle. Kyllähän jotkut pitävät kirppariloosejakin vuosikaupalla, vaikkei niistä tule rahaa paria satasta enempää kuukaudessa ;)
Tuleeko jollekkin yllätyksenä, että jotkut laittavat paljonkin rahaa kiinni lastenvaatteisiin ja ostavat niitä ihan reilusti?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se syy, miksi Suomi ei menesty. Jos joku myy jossain jotain, niin ensimmäinen asia mikä tulee mieleen on kyseenalaistaa tavaran alkuperä. Myyjä on saattanut esimerkiksi ostaa jonkun poistosatsin könttäsummalla, joka olisi muuten päätynyt kaatopaikalle. Joka tapauksessa se, mistä tavara on tullut ei pitäisi olla ostajan asia. Ostaja katsoo tavaraa ja hintaa ja joko ostaa tai ei. Vain vähä-älyiset naiset voivat alkaa pohtimaan tällaisia jonninjoutavia asioita.
Totta kai se, mistä tavara on peräisin, on ostajan asia. Varastetun tavaran ostaminen on rikos, ja me kaikki eletään tässä samassa yhteiskunnassa. Ja me tavalliset ihmisethän maksetaan myös se varastajan aiheuttama hävikki sitten muissa tuotteissa.
Väitätkö tosiaan, että jos sulle myydään Jopoa eurolla tai hyväkuntoista henkilöautoa tonnilla niin sulle ei tule mieleen, että mikä siinä kuviossa mättää?
Minä henkilökohtaisesti olen tosi ilahtunut kaikista jotka ajattelee vähän muutakin kuin sitä että itse saa asiat halvalla.
Monesti ne on heräteostoksia joita ei koskaan ole pidetty. On ostettu spontaanisti ja sitten laitettu kaappiin. Ei ole otettu käyttöön ja sitten on lihottu pois koosta. Tai sitten on tullu vain rahapula sen jälkeen.
Moni tekee heräteostoksia ilman että on mitään tarvetta tuotteelle.
Vierailija kirjoitti:
Monesti ne on heräteostoksia joita ei koskaan ole pidetty. On ostettu spontaanisti ja sitten laitettu kaappiin. Ei ole otettu käyttöön ja sitten on lihottu pois koosta. Tai sitten on tullu vain rahapula sen jälkeen.
Moni tekee heräteostoksia ilman että on mitään tarvetta tuotteelle.
Juuri näin
Täällä yks himohamstraaja ilmoittautuu. Sorrun aina lastenvaatteiden alemyynteihin (netissä aina ostan, en ikinä kivijalkakaupoista). Tulee sitten myytyä hutiostoja pois, hyvä ku edes omani saan takas. Tiedän, himoshoppaus on paha sairaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se syy, miksi Suomi ei menesty. Jos joku myy jossain jotain, niin ensimmäinen asia mikä tulee mieleen on kyseenalaistaa tavaran alkuperä. Myyjä on saattanut esimerkiksi ostaa jonkun poistosatsin könttäsummalla, joka olisi muuten päätynyt kaatopaikalle. Joka tapauksessa se, mistä tavara on tullut ei pitäisi olla ostajan asia. Ostaja katsoo tavaraa ja hintaa ja joko ostaa tai ei. Vain vähä-älyiset naiset voivat alkaa pohtimaan tällaisia jonninjoutavia asioita.
Totta kai se, mistä tavara on peräisin, on ostajan asia. Varastetun tavaran ostaminen on rikos, ja me kaikki eletään tässä samassa yhteiskunnassa. Ja me tavalliset ihmisethän maksetaan myös se varastajan aiheuttama hävikki sitten muissa tuotteissa.
Väitätkö tosiaan, että jos sulle myydään Jopoa eurolla tai hyväkuntoista henkilöautoa tonnilla niin sulle ei tule mieleen, että mikä siinä kuviossa mättää?
Minä henkilökohtaisesti olen tosi ilahtunut kaikista jotka ajattelee vähän muutakin kuin sitä että itse saa asiat halvalla.
Sinä taidat olla jonkin sortin demari, joka ei ole huomannut, että elämme MARKKINATALOUDESSA, jossa ratkaisee tuotteen hinta, laatu ja saatavuus, eikä mikään muu. Mikäli joistain liikkeistä / myyjiltä pöllitään massiivisia määriä tavaraa, jota kaupitellaan netissä, niin kehottaisin näitä firmoja pitämään tavaroistaan parempaa huolta.
Mä oon nyt törmännyt paljon näihin myyjiin keillä on useampia laput kiinni -olevia vaatteita myynnissä ja oma teoriani on, että he ostavat alennusmyynneistä halvalla ja myyvät sitten alkuperäisellä hinnalla eteenpäin. Ne ostaa, ketkä epätoivoisesti haluaa esim. jonkun loppuunmyydyn tuotteen tai poistuneen kuosin tms.
Useimmat myyjät ei kerro, että ovat itse ostaneet alesta, mutta yhteen olen ainakin törmännyt kun myi facebookkirpparilla ihan avoimesti vaatteita täydellä alkuperäisellä hinnalla, joista paistoi punaiset -30% ja -50% tarrat kuvissa.
Tämänkö takia minulla ei Torissa käy kauppa :D Olen laittanut myyntiin muutamia käyttämättä jääneitä merkkituotteita, joita olen hillonnut kaapissa ihan tarpeeksi kauan. Laitoin hinnat superhalvoiksi, jotta menisi varmasti, mutta eipä ole silti mennyt. Pari sellaista kyselyä olen saanut, että mistä tämä on ostettu, mitä vähän ihmettelin. Ilmeisesti näitä tavaroita siis luullaan varastetuiksi?
Ei niitä kyllä mitään järkyttäviä määriä ole, noin 15 tavaraa yhteensä myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan kaikki lastenvaatteet lapsilleni H&M:stä nettikaupasta. Olen kova ostamaan, varsinkin H&M:n alennusmyynneistä.
Lapset kasvavat kovaa vauhtia. Otan laput pois vasta sitten, kun vaate oikeasti otetaan käyttöön. Eli viikkaan ostamani vaatteet lappuineen päivineen lastenkaappeihin.
Joskus käy niin, että vaatteet ovat joko jo jääneet pieneksi (unohtuneet vaatevyöryn alle) tai vaate ei syystä tai toisesta kelpaakaan lapselle, kun sitä kokeillaan ja jää käyttämättä ja 14 pv palautusoikeuskin on jo umpeutunut.
Mulla on pakettien mukana tulleet lähetyslistat kaikista ostamistani vaatteista (että olen ne oikeasti itse kaikki ostanut).
Myyn tällaiset huutiksessa eteenpäin "laput kiinni"-nimikkeellä. Karkeasti arvioiden siis 80 % on käytettyjä lastenvaatteita myynnissä ja 20 % on näitä uusia "laput kiinni" vaatteita. Olen tavallinen perheenäiti. Osa vaatteista on uusia, vain pesty kerran ja laput poistettu, mutta eivät kelvanneet / sopineet lapsille.
Ootko laskenut paljonko menee rahaa kankkulankaivoon
Juu kyllä itseäkin epäiyttäisi, jos myyjällä satoja tuotteita samantyylistä "heräteostosta", vielä eri koossakin. En ostaisi tälläiseltä mitään. Itsellä kokemusta pienimuotoisesti, että lapselle ostettu jotain hieukan isoa varastoon ja sitten hetken päästä, kun ois sopiva, ei hänelle kelpaa. Tälläistä ehkä yksi kerrallaan, sekin käyttöönottopestynä, ei hintalapulla enää. Muutenkin myynnissä tavaraa ehkä 20-30 kpl.
On hyvin mahdollista, että perheestä yksi hoitaa kaikkien tavaroiden myymisen, ettei jokaisella tarvitse olla tunnuksia erikseen. Koululaisella voi olla paremmin aikaa roikkua netissä kuin äidillä työpäivän jälkeen.