Keitä nää "laput kiinni" huuto ja tori myyjät on?

selittäkää tää

Ja sama tori:lla. Joku teinipissis myy paljon uusia merkkivaatteita joissa kaikissa on hintalappu vielä kiinni. Ei oikein selity sillä että on väärän kokonen tilattu netistä. EIkä niitä ole voitu käyttääkkään koska isotr hintalaput roikkuu niissä. Vai oisiko pantu käytön jälkeen takasin?Haluan tietää ett en vahingossa osta varastettua tavaraa enkä tue harmaata taloutta. Yksikin huuto-myyjä myy kokoajan paljon uutta merkki vaatetta, kaikissa laput kiinni, tiijätte tän varmaan, haiskahtaa bisnekseltä. En tiijä onko heillä oma kauppa, ja kiertäävät veroja, vai  mistä on kyse. Toi yksi teini ainakin joku lapsi, joten miten tää on mahollista????

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

On ne hyvinkin voinut olla käytössä. Monet hintalaput on nykyään pienellä hakaneulalla kiinni. Tai sitten on vaan laittanut uuden langan lappuun. 

Vierailija

Samaa minäkin mietin. Kuka sattumalta hukkaostoksena on ostanut esimerkiksi kymmenen villahaalaria koossa 92 - 128? Ja hinta sellainen, että vaikka olisi hamstrannut nämä puoleen hintaan jostain Prisman tarjouksesta, niin silti jäisi tappiolle.

En osta näitä ihan periaatteesta, koska alkaa tuntua että ne on jostain varastettu.

Vierailija

Mä ostan kaikki lastenvaatteet lapsilleni H&M:stä nettikaupasta. Olen kova ostamaan, varsinkin H&M:n alennusmyynneistä.

Lapset kasvavat kovaa vauhtia. Otan laput pois vasta sitten, kun vaate oikeasti otetaan käyttöön. Eli viikkaan ostamani vaatteet lappuineen päivineen lastenkaappeihin.

Joskus käy niin, että vaatteet ovat joko jo jääneet pieneksi (unohtuneet vaatevyöryn alle) tai vaate ei syystä tai toisesta kelpaakaan lapselle, kun sitä kokeillaan ja jää käyttämättä ja 14 pv palautusoikeuskin on jo umpeutunut.

Mulla on pakettien mukana tulleet lähetyslistat kaikista ostamistani vaatteista (että olen ne oikeasti itse kaikki ostanut).

Myyn tällaiset huutiksessa eteenpäin "laput kiinni"-nimikkeellä. Karkeasti arvioiden siis 80 % on käytettyjä lastenvaatteita myynnissä ja 20 % on näitä uusia "laput kiinni" vaatteita. Olen tavallinen perheenäiti. Osa vaatteista on uusia, vain pesty kerran ja laput poistettu, mutta eivät kelvanneet / sopineet lapsille.

Vierailija

"Myyn tällaiset huutiksessa eteenpäin "laput kiinni"-nimikkeellä. Karkeasti arvioiden siis 80 % on käytettyjä lastenvaatteita myynnissä ja 20 % on näitä uusia "laput kiinni" vaatteita. Olen tavallinen perheenäiti. Osa vaatteista on uusia, vain pesty kerran ja laput poistettu, mutta eivät kelvanneet / sopineet lapsille."

eikö tule pikkusen kalliiksi, ostaa mukamas iso pino samaa vaatetta uutena, ja siten YRITTÄÄ SAADA myytyä puoleen hintaan. ja kuka noita edes ostaa? On nimittäin lähes päivätyö ladailla nettiin niitä tuhansia kuvia, ja kytätä joka päivä onko joku huuto tullu tai satoja kysymyskiä jostain rievusta??? en usko sanaakaan.siihen päälle postimaksut, stressi, maksujen kyttäys, jne...sairasta

Vierailija

entäs jos henkilö on töissä vaateliikkeessä ja myy sitten eteempäin nämä vaatteet käyttämättöminä. onko kaikki samaa tuotemerkkiä? toisaalta huudossa on myös yrityksiä, jotka käy kauppaa sekä huudossa että omilla sivuilla.

ei kukaan voi sanoa varmuudella sanoa että huuto myyjä ei ole varastanut tuotetta jota kauppaa. tosin kaikilla on varmasti myös uusia ja lapullusia vaatteita ja tavaroita kaapissaan!

Vierailija

Yksi huuto.netin myyjä on juuri tuollainen, että myy samaa vaatetta useammassa eri koossa ja samoin esim. kodin tekstiilejä on useampia paketteja. Myy myös kenkiä.

Monissa kohteissa on maininta, että paketti avattu vain kuvausta varten.  Toimii myös Tori.fi:ssä ja siellä olikin melko erikoisia tavaroita tarjolla aika ylihinnoiteltuna, kun joku aika sitten niitä katselin.

Myyjä on aktiivinen keskustelupalstalla ja siellä on muutaman kerran hänelle vihjailtu veronkierrosta ja siitä, että on mahdotonta, että olisi omiin tarpeisiinsa ostanut noin isoja määriä tavaroita kun myyjä on kuitenkin kertonut, että hänellä on useampi varasto, missä noita myyntikohteita säilyttää. Myyjä hermostuu vihjailuista ja ilmoittaa, että kaikki on hankittu omaan tarpeeseen.

Jossain vaiheessa huomasin, että hänen uusia, myyntiin tulleita kohteita löytyi postimyyntifirman melko tuoreesta alennus- / poistokatalogista. Tietysti tuotteet ovat myyjällä kalliimpia kuin ko. katalogissa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan kaikki lastenvaatteet lapsilleni H&M:stä nettikaupasta. Olen kova ostamaan, varsinkin H&M:n alennusmyynneistä.

Lapset kasvavat kovaa vauhtia. Otan laput pois vasta sitten, kun vaate oikeasti otetaan käyttöön. Eli viikkaan ostamani vaatteet lappuineen päivineen lastenkaappeihin.

Joskus käy niin, että vaatteet ovat joko jo jääneet pieneksi (unohtuneet vaatevyöryn alle) tai vaate ei syystä tai toisesta kelpaakaan lapselle, kun sitä kokeillaan ja jää käyttämättä ja 14 pv palautusoikeuskin on jo umpeutunut.

Mulla on pakettien mukana tulleet lähetyslistat kaikista ostamistani vaatteista (että olen ne oikeasti itse kaikki ostanut).

Myyn tällaiset huutiksessa eteenpäin "laput kiinni"-nimikkeellä. Karkeasti arvioiden siis 80 % on käytettyjä lastenvaatteita myynnissä ja 20 % on näitä uusia "laput kiinni" vaatteita. Olen tavallinen perheenäiti. Osa vaatteista on uusia, vain pesty kerran ja laput poistettu, mutta eivät kelvanneet / sopineet lapsille.

Kaltaistesi ihmisten takia tämä maailma hukkuu jätteeseen. "Olen kova ostelemaan" ja jotkut hukkuvat vaatevyöryn alle ja ehtivät jo jäädä pieniksi, ei jumankauta. 

Vierailija

Voi ei! Mä oon joskus myynyt kirpputorilla paljonkin uutta tavaraa. Vaatteita joissa on laput kiinni, uusia astioita... Ihme kun ei poliisi kolkutellut ovella :D En edes tajunnut asiassa olevan jotain epäilyttävää. Teen paljon virheostoksia varsinkin vaatteissa. En leikkaa lappuja välttämättä heti pois. Astioiden ym. juttujen suhteen maku muuttuu vähän liiankin vikkelään. Monet muumikulhot ja muut on siis lähteneet kiertoon. Nykyään en enää osta mitään. (Tämä ei toki ole sama asia, kuin kymmenen samankokoista uutta haalaria myynnissä, mutta kuitenkin.)

Vierailija

Miten ihmiset ostaa näin järkyttäviä määriä tavaraa? Eikö teillä omatunto kolkuta ollenkaan! Hiilijalanjälki sen kuin kasvaa kun ihmiset ostavat vain ostamisen ilosta! Hävetkää!

Vierailija

Itselläkin myynnissä useita vaatteita, joissa hintalaput vielä kiinni. Enpä olisi osannut arvata, että joku voisi epäillä niiden takia varkaaksi :D Olen ostanut vaatteista suurimman osan alennusmyynneistä edullisen hinnan sokaisemansa ja myöhemmin todennut, ettei olekaan omaa tyyliä. 

Hälytyskellojen pitäisi soida vasta siinä vaiheessa, jos yksityinen henkilö myy samaa vaatetta useammassa eri koossa/värissä.

Vierailija

Oho, mulle tuli ihan puun takaa että monetkin ihmiset vain sokeasti ostavat järkyttäviä määriä tavaraa! Itse punnitsen jokaisen ostoksen ekologiselta ja ekonomiselta kannalta plus mietin, tarvitaanko sitä ihan oikeasti vai tekeekö vain mieli ostaa. Enkä ole köyhä että pitäisi siksi miettiä tarkkaan ostoksia, vaan en vain halua näitä "vaatevyöryjä" asuntoomme enkä käyttää kohtuuttomasti luonnonvaroja ryjään/riepuihin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat