Kihomatoja TAAS!!
huomasin itselläni 6 päivää sitten (viime ke) kihomatoja. Otin sinä iltana vermoxin mutta se oli mennyt 2 vuotta sitten vanhaksi.. Kävin hakemassa uuden reseptin ja sain uusia vermoxeja, ja madot lähtivät.. Nyt sitten minulla on taas (6 päivän jälkeen) matoja, vaikka olen siivonnut hulluna! Mitä helvettiä voin tehdä?? Tunne kuinka madot oikein möyrivät alapäässä:( laitoin pebanthenia ja siihen sekoitettuna kylmägeeliä peräaukkoon (madot ei tykkää siitä hajusta ja niiden ei muka pitäisi tulla ulos pepusta). Kertokaa siis hyviä vinkkejä mitä kannattaa hyödyntää kihomatojen hävittämisessä.. Alan olla jo hysteerinen vaikka vain alle viikko mennyt, Kiitos jo etukäteen!:)
Kommentit (27)
kaikille perheenjäsenille haalarimalliset yöasut joissa ei raapimaan pääse. Näitä tarvitaan 3 kpl / nenä (tai takapuoli ... ) jotta ne saa joka aamu pesuun. Aamuisin koko jengi käy suihkussa ja pyyhkeet myös pesuun joka aamu. Kädet pestään ensimmäisenä herätessä, sitten riisumaan yöasu suoraan pyykkikoneeseen ja siitä suihkuun ja suihkun jälkeen pyyhe pesuun. 60 C vähintään pesulämpötilaksi.
Tätä jatketaan ensimmäisen lääkkeen otosta siihen saakka kun uusintakuurista on noin viikko.
Lisäksi kaikki edellä mainitut toimenpiteet.
Olen käynyt joka päivä 3-2 kertaa suihkussa (aamu,päivä,ilta), vaihtanut lakanat aamuisin ja tietty laittanut pikkuhousut ja yöhousut pesuun ja päivän päätteeksi normihousut. uskon että nyt tällä kertaa madot lähtevät.. Käyn hakemassa tänään uudet vermoxit koko perheelle. Itse aijon ottaa 7-10 päivän välein ja muu perhe sit 14 pv välein.
Vielä kysyn että jos saisin nyt jostakin suuhuni kihomadon munia, niin kuoriutuuko ne miten nopeasti?
Onneks ei oo lapsia. Tuntuu, että niiden mukana tulee päiväkodista kaikki vaivat kihomadoita täihin ja mahatauteihin. Yäk.
Joo, onhan se aika vituttavaa kun melkein jokaikinen tauti tuppaa tulemaan meille päiväkodista!
pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin. Vermox ilman reseptiä - https://euhealth247.com/fi/drug/vermox
mikset heti sanonut, vaan alata mussuttaa muun perheen oreista? No, joku jo tuossa oli kopsannutkin hoito-ohjeet. Pitää ottaa uudet satsit kuurina, ei kerta-annoksina.
Ja kääntyä lääkärin puoleen, jos ei edes kolmen päivän kuurikaan tehoa.