Miten opetella neulomaan/kutomaan?

Vierailija

Äiti aina sukat, lapaset ja kaulaliinat on neulonut, mutta ei siihen enää kykene. Piti opettaa mulle, mutta sairastui äkisti, joten se jäi. 

Olen yrittänyt katsoa netistä ohjeita, mutta olen varmaan niin tyhmä etten vaan tajua niistä mitään. 

Onko jossain ohjetta "for dummies"?

Kommentit (9)

Vierailija

varmaan helpointa on mennä jonnekin työväenopiston, käsityökeskuksen tms. kurssille. tai pyytää jotakuta vanhempaa sukulaista neuvomaan.

Vierailija

Eikö jokainen ole joutunut käsityötunneilla kutomaan vähintään yhdet villasukat tai lapaset? Ei tarvitse osata kuin oikea ja nurja silmukka, ja ne oppii hetkessä vaikka katsomalla tuolta Punomon sivuilta opetusvideot.

Vierailija

Rohkeasti alat harjoitella esim tuollaisen ohjevideon tai neulovan tuttavan avulla. Otat ensin jonkun ihan yksinkertaisen mallin, vaikka peruskaulaliinan, ranteenlämmittimet tai säärystimet. Joku ihana lanka mikä kannustaa saamaan työn valmiiksi. Kun tuntuma alkaa löytyä ja perussilmukat on hallussa voi pikkuhiljaa siirtyä harjoittelemaan vähän haastavampia juttuja. Älä luovuta heti, neulominen on tosi kivaa ja oikeasti helppoa sitten kun pääset jyvälle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat