Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka valitatte perhepäivähoitajista,

Vierailija
09.02.2006 |

ja vaaditte kaiken näköistä ohjelmaa ja määräilette mitä ruokaa pitäisi syödä jne. Oletteko koskaan ajatelleet että monet pph:t on alalla pakosta eikä halusta. Ei ole muita töitä löytynyt (koulutuksen puute) tai haluaa olla kotona omien lasten kanssa, mutta on pakko ansaita palkka.

Minä olen ollut aina sitä mieltä että tämä on minun koti ja pidän huolta lasten turvallisuudesta ja se kuinka monta kertaa viikossa me askarrellaan ei ole niin tärkeää. Ruoka on sellaista mitä kaikki hoitolapset syö, ei tämä ole mikään ravintola missä vanhemmat tilaa ruokaa.

Ja jos vanhemmat eivät tykkää hoidosta, niin sitten etsiköön toisen hoitajan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä allergisen hoitolapsen äiti laittaa sille spesiaaliruokaa mukaan, mikä musta onkin oikein. Eipä siitä kovin suurta taloudellista menetystä heille tule, vaikka sen pienen annoksen maksaa omasta pussistaan. Siis käytännössähän se lapsi syö sitä samaa ruokaa sitten kotonaankin, eli siitä vaan lohkastaan pieni osa tänne hoitoon mukaan.

Olisi tietysti tosi hyvä, jos näistä asioista voisi sopia vanhempien kanssa tapauskohtaisesti. Tälläkin hoitolapsella on noita allergioita TOSI paljon ja jos äiti unohtaa tuoda ruokaa annan pelkkää perunaa, näin on sovittu.

Vierailija
2/9 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, mistä syystä se perhepäivähoitaja tekee niitä hommia, mutta lapset on hoidettava hyvin.

Olet kai porvoosta vai onko kalikka kalahtanut, kun koira älähtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi päiväkoti onkin parempi vaihtoehto kun siellä lapsi ei ole yhden aikuisen armoilla. Ehkä niistä päiväkotiryhmän kolmesta hoitajasta edes joku tekee työtä muustakin kuin pakosta.

Toivottavasti ainakin :/

Vierailija
4/9 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riittää, että lapsilla on hyvä ja turvallinen olo. Jollain askartelulla ei ole niin paljoa väliä.

Niin ja olen " vain" äiti, en ainakaan vielä pph.

Vierailija
5/9 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja vaaditte kaiken näköistä ohjelmaa ja määräilette mitä ruokaa pitäisi syödä jne. Oletteko koskaan ajatelleet että monet pph:t on alalla pakosta eikä halusta. Ei ole muita töitä löytynyt (koulutuksen puute) tai haluaa olla kotona omien lasten kanssa, mutta on pakko ansaita palkka.

Minä olen ollut aina sitä mieltä että tämä on minun koti ja pidän huolta lasten turvallisuudesta ja se kuinka monta kertaa viikossa me askarrellaan ei ole niin tärkeää. Ruoka on sellaista mitä kaikki hoitolapset syö, ei tämä ole mikään ravintola missä vanhemmat tilaa ruokaa.

Ja jos vanhemmat eivät tykkää hoidosta, niin sitten etsiköön toisen hoitajan.

No minun mielipide on se, että kun lapseni hoitoon vien, hänen on myös sieltä ruoka saatava - siitä myös hoitaja saa kunnalta korvauksen. Ei vanhempien tarvitse lapselle, vaikka allerginen oisikin kulettaa hoitoon ruokaa. Erityisruuista hoitaja saa kunnalta erityiskorvauksen. Eli onko näin, että sinä siis pidät tämän lapsen ruuista saadut korvaukset, mutta et tarjoa lapselle sitä ruokaa vaan vanhemmat tuovat ruuan ja maksavat vielä hoitomaksunakin ruuista =(.

Mulle on aivan sama askarrellaanko hoidossa joka päivä vai ei, kunhan vaan saa hyvää ja turvallista hoitoa, mutta sen vaadin, että ruuat on hoidosta tultava oli erityislapsi tahi ei. Siitähän hoitajat korvauksetkin saa...

Ja siihen ei voi vedota, ettei osaa, koska pph:ksihan ei pääse nykyään, jos ei käy vähintään kurssia ja siellähän käydään myös erityisruokavaliot läpi, juuri sen takia, että hoitoon tulee myös erityisruokavaliota tarvitsevia lapsia.

Myös sinä hoitajana voit valita, haluatko hoitoon tällaisen erityisruokavaliota tarvitsevan lapsen. Eli jos et sellaista hoitoon halua, niin ilmoita kuntaan, niin eivät sellaista sinulle laita ja silloin vanhempienkaan ei tarvitse maksaa turhasta eikä kuntakaan maksa sinulle kuulumattomia korvauksia.

Vierailija
6/9 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missa lapsella on hyvä ja turvallinen olo kuten edellinen kirjoittaja sanoi. Jos lapsi aamulla jää hoitoonn ilosena ja hakiessa voi hyvin, niin se on tarpeeksi minulle. Parhaiten tunnen oman lapseni ja tiedän onko hänellä hoidossa kivaa.

Askartelut ja ulkoilut eivät ole niin tärkeitä, pääasia että voin mennä töihin tietäen että lapseni on turvassa.

Vierailija
7/9 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa lapset syövät, en tarkoittanut erikoisruokavaliota.

Tarkoitin kun vanhemmat valittaa ettei tarvis syödä esim. puuroa tai mitä pitäis antaa lounaaksi jne.

Itse en ota hoitoon lapsia joilla on allergiota tai erikois ruokavalio

mutta ei ole kohtuutonta jos vanhemmat toisivat siinä tapauksessa ruuan erikseen.

Ei mielestäni ole huono juttu jos se ylinmääräinen ruokaraha menisikin hoitajan omaan taskuun sillä täytyy muistaa että lapsi jolla on paha ruoka allergia on iso (ylinmääräinen) vastuu hoitajalle.

ap

Vierailija
8/9 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja antaa itsestään vakuuttavan ja turvallisen vaikutelman, niin on aivan sama, mitä siellä päivän aikana askarellaan tai ollaan askartelematta.

Mitäköhän sä nyt oikeestaan ajat takaa tuolla kirjoituksellasi? Oletko saanut huonoa palautetta? Onko ollut aiheta? Vai mistä kenkä puristaa?

Vierailija
9/9 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille vaan, hyvät av:laiset.

Olen vaan niin kurkkua myöten tätä hommaa. 8 vuoteen en ikinä ole ollut ongelmaa vanhempien kanssa, aina on asioista keskusteltu asiallisesti. Ei kai se ole sen kummempaa kun jos te haluaisitte töissä sanoa pomolle muutaman valitun sanan!

Minua vaan ärsyttää lukea ketjuja joissa joku äiti valittaa kaikenlaisista pikku asiosta kerhossa tai pph:n luona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän