Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen sukkasillaan olo

Asiamies
27.10.2015 |

Yksi asia, joka tekee meistä yhtä aikaa metsäläisiä ja samalla erittäin epäuskottavia laahustelijoita - tämä sukkasillaan olo. Jotkut naurettavat ihmiset laajentavat kenkien riisumis -pakon jopa juhlatilanteisiin. Kyllä on etiketti ja säädyllisyys hukassa kuulkaa.

 

Naurettavin näky on juuri raavas mies sukkasillaan. Jaa miksi... kysykää vaikka italialaisilta.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Islannissa otetaan ulkokengät pois jalasta, kun tullaan sisälle.

Vierailija
22/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepäs oiskin kiva kun yläkerran kanta-astuja menisi eestaas kengät jalassa :D

Oppikaa rakentamaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä on, että pitää kengät jalassa sisällä?

Vierailija
24/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä siitä on, että pitää kengät jalassa sisällä?

Lääkärille/hoitajille enemmän hommia ja apteekeille enemmän rahaa. Sitä hyötyä.

Vierailija
25/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on "metsäläisyydessä"? Eikö käytännöllisyys ja terveellisyys mene hienostelun ja "hienompien" maiden matkimisen edelle? Itse suorastaan tavoittelen tätä metsäläisyyttä ja  aitoutta olen ylpeä siitä etten ole aivopesty ajattelemaan ja toimimaa toisin.

Vierailija
26/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saksalaiset metsäläisiä? Saksalaiselle ystävälleni on itsestään selvää, että kengät otetaan pois sisällä. Siellä me sukkasilteen hiihdeltiin hänen kämpillää ja juotiin saksalaista viiniä. Ihan hiton noloo. NOT. 

Miks suomalaiset ahdistuu siitä, jos joku pitää junttina?? Mehän ollaan juntteja, metsäläisiä, noloja. Mutta myös luotettavia, rehtejä, hellyyttäviä, hyviä tyyppejä. Oltais vaan sitä mitä ollaan ja sillä sipuli. Meillä tehhään näin, muualla toisella tavalla. En suostu häpeämään omaa junttiuttani, vaan olen siitä jopa ylpeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko saksalaiset metsäläisiä? Saksalaiselle ystävälleni on itsestään selvää, että kengät otetaan pois sisällä. Siellä me sukkasilteen hiihdeltiin hänen kämpillää ja juotiin saksalaista viiniä. Ihan hiton noloo. NOT. 

Miks suomalaiset ahdistuu siitä, jos joku pitää junttina?? Mehän ollaan juntteja, metsäläisiä, noloja. Mutta myös luotettavia, rehtejä, hellyyttäviä, hyviä tyyppejä. Oltais vaan sitä mitä ollaan ja sillä sipuli. Meillä tehhään näin, muualla toisella tavalla. En suostu häpeämään omaa junttiuttani, vaan olen siitä jopa ylpeä. 

 

Hyvä kommentti, en itsekään ymmärrä miksi siitä pitäisi ahdistua. Suomalaiset itse tekee kaikesta "noloa" kun ollaan niin epävarmoja siitä mitä olemme. Aitoudessa ja omanlaisuudessa ei ole mitään hävettävää.

Vierailija
28/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Onko saksalaiset metsäläisiä? Saksalaiselle ystävälleni on itsestään selvää, että kengät otetaan pois sisällä. Siellä me sukkasilteen hiihdeltiin hänen kämpillää ja juotiin saksalaista viiniä. Ihan hiton noloo. NOT. 

Miks suomalaiset ahdistuu siitä, jos joku pitää junttina?? Mehän ollaan juntteja, metsäläisiä, noloja. Mutta myös luotettavia, rehtejä, hellyyttäviä, hyviä tyyppejä. Oltais vaan sitä mitä ollaan ja sillä sipuli. Meillä tehhään näin, muualla toisella tavalla. En suostu häpeämään omaa junttiuttani, vaan olen siitä jopa ylpeä. 

 

 

Hyvä kommentti, en itsekään ymmärrä miksi siitä pitäisi ahdistua. Suomalaiset itse tekee kaikesta "noloa" kun ollaan niin epävarmoja siitä mitä olemme. Aitoudessa ja omanlaisuudessa ei ole mitään hävettävää.

No se on se tietty porukka nolo porukka, jota hävettää olla suomalaisia ja jonka mielestä kaikki ulkomainen on aina hienompaa, parempaa ja kauniimpaa. Yleensä näissä yhdistyy myös nousukasmaisuus, materialistisuus, laumasieluinen trendien seuraaminen, tekopyhyys ja itsensä jalustalle korottaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua naarmuttaa parkettilattiaani tuomalla koko ajan hiekanjyviä kenkien mukana lattialle.

Vierailija
30/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Sepäs oiskin kiva kun yläkerran kanta-astuja menisi eestaas kengät jalassa :D

 

Oppikaa rakentamaan paremmin.

 

Kyllähän sellaisen norsun tymistely kuuluu vaikkapa betonubunkkerin metrin paksuisen seinän läpi. Siihen bassomaisen jytinän ääneen tarvitsi kaksi paksua lattiaa, joissa on reilu rako välissä, niin sitten ei kantautuisi lattiiaa pitkin. Toki seiniä pitkin värinä vielä tulisi helistämään ikkunoita, astiakaappeja, kattolamppuja ja tuomaan muutakin resonointia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäkengät.

 

Vierailija
32/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonani minä kuljen vaikka persus paljaana. Ja vieraat ottavat kengät pois. Vai tässä vielä tossuja tarjoomaan, aikaihmisille....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna käznnyt Itävaltalaisessa, Ranskalaisessa ja Belgialaisessa kodissa.
Kaikissa kengät jätettiin eteiseen

Vierailija
34/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonani minä kuljen vaikka persus paljaana. Ja vieraat ottavat kengät pois. Vai tässä vielä tossuja tarjoomaan, aikaihmisille....

Ja meilla tarjotaan keitto siivilasta syomapuikoilla syotavaksi ja silla siisti  ja tasta ei jousteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia, joka tekee meistä yhtä aikaa metsäläisiä ja samalla erittäin epäuskottavia laahustelijoita - tämä sukkasillaan olo. Jotkut naurettavat ihmiset laajentavat kenkien riisumis -pakon jopa juhlatilanteisiin. Kyllä on etiketti ja säädyllisyys hukassa kuulkaa.

Naurettavin näky on juuri raavas mies sukkasillaan. Jaa miksi... kysykää vaikka italialaisilta.

Surkeaa elämää italialaisilla, jos miehisyys on kengistä kiinni. No, mutta nuo mammanpojathan muuttavat äidin helmoista vasta kolmekymppisinä, siitä näkökulmasta ei pitäisi olla yllättynyt.

Vierailija
36/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiset riisuu aina ulkokengät pois, ei olla ollenkaan yksin tässä asiassa.

Vierailija
37/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vain, ettei suomalaisten rumia kengäkkeitä tarvitse katsella. Suurimmalla osalla lankkaaminenkin jää armeijan jälkeen. Sielläkin sitä harjoitetaan vain kun on pakko.

Vierailija
38/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko saksalaiset metsäläisiä? Saksalaiselle ystävälleni on itsestään selvää, että kengät otetaan pois sisällä. Siellä me sukkasilteen hiihdeltiin hänen kämpillää ja juotiin saksalaista viiniä. Ihan hiton noloo. NOT. 

Miks suomalaiset ahdistuu siitä, jos joku pitää junttina?? Mehän ollaan juntteja, metsäläisiä, noloja. Mutta myös luotettavia, rehtejä, hellyyttäviä, hyviä tyyppejä. Oltais vaan sitä mitä ollaan ja sillä sipuli. Meillä tehhään näin, muualla toisella tavalla. En suostu häpeämään omaa junttiuttani, vaan olen siitä jopa ylpeä. 

Hyvä kommentti, en itsekään ymmärrä miksi siitä pitäisi ahdistua. Suomalaiset itse tekee kaikesta "noloa" kun ollaan niin epävarmoja siitä mitä olemme. Aitoudessa ja omanlaisuudessa ei ole mitään hävettävää.

No se on se tietty porukka nolo porukka, jota hävettää olla suomalaisia ja jonka mielestä kaikki ulkomainen on aina hienompaa, parempaa ja kauniimpaa. Yleensä näissä yhdistyy myös nousukasmaisuus, materialistisuus, laumasieluinen trendien seuraaminen, tekopyhyys ja itsensä jalustalle korottaminen.

Ranskassa ei ole juoppoja, tai jos on, niin ne sentään juo punaviiniä ja puhuu ranskaa.

Oma kokemus näistä oman maan häpeäjistä on että itsetunto on huteralla pohjalla. Ei mua kollektiivisesti hävetä olla suomalainen jos joku suomalainen mokailee jotain. Ei tämä niin pieni kansa sentään ole (kaikki ei oo sukulaisia esim.)

Vierailija
39/40 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaisin aikavalein tasta kenkajutusta jaksetaan keskustella. Luulisi kaikkien jo tietavan etta tavat eivat ole ihan samat joka puolella maailmaa. Se minua ihmetyttaa etta aina yritetaan nostaa suomalaisia ylitse muiden ja ihmetella muiden typeryytta kun eivat kayttaydy samalla tavalla.

Vierailija
40/40 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä huvittavan näköistä kun pankinjohtajat ja jakkurouvat kekkuloi jossain rippijuhlissa sukkasillaan :D