Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen sukkasillaan olo

Asiamies

Yksi asia, joka tekee meistä yhtä aikaa metsäläisiä ja samalla erittäin epäuskottavia laahustelijoita - tämä sukkasillaan olo. Jotkut naurettavat ihmiset laajentavat kenkien riisumis -pakon jopa juhlatilanteisiin. Kyllä on etiketti ja säädyllisyys hukassa kuulkaa.

Naurettavin näky on juuri raavas mies sukkasillaan. Jaa miksi... kysykää vaikka italialaisilta.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Kysy tuosta asiasta esim. japanilaisilta.
Mun mielestä on todella törkeää, likaista ja rumaa olla ulkojalkineissa toisen kodissa. Hyi!

Asiamies

Juuri tällaisia kommentteja odotin sipsuttelijoilta. Näpertelijät ja sipsuttelijat ovat samaa luokkaa. Hirveimpiä ovat villasukkanäpertelijät. Metsäläisyyden huippu.

Vierailija

Suomalaisia paskalittu-Eccoineen en kengät jalassa A-luokan lukaaliini päästä. Kengät kertovat kansasta ja suomalaiset ovat junttia kansaa. Jos oppivat pukeutumaan, niin ehkä voin päästää kengät jalassa sisään. Mutta nykyisellään suomijuntin paskojen kenkien pohjista löytyy paskaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on todella törkeää, likaista ja rumaa olla ulkojalkineissa toisen kodissa. Hyi!

Newsflash: Sisajalkineet on keksitty. Kuinka monta vanhusta kaatuilee Suomessa hiihdellessaan puulattioilla sukkasillaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällaisia kommentteja odotin sipsuttelijoilta. Näpertelijät ja sipsuttelijat ovat samaa luokkaa. Hirveimpiä ovat villasukkanäpertelijät. Metsäläisyyden huippu.

:D

Täällä yksi metsäläisyyden huippu tosi tyytyväisenä piiiitkävartiset villikset jalassa, huopa niskassa naureskelee sun sopankeitolle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Newsflash: Sisajalkineet on keksitty. Kuinka monta vanhusta kaatuilee Suomessa hiihdellessaan puulattioilla sukkasillaan?

Tossuja löytyy kyllä, käytän niitä silloin kun en ole kotona paljain jaloin.
Sukat puen vain kengät laittaessa :)

Vierailija

Italialaiset on juntteja. Norjalaiset ja ruotsalaiset ovat vieneet sukkasillaan olon pidemmälle. Raavaiden ukkojen työmaaparakissakin ovat sikkasillaan.

Vierailija

Kenen täytyy kotona olla uskottava? Sitä paitsi suomalaiset on ennenkin hoitaneet bisnekset uskottavasti munasillaan saunassa. Italialaiset on naurettavia, eivät kestä löylyä.

Vierailija

Eikös tää ap:n näkemys ole auttamattoman vanhanaikainen? Olen ymmärtänyt, että jopa rapakon takana on alettu ymmärtää, että sukkasillaan sisällä olisi parempi juttu kuin kengät jalassa.

Vierailija

Kengät ja sukat lähtee ensimmäiseksi pois, kun kotiin pääsen. Ihminen on tarkoitettu kulkemaan paljain jaloin ja joku urpo vielä ehdottaa, että pitäisi kotonaankin pilata jalkansa kengissä hauduttamalla. Noh, siinäpähän nauttii jalkasienestään ja vanhemmalla iällä polvi- ym. vaivoistaan.

Vierailija

Meillä on parkettia toisin kuin italialaisilla, joilla yleisin lattiapinnoite on kivi/laatta. Meillä on kurakelia melkein vuoden ympäri, toisin kuin italialaisilla. Meillä on asunnoissa LÄMMIN, toisin kuin italialaisilla (ja kengät jalassa tulee kuuma).

Kannattaisikohan ap sinun kysyä vaikkapa japanilaisilta, ovatko he metsäläisiä, kun riisuvat myös kenkänsä sisään tullessaan?

Suomalaiselle käytännölle on hyvät syynsä. Itse asiassa agraariyhteiskunnassa kenkiä ei juurikaan riisuttu tupaan tultaessa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat