Suomalainen sukkasillaan olo
Yksi asia, joka tekee meistä yhtä aikaa metsäläisiä ja samalla erittäin epäuskottavia laahustelijoita - tämä sukkasillaan olo. Jotkut naurettavat ihmiset laajentavat kenkien riisumis -pakon jopa juhlatilanteisiin. Kyllä on etiketti ja säädyllisyys hukassa kuulkaa.
Naurettavin näky on juuri raavas mies sukkasillaan. Jaa miksi... kysykää vaikka italialaisilta.
Kommentit (40)
Totta, mutta omassa kodissani en siedä kengillä kävelyä, paitsi juhlissa.
Juuri tällaisia kommentteja odotin sipsuttelijoilta. Näpertelijät ja sipsuttelijat ovat samaa luokkaa. Hirveimpiä ovat villasukkanäpertelijät. Metsäläisyyden huippu.
Suomalaisia paskalittu-Eccoineen en kengät jalassa A-luokan lukaaliini päästä. Kengät kertovat kansasta ja suomalaiset ovat junttia kansaa. Jos oppivat pukeutumaan, niin ehkä voin päästää kengät jalassa sisään. Mutta nykyisellään suomijuntin paskojen kenkien pohjista löytyy paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy tuosta asiasta esim. japanilaisilta.
Mun mielestä on todella törkeää, likaista ja rumaa olla ulkojalkineissa toisen kodissa. Hyi!
Newsflash: Sisajalkineet on keksitty. Kuinka monta vanhusta kaatuilee Suomessa hiihdellessaan puulattioilla sukkasillaan?
Rakastan tunnetta kun saa kengät ja/tai sukat pois. Ah.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisia kommentteja odotin sipsuttelijoilta. Näpertelijät ja sipsuttelijat ovat samaa luokkaa. Hirveimpiä ovat villasukkanäpertelijät. Metsäläisyyden huippu.
:D
Täällä yksi metsäläisyyden huippu tosi tyytyväisenä piiiitkävartiset villikset jalassa, huopa niskassa naureskelee sun sopankeitolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy tuosta asiasta esim. japanilaisilta.
Mun mielestä on todella törkeää, likaista ja rumaa olla ulkojalkineissa toisen kodissa. Hyi!Newsflash: Sisajalkineet on keksitty. Kuinka monta vanhusta kaatuilee Suomessa hiihdellessaan puulattioilla sukkasillaan?
Tossuja löytyy kyllä, käytän niitä silloin kun en ole kotona paljain jaloin.
Sukat puen vain kengät laittaessa :)
Italialaiset on juntteja. Norjalaiset ja ruotsalaiset ovat vieneet sukkasillaan olon pidemmälle. Raavaiden ukkojen työmaaparakissakin ovat sikkasillaan.
Kenen täytyy kotona olla uskottava? Sitä paitsi suomalaiset on ennenkin hoitaneet bisnekset uskottavasti munasillaan saunassa. Italialaiset on naurettavia, eivät kestä löylyä.
Eikös tää ap:n näkemys ole auttamattoman vanhanaikainen? Olen ymmärtänyt, että jopa rapakon takana on alettu ymmärtää, että sukkasillaan sisällä olisi parempi juttu kuin kengät jalassa.
pitäisköhän sun ensin enemmän perehtyä asiaan ennen kuin alat yhtä kansakuntaa rienaamaan?
Kengät ja sukat lähtee ensimmäiseksi pois, kun kotiin pääsen. Ihminen on tarkoitettu kulkemaan paljain jaloin ja joku urpo vielä ehdottaa, että pitäisi kotonaankin pilata jalkansa kengissä hauduttamalla. Noh, siinäpähän nauttii jalkasienestään ja vanhemmalla iällä polvi- ym. vaivoistaan.
Meillä on parkettia toisin kuin italialaisilla, joilla yleisin lattiapinnoite on kivi/laatta. Meillä on kurakelia melkein vuoden ympäri, toisin kuin italialaisilla. Meillä on asunnoissa LÄMMIN, toisin kuin italialaisilla (ja kengät jalassa tulee kuuma).
Kannattaisikohan ap sinun kysyä vaikkapa japanilaisilta, ovatko he metsäläisiä, kun riisuvat myös kenkänsä sisään tullessaan?
Suomalaiselle käytännölle on hyvät syynsä. Itse asiassa agraariyhteiskunnassa kenkiä ei juurikaan riisuttu tupaan tultaessa...
Vierailija kirjoitti:
Kenen täytyy kotona olla uskottava? Sitä paitsi suomalaiset on ennenkin hoitaneet bisnekset uskottavasti munasillaan saunassa. Italialaiset on naurettavia, eivät kestä löylyä.
On vissiin viela tuoreessa muistissa se kun sudennahkahousut kutitti ja tuohivirsut hankasi. Luonnonlapsi on onnellinen paljain jaloin, nakusillaan.
Pelkään korkojen pikaavan lattiani. Ei kenkiä meille.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia paskalittu-Eccoineen en kengät jalassa A-luokan lukaaliini päästä. Kengät kertovat kansasta ja suomalaiset ovat junttia kansaa. Jos oppivat pukeutumaan, niin ehkä voin päästää kengät jalassa sisään. Mutta nykyisellään suomijuntin paskojen kenkien pohjista löytyy paskaa.
Kolme paskaa tarvitsit nelirivisen mielipiteesi kertomiseen.
Minun huushollissani on oltu ja tullaan vastakin olemaan sukkasillaan. Vain juhlatilaisuudessa juhlavaatteet päällä ollaan juhlakengät jalassa. Nih!
Sepäs oiskin kiva kun yläkerran kanta-astuja menisi eestaas kengät jalassa :D
Kysy tuosta asiasta esim. japanilaisilta.
Mun mielestä on todella törkeää, likaista ja rumaa olla ulkojalkineissa toisen kodissa. Hyi!