Mikä on kohtuullinen korvaus jonka voi lapsen rahoista ottaa

Vierailija

Ruoka ja asumiskuluihin?
Jos lapsi on siis täysi-ikäinen, mutta vammansa takua työkyvyttömyyseläkkeellä. Ja toinen vanhempi hoitaa häntä omaishoitajana eli mini-palkalla

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parasta olla ottamatta mitään, ettette saa vielä syytettä. Selvitä asia virallisen tahon kanssa. 

Ja mikä se virallinen taho on?

Vierailija

mieti mitä joku hoitokoti ottaisi. poikani maksaa eläkkeestään esim ruokailuista 10,50e pv, vuokraa huoneesta 155 euroa kk ja pesuaineista 42 e kk. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Lapsi" maksaa yhdessä sopimanne korvauksen. Tai jos hänellä on edunvalvoja, hänen kanssaan yhdessä sovitun korvauksen.

Entä jos lapsi ei itse pysty sopimaan mitään ja vanhempi itse on edunvalvoja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Itte päätit tehdä tehdä mukulan, joten sun pitää myös huolehtia siitä.

Entäs jos omaishoitaja ei olekaan vanhempi vaan esim sisarus?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

mieti mitä joku hoitokoti ottaisi. poikani maksaa eläkkeestään esim ruokailuista 10,50e pv, vuokraa huoneesta 155 euroa kk ja pesuaineista 42 e kk. 

Mahtaako edes eläke riittää noihin maksuihin? Sitten oitäisi vielä maksaa vaatteet, lääkärit, lääkkeet, harrastukset jne

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Itte päätit tehdä tehdä mukulan, joten sun pitää myös huolehtia siitä.

Entäs jos omaishoitaja ei olekaan vanhempi vaan esim sisarus?

Sitten hoitovastuu palautetaan takaisin vanhemmille.

Vierailija

Sun täytyy tehdä tästä sopimus kunnan kanssa, koska jokainen lapseltasi ottamasi euro on verotettavaa tuloa sinulle. Tuossa tapauksessa lapselle määrätään edunvalvoja, jonka kanssa sovitte lapsen rahankäytöstä. Tai siis siitä, paljonko verottajalle pitää ilmoittaa.

Vierailija

Lapsen rahoista et ota senttiäkään. Aikuisen/ vanhemman/ huoltajan vastuu on huolehtia lapsen henkisistä-, fyysisistä- ja taloudellisista tarpeista, sekä lapsen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

Mikäli kosket lapsen rahoihin ilman virallista ja laillista sopimusta, olet pahinta laatua varas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy tehdä tästä sopimus kunnan kanssa, koska jokainen lapseltasi ottamasi euro on verotettavaa tuloa sinulle. Tuossa tapauksessa lapselle määrätään edunvalvoja, jonka kanssa sovitte lapsen rahankäytöstä. Tai siis siitä, paljonko verottajalle pitää ilmoittaa.

Miten niin verotettavaa tuloa? Jos normaali täysi-ikäinen työssäkäyvä perheen aikuinen lapsi maksaa osansa ruuasta ja asumiskuluista, se ei kyllä ole mitään tuloa vanhemmille.
Ja mikä sopimus kunnan kanssa? Omaishoidon sopimus on jo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lapsi" maksaa yhdessä sopimanne korvauksen. Tai jos hänellä on edunvalvoja, hänen kanssaan yhdessä sovitun korvauksen.

Entä jos lapsi ei itse pysty sopimaan mitään ja vanhempi itse on edunvalvoja?

Kuulostaako tuo sellaiselta tilanteelta, että vanhemman kannattaisi ottaa lapselta mitään? En itse ottaisi omalta lapselta, vaikka se olisi kuinka "sallittua" tahansa. Varsinkin kun kyseessä ei ole terve lapsi vaan hän tarvitsee teidän APUA. Vanhempien rakkaus ja hoito ei ole mikään PALVELU vaikka lapsi täysi-ikäinen olisikin. Herranjestas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapsen rahoista et ota senttiäkään. Aikuisen/ vanhemman/ huoltajan vastuu on huolehtia lapsen henkisistä-, fyysisistä- ja taloudellisista tarpeista, sekä lapsen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

Mikäli kosket lapsen rahoihin ilman virallista ja laillista sopimusta, olet pahinta laatua varas.

Täysi-ikäisestä nyt kyse.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat