Siis kuinka hidas tämä Suomen posti oikein on?

Vierailija

Tilasin paketin brittiläisestä vaatekaupasta 15.10, eli lähes kaksi viikkoa sitten. Toimitusaika Suomeen oli sivuston mukaan 4-6 arkipäivää, eli paketin olisi pitänyt saapua viimeistään viime viikon torstaina. Paketissa oli myös eräs juttu, jonka olisin tarvinnut jo viime viikonloppuna.

Kävin nettikaupan sivuilla katsomassa kohdan "track my order" ja sen mukaan paketti oli ollut Suomessa jo viime viikon maanantaina! Postin sivujen lähetysten seurannan mukaan paketti on viime viikon perjantaina (aamulla) merkitty tilaan "Lähetys on lajiteltu / vastaanotettu kuljetettavaksi" mutta tästä huolimatta en ole vieläkään saanut sitä!

Eli ilmeisesti nettikauppa on toiminut ripeästi ja lähettänyt paketin Suomeen muutamassa arkipäivässä. Suomen postissa se on kuitenkin ensin lojunut lähes viikon jossain ja nyt ollut jo kaksi päivää matkalla (asun vajaan kahden kilometrin päässä lajittelukeskuksesta).

Muilla ollut ongelmia viime aikoina?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Mä olen miettinyt samaa. Tästä samastä kylästä laitettiin kolme viikkoa sitten kirje postin kautta. Odottelin kirjettä kaksi viikkoa. Sain sen viime pe ja pystyin toimittamaan eteenpäin maanantaina.

Kesällä lähetin paketteja Saksasta. Saksassa oli lakko joo, mutta silti paketit lähtivät sieltä parissa päivässä. Suomen päässä paketit odottivat viikon verran ja toimitus oli Etelä-Suomeen.

Ostin Stockmannilta tavaraa hulluilta päiviltä ja ne tulivat viikossa, keskelle Suomea. Milloinkohan oikeesti alkaa tapahtumaan ja joku heittää ensimmäisen varoituksen postilaitokselle?

Vierailija

Itselläni on lähinnä ollut ongelmia ilmoituksen kanssa, että paketti on noudettavissa. Joten kannattaa käydä kysymässä noutopisteestä.

Vierailija

Minulla taas on ollut päinvastoin. Paketti on kulkenut Suomessa luokseni max. vuorokauden. Tullut siis aamulla Helsinkiin ja ollut täällä Itä-Suomessa kotiovellani seuraavana aamuna. Saksasta olen tuotteita tilannut ja DHL on ollut älyttömän hidas toimittaja, kuljettaa pakettia Suomeen AINA maksimiajan ja posti Suomessa sitä vain sen yhden vuorokauden.

Vierailija

Briteistä tilattu paketini on nyt toista viikkoa postin lajittelukeskuksessa. Olen kahdesti soittanut perään ja kysynyt, missä se viipyy ja minulle on todettu, että koska nykyisin postia on niin vähän, niin toimitukset viivästyvät.

Vierailija

Mikä ihmeen vimma ihmisillä on tilata tavaroita viime tipassa?

Miten olisit toiminut vuonna 1980, kun ei ollut nettiä eikä nettikauppoja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tilasin paketin brittiläisestä vaatekaupasta 15.10, eli lähes kaksi viikkoa sitten. Toimitusaika Suomeen oli sivuston mukaan 4-6 arkipäivää, eli paketin olisi pitänyt saapua viimeistään viime viikon torstaina. Paketissa oli myös eräs juttu, jonka olisin tarvinnut jo viime viikonloppuna.

Kävin nettikaupan sivuilla katsomassa kohdan "track my order" ja sen mukaan paketti oli ollut Suomessa jo viime viikon maanantaina! Postin sivujen lähetysten seurannan mukaan paketti on viime viikon perjantaina (aamulla) merkitty tilaan "Lähetys on lajiteltu / vastaanotettu kuljetettavaksi" mutta tästä huolimatta en ole vieläkään saanut sitä!

Eli ilmeisesti nettikauppa on toiminut ripeästi ja lähettänyt paketin Suomeen muutamassa arkipäivässä. Suomen postissa se on kuitenkin ensin lojunut lähes viikon jossain ja nyt ollut jo kaksi päivää matkalla (asun vajaan kahden kilometrin päässä lajittelukeskuksesta).

Muilla ollut ongelmia viime aikoina?

Tossa postin "track my order" palvelussa on myös chattipalvelu.. osaisikohan se paremmin auttaa sua tän kanssa kuin av?

Vierailija

Joo siis tiedän kyllä missä lähetykseni menee, lähinnä aloitin keskustelun kiinnostuneena siitä, onko tämä joku yksittäistapaus vai ihan vaan postin yleinen linja nykyisin.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on lähinnä ollut ongelmia ilmoituksen kanssa, että paketti on noudettavissa. Joten kannattaa käydä kysymässä noutopisteestä.

Mulle on myös kaksi viime kertaa kun olen paketin saanut käynyt niin, että paketti on ollut lähipostissa mutta mitään ilmoitusta en ole saanut! Aiemmin ei ole ikinä tapahtunut ja nyt jo pari kertaa, käsittämätöntä. Ja sehän on jo vanha vitsi että ei edes soiteta ovikelloa, jätetään vaan se lappu "yritimme toimittaa pakettia mutta et ollu kotona".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Viime tipassa? Nykyaikana on ihan normaalia tilata vaikka juhliin tarvittava mekko pari viikkoa aiemmin, kyllä sen kaiken järjen mukaan pitäisi ehtiä perille. Joskus tosin käy näin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olisin mennyt siihen työpaikkaan, johon pääsin suoraan koulusta ja jossa työskentelisin eläkeikään asti. Sitten olisin kysynyt työkavereilta, josko jollain olisi kolttua lainata. Sen jälkeen olisin katsonut uutisista miten työpaikkani on taas saanut ison tilauksen Neuvostoliitosta.

Vierailija

No postiin ei voi kyllä enää luottaa ollenkaan. Paketit seikkailee ties missä ja katoavat. Lähetyksillä kestää ikuisuus tulla perille siis jos tulevat ollenkaan... Tarvittais uus posti.

Vierailija

Viimeksi kun briteistä tilasin ei myöskään tullut mitään ilmoitusta, että paketti olisi noudettavissa, itse menin kysymään. Postin työntekijä sanoi, ettei ilmoitusta tullut kun osoitetarrassa puhelinnumeroni oli vain 12345678, mutta onhan siinä se osoite, että olisi voinut laittaa sen lippusen, jolla paketin saa haettua. Vai millähän telepatialla olisi pitänyt tajuta, että siellä se paketti lojuu? Todella kummallista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Briteistä tilattu paketini on nyt toista viikkoa postin lajittelukeskuksessa. Olen kahdesti soittanut perään ja kysynyt, missä se viipyy ja minulle on todettu, että koska nykyisin postia on niin vähän, niin toimitukset viivästyvät.

Outo selitys kun kuitenkin eletään verkkokauppa aikaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat