Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektioidut! revittiinkö teidän sängystä kävelemään pitkin osastoa?

Vierailija
27.10.2015 |

minut on siis myös sektioitu, mutta se oli hätäsektio nukutuksessa ja olin kolme päivää teholla sänkyyn sidottuna (no ei nyt kirjaimellisesti .D) ja  vahvasti lääkittynä.. kun pääsin normiosastolle, ei liikkuminen edes tehnyt kovin tiukkaa.

olen kuitenkin parilta ystävältä, joille tehtiin suunniteltu sektio kuullut kauhutarinoita miten  annetaan yksi burana ja pistetään kävelemään ympäriinsä :O

voiko tuo oikeasti olla totta?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyksissäkin leikkauspäivän iltana hoppuutettiin vessaan. Ei kylläkään pakotettu, kysyttiin vaan. Olin ennen leikkausta päättänytkin, että heti vaan sängystä ylös ja toipumaan ja toipuminen olikin tosi nopeaa :)

Vierailija
22/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaalassa tämmönen burana-linja on ollut? Itse olin vuonna 2013 naistenklinikalla ja siellä olin kyllä ihan hyvin doupattuna. Nimenomaan kehotettiin pyytämään lisää kipulääkkeitä, jos kokee tarvitsevansa. Istumaan ja seisomaan piti nousta leikkauspäivänä, mutta seuraavana päivänä piti kävellä just pitkin osastoa ja käydä suihkussa. Minusta tässä ei ollut mitään repimistä, vaan jo ennen leikkausta selitettiin, että nopea kävelemään lähtö helpottaa toipumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla riuhtaistiin sairaalasänky yläasentoon sen kummemmin varoittelematta, ja taustalla myös hätäsektio, kolme päivää olin maannut sängynpohjalla, voin sanoa että jumalauta kun teki kipeää, hoitaja joka tuon teki oli muutenkin täysi mulkku, onneksi muut olivat helläkätisempiä.

Vierailija
24/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana-linja löytyy ainakin Pohjois-karjalan keskussairaalasta ja Tarja niminen hoitaja, tältä naiselta saa vasta siinä vaiheessa lääkettä kun elimistö kramppaa kivuista. Hän ei ole varmaankaan kuullut siitä että toipuminen on nopeampaa kunhan kivut ovat hallinnassa.

Vierailija
25/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan pakotettu. Olen saanut molemmat lapset sektiolla (Saksassa), ei mitään negatiivista jäänyt mieleen toimenpiteistä tai hoidosta.

Vierailija
26/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektion jälkeen nousin ylös reilun kolmen tunnin jälkeen leikkauksesta. Lapsi oli niin kriittisessä tilassa, että unohdin itse olevani myös potilas. Hyvin paranin. 

Vierailija
27/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan pakotettu. Olen saanut molemmat lapset sektiolla (Saksassa), ei mitään negatiivista jäänyt mieleen toimenpiteistä tai hoidosta.

Lisäys: ruuatkin tuotiin ilman sen kummempia kysymyksiä.

nro 25, Saksassa sektioitu

Vierailija
28/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys: ruuatkin tuotiin ilman sen kummempia kysymyksiä.

nro 25, Saksassa sektioitu

Saksassa onkin terveydenhuolto valovuosia Suomea edellä.

Vierailija
29/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ja vuodelepo nostaa veritulpan riskiä. Siksi halutaan mahdollisimman pian ylös.

Vierailija
30/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen halunnut nousta kävelemään heti, kun olen saanut siihen luvan. Itse asiassa ekalla kerralla vaadin saada nousta, eivät olisi vielä antaneet. Selkäni ei kestänyt makaamista, se särky oli pahempi kuin haavakivut.

Vierailija
31/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sairaalassa tämmönen burana-linja on ollut? Itse olin vuonna 2013 naistenklinikalla ja siellä olin kyllä ihan hyvin doupattuna. Nimenomaan kehotettiin pyytämään lisää kipulääkkeitä, jos kokee tarvitsevansa. Istumaan ja seisomaan piti nousta leikkauspäivänä, mutta seuraavana päivänä piti kävellä just pitkin osastoa ja käydä suihkussa. Minusta tässä ei ollut mitään repimistä, vaan jo ennen leikkausta selitettiin, että nopea kävelemään lähtö helpottaa toipumista.

Jorvissa 2013 ainakin sai vain Burana-Panadol -cocktailin. Mitään tuon vahvempaa ei tippunut. Itselläni on mahahaava, joten sain vain sen Panadolin. Ei muuten auttanut leikkauskipuihin yhtään. Toipuminen oli tosi hidasta kun se kipu oli jotain aivan järkyttävän kovaa. En pystynyt edes istumaan ilman että olisin kivusta oksentanut tai pyörtynyt. Siltikään ei muuta ollut tarjota edes kipupumpun muodossa.

Vierailija
32/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla klo 20 hätäsektio, aamulla kasin aikoihin hoitaja talutti käytävän varrelle vessaan. Kipulääkkeiden suhteen eivät pihtailleet.

Kuten moni on jo kommentoinutkin, nykyään linja on kaikkien leikkausten kanssa, että pian ylös ja liikkeelle, niin lähtee toipuminen käyntiin.

Vierailija
33/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys ei tosiaan ollut mitään panado+burana vaan jotain huumelääkettä, jota ei vaikuttanut kipuun mitään vaan teki pään sekavaksi, eli liikkumisen entistä vaikeammaksi.

2002 ja 2005 Jorvissa sekä 2007 NKL leikkurissa saadun morfiinin jälkeen lääkitys oli: 1g panadolia 3x pvässä ja 800mg burana 3x pvässä.. Eli oli kyllä burana + panadol, mutta ei mitään reseptivapaata kamaa.

Vierailija
34/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija pääsi hätäsektion jälkeen ensimmäisen kerran näkemään lasta 4päivän jälkeen, naistenklinikalta -lastenklinikalle.
Selkäleikkauksen jälkeen seuraavana aamuna kävelemään.

Vierailija
35/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys ei tosiaan ollut mitään panado+burana vaan jotain huumelääkettä, jota ei vaikuttanut kipuun mitään vaan teki pään sekavaksi, eli liikkumisen entistä vaikeammaksi.

2002 ja 2005 Jorvissa sekä 2007 NKL leikkurissa saadun morfiinin jälkeen lääkitys oli: 1g panadolia 3x pvässä ja 800mg burana 3x pvässä.. Eli oli kyllä burana + panadol, mutta ei mitään reseptivapaata kamaa.

Toi on kyllä niin tehoton lääkecocktail leikkauskipuihin ettei tosikaan. 1g parasetomoli on reseptivapaata, vahvempi ibuprofeeni ei.

Vierailija
36/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä niin tehoton lääkecocktail leikkauskipuihin ettei tosikaan. 1g parasetomoli on reseptivapaata, vahvempi ibuprofeeni ei.

Jaa, kyllä tuo mulla auttoi, kun muutama vuosi sitten poistettiin kohtu, munasarjat ja umppari. Leikkausviilto on häpyliitoksesta viitisen senttiä navan yläpuolelle, eli sektioviiltoakin jatkettiin vielä melkoisesti. Silti lääkityksenä oli ibuprofeeni ja parasetamoli ja hyvin auttoi. Alkuun oli kyllä kipupumppu (vajaat kaksi vuorokautta, jonka jälkeen passitettiin kotiin!) 

Vierailija
37/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerropa mulle missä apteekissa on reseptivapaa?

Vierailija
38/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka apteekista saa 1 g parasetamolitabeletteja ilman reseptiä.

Vierailija
39/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerropa mulle missä apteekissa on reseptivapaa?

Kaikissa apteekeissa. Osta vaikka netin kautta jos et itse apteekkiin viitsi raahautua: https://www.yliopistonapteekki.fi/pamol-1000-mg-tabletti-15-fol-40568.h…

Vierailija
40/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi suunniteltua sektiota takana. Molemmissa pääsin liikkeelle vasta seuraavana päivänä, koska yritykset sitä ennen pyörryttivät niin paljon, että jalat eivät olisi kantaneet. Seuraavana päivänä onnistui molemmista hyvin eikä edes pahemmin sattunut liikkeellelähtö. Molemmilla kerroilla sain myös hyvän, kunnollisen kipulääkityksen. Kaikkinensa erittäin positiiviset kokemukset molemmat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi