Miksi jotku ahdistuu gynekologille menosta?

Vierailija

Niin että miksi? Luuletteko että sitä kiinnostaa jotenkin erityisesti teidän alatoosa? Ei kiinnosta eikä maailma muutenkaan pyöri teidän pillun ympärillä joten miksi ottaa stressi normaalista lääkärin toimenpiteestä?

Kommentit (14)

Vierailija

No, ahdistun minä hammaslääkärillekin menosta, vaikkei suu ja hampaat ole edes samalla tavalla intiimejä ruumiinosia... Samasta asiasta mulla ainakin on kyse: minua jännittää ensinnäkin vieraiden ihmisten "armoille" ja sorkittavaksi joutuminen, ja toiseksi toki se että löytyykö jotain huolestuttavaa joka tarvii hoitoa.

Vierailija

Minä en ainoastaan ahdistu, en pysty menemään ollenkaan. Se ajatus, että pitäisi levittää jalat jollekin vieraalle ihmiselle, on vain ihan sietämätön.

Vierailija

Kyllä mä ainakin toivon että mun gyneä kiinnostaa mun alatoosa kohtuineen päivineen. Ei mua ahdista mennä millekään lääkärille ja gynelläkin joudun ravaamaan kerran kuussa gynekologisten sairauksien takia mutta en mä nyt noita käyntejä kauhean innollakaan odota. Välttämättöminä käyntejä kuitenkin pidän kun sairauksia hoidetaan.

Vierailija

Niin, miksi joku ahdistuu jostain, miksi toinen ahdistuu käärmeistä tai kolmas hissin käytöstä? Joku syy siihen varmasti löytyy, eikä siihen yhtään auta että joku valopää huutelee täällä että miksi ottaa stressiä kyykäärmeistä, nehän on vain eläimiä.

Vierailija

Monilla on vääristynyt asenne seksuaalisuuteen, estoisuus - perintöä yleensä lapsuuden perheen asenteista. Tai hyväksikäyttö lapsena ja nuorena, raiskaus. Jos joku on ehdoin tahdoin aiheuttanut kipua intiimialueilla, niin ei ehkä ole kovin halukas alistumaan tutkimuksiin, jotka pelottavat, kun kosketaan samoille alueille, jonne hyväksikäyttäjä on koskenut. Lisäksi täällä sosiaalisessa mediassakin toisinaan jopa herkutellaan kauhukertomuksilla siitä, miten kamalan kivuliaita gynekologien tutkimukset muka ovat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kai siihenkin tottuisi jos jokapäivä sitä joutuisi lekurille esitellä..

No kun nimenomaan ei sitä esitellä. Ei gyneä kiinnosta sinun esityksesi vaikka kuinka pörhöttäisit tuheron kauniiksi ja mehukkaaksi. Ei, vain sinä luulet maailman pyörivän pillun ympärillä.

Vierailija

Koska en halua esitellä intiimialueitani kenellekään, paitsi miehelleni.
Raskausaikana ainoastaan olen jalkani avannut ja ihan muuten vaan en sitä tule ikinä tekemään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua esitellä intiimialueitani kenellekään, paitsi miehelleni.
Raskausaikana ainoastaan olen jalkani avannut ja ihan muuten vaan en sitä tule ikinä tekemään!

Tämä on muuten kumma juttu, että sinkkuinahan naiset antaa ties kenen miehien kairata alapäätään, mutta lääkäri on sitten no-no. Jotenkin ristiriitaista.

Vierailija

Kokeile endometrioosia, joka on levinnyt sisäelinten ympärille ja aiheuttanut kammottavan kipeän ristiselän ja tulehtuneen alapään. Lääkärien gynekologiset tutkimukset tuntuivat teurastukselta.

Suosittelen. Älä suotta ujostele, vaan ota oikein rajut oireet.

Vierailija

Ensikokemukseni gynekologilla (naisgyne YTHS) oli niin ahdistava, että siitä se sitten alkoi. Kilttinä 19 v. tyttönä kävin tarkastuksessa ja hakemassa e-pillerireseptin ennen ensimmäistäkään yhdyntää. Topakka kovakourainen nainen, jolla ei ollut yhtään tilannetajua, nöyryytti minua vaatimalla riisumaan alasti, että saadaan rinnat tutkittua samalla. Sain myös kaikenlaista kommenttia neitsyydestäni. Sain lähetteen labraan, siellä myös tyly meininki. Kaiken lisäksi hoitaja soitti kotini lankapuhelimeen (asuin vanhempien luona) ja pyysi käymään uudelleen, sillä hän oli unohtanut ottaa jonkin näytteen.

Siinä sinulle yksi vastaus.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat