Puhelinmyynti - työn plussat ja miinukset?

Vierailija

Olen parikymppinen opiskelija ja harkitsen lisätulojen hankkimista puhelinmyynnin avulla. Tahtoisin kuulla, millaisia kokemuksia muilla on kyseisestä työstä. Palkkaukseen liittyvät ongelmat nyt on yleisesti tiedossa, samoin kuin luurin korvaan lyövät ja haistattelevat asiakkaat... Mutta entä muuten? Oppiiko puhelinmyyjänä hyödyllisiä taitoja, vaikkei pääsisi kelvollisille palkoille? Mitä hyviä ja huonoja puolia työhön liittyy?

Kommentit (5)

Vierailija

Olin itse n. 20 vuotiaana tekemässä hetken aikaa eräänlaista puhelinmyyntiä, eli yritin saada eräälle yhdistykselle jäseniä soittelemalla ihmisille ja kauppaamalla jäsenyyttä ja jäsenlehteä heille.

Olen ujo ja kiltti ihminen joten työ ei sopinut minulle ollenkaan, oli hyvin ahdistavaa häiritä ihmisiä ja selittää asia uskottavasti kun en itsekään siihen uskonut. Opin työstä kuitenkin vähän pelottomuutta ihmisiä kohtaan, että kaikkea ei tarvinnut ottaa henkilökohtaisesti. Se on auttanut myöhemmin.

Pääsin myös vähän puhelinkammostani eroon.

Vierailija

Puhelinmyynnillä on mahdollista tienata todella hyvin, jos oikeasti osaa homman. Työ kuitenkin sopii vain harvalle ja perehdytys on yleensä huonoa, jopa virheellistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyynnillä on mahdollista tienata todella hyvin, jos oikeasti osaa homman. Työ kuitenkin sopii vain harvalle ja perehdytys on yleensä huonoa, jopa virheellistä.

Todella paljon persoonasta kiinni. Tietysti tätäkin työtä oppii, mutta toisille se on hyvin vaikeaa. Hyvin tienaavia on todella vähän. Yleensä edellyttää sitä että on suhteet kunnossa työnantajaan ja saa helposti myytäviä tuotteita. 1500€/kk on hyvä puhelimyyjä, harva tienaa yli kahta tonnia.

Hyvinä puolina sanottakoon, että saa vähän rahaa, joka on tietysti parempi kuin että ei saa yhtään rahaa.

Toinen hyvä puoli on se että ei ole enää minkäänlaista kynnystä soitella tuntemattomille.

Vierailija