Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nopeahkot synnyttäjät - kuinka paljon nopeutuu?

09.02.2006 |

toista vauvaa odotellaan mietin millaisella vauhdilla seuraava synnytys mahtaa mennä.. eli mulla yksi nopeahko kokemus, joka meni näin:

Limatulppa klo 10 aamulla.

Supistuksia hiljakseen aamupäivää,

14:n jälkeen supistuksia tiheämmin.

Klo 15 aloin seuraamaan kellosta väli 10 min.

klo 16 supistukset 3-5 min.

sairaalaan lähtö klo 17.20

sairaalassa 18.20

vedet meni,

ponnistuksen aloitus 18.30

klo 18.50 ¿valmista¿

Synnytyksen kestoksi merkittiin 2h50min.

Ihan ekasta supistukseta kesti olis 9 h

" tiheistä" supistukista laskettuna kesto 5h

ELI MITES TIELLÄ USEAMMIN SYNNYTTÄNEET ON TOI HOMMA NOPEUTUNUT? JA ONKO OLLUT JOTAIN ISOJA EROJA KULUSSA? Esim. onko jouduttu leikkaamaan tms.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika huima ero. Tosin ekasta mulla ei ollut ainuttakaan supistusta ennen varsinaisia, säännöllisiä synnytyssupistuksia ja tästä toisesta paikat alkoi pehmiämään 3 kk ennen. Ja hiukan kipeästikin, ei kuitenkaan säännöllisesti supisteli 5 päivää ennen synnytystä. Muutenkin synnytyksen kulku aivan erilainen, ekassa puhkaistiin kalvot, toka alkoi vesien menolla. Mutta siis ei se eka välttämättä ennusta yhtään toista synnytystä!

Maaria ja poika 10 päivää

Vierailija
2/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys alkoi vesien menolla yllättäen (ei supistuksia tms.) keskellä yötä, supistukset alkoivat n. 15min. vesien menosta ja heti 3min. välein. Koko synnytyksen kestoksi tuli 2h 12min.

Ja sama juttu toisella kertaa: ilman ennakko varoituksia keskellä yötä meni vedet, supistukset vesien menosta n. 20 min.päästä ja synnytyksen kokonaiskestoksi tuli 1h55min.

Eli minulla ei kauheasti nopeutunut synnytys, tosin synnytysten välillä oli monta vuotta , ehkä jos väliä olisi ollut vaikkapa vuosi olisi paikat varmasti auenneet nopeammin... Molemmilla kerroilla olen lähtenyt heti vesien mentyä matkaan ja aina ehtinyt perille sairaalaan synnyttämään (onneksi;)), mutta lääketieteelliset kivunlievitykset on jääneet ajanpuutteessa saamatta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta lähdin muistaakseni kahden tunnin päästä sairaalaan, kun supparit alkoi. Siellä kärvistelin 7 h ja vauva oli syntynyt. Sanoivat että oli aika nopea ensi synnyttäjäks. No jaa...

Toinen syntyi tasan kahden vuoden pästä, kuukausi ennen laskettua- aikaa, ja suppareita taas kotona pari tuntia, matka sairaalaan kesti noin tunnin kun vietiin esikoinen hoitoon samalla, ja sairaalassa ehdin olla 20 min kun vauva oli syntynyt. Eli mun kohdalla kyllä nopeutui aika tavalla... Onneks oli yö, eikä ruuhka- aika niin ehdittiin sairaalaan kumminkin. :)

Vierailija
4/10 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis:

eka synnytys 12h ponnistin 20 min

toka synnytys pidempi!18 h ja ponnistin 15min.

Kolmas nopeutuikin jo huomattavasti,5h ja ponnistin 3min

neljänteen jäi enää 1h30min josta minuutti ponnistusta.

Ja viides maailmaan 55min josta ponnistus oli kuulemma noin 1min..

Miten mahtaa sitten seuraavaksi,linnoittaudun sairaalan pihalle tai sitten synnytän omassa saunassa(salainen haave)...

L+5

Vierailija
5/10 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen 1h 47min(ponnistuvaihe 47min.). molemmat alkoi vesien menolla ja molemmissa supparit alkoivat vasta ponnistusvaiheessa.

molemmilla kerroilla leikattiin (ekalla kerralla tuli myös repeämä). tokalla kerralla leikattiin perätilan takia.

mun mielestä toka oli kaikinpuolin helpompi sekä kivuttomampi :) onneksi.

Vierailija
6/10 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellekin...olen itse kokenut kaksi hurjan nopeaa ja helppoa synnytystä.Ensimmäinen kesti vajaat 2 tuntia ja toinen vain sen 40 minuuttia... odottelen kolmatta ja saapas nähdä kuinka nopeasti se homma sitten käy?

Vierailija
7/10 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivesien menosta vauvan syntymään. Lähdettiin sairaalaan tunnin päästä vesien menosta, suihkussa kävin kotona ja söin hyvin ennen lähtöä. Sairaalassa kerettin olla 2h.

Toinen lapsi syntyi reilussa 40 minuutissa siitä kun heräsin yöllä vessahätään. Suolen tyhjenemisen jälkeen alkoivat sellaiset supistukset, että en epäröinyt lähdön kanssa. Sairaalaan päästyämme sitten olikin paikat auki ja kalvojen puhkaisun jälkeen ponnistin vauvan maailmaan.

Ensimmäiseen synnytykseen kerkesin saada kohdunkaulapuudutuksen ja synnytys oli " lempeä" ja mukava. Toinen sitten oli ihan vastakohta, repivä kipu oli aivan kamala kun paikat aukesivat niin nopeasti enkä kivunlievitystä kerennyt saada. Mutta mieluummin näin, jos saan valita 10 tunnin ja nopean synnytyksen väliltä :)

Nyt on kolmas tulossa ja kieltämättä jännittää, kuinka nopeasti vauva tupsahtaa maailmaan..

Vierailija
8/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan synnytys kesti noin 6 tuntia,jota kätilö piti ensikertalaiselle nopeana.

Toinen kesti 4 tuntia ja 5 minuuttia.Tästä ponnistusta tunti.

Sit noi kolme viimeistä on vakiintuneet hiukan alle 3 tuntiin (2h45min,2h55min ja 2h45min)

Kolmatta odottaessa jo neuvolassa ja äitipolilla jankuttivat stressiksi asti,että sit pitää muistaa lähteä ajoissa sairaalaan!Vallankin nyt viidennestä,kun edellisesta synnytyksestä oli vaan 1v4kk.Siinä tuli itellekin kauheen hermostunut olo kun kyttäs jatkuvasti merkkejä.Tiedän kyllä,että yhtään ylimääräistä en uskalla jäädä touhuamaan,nopeimmassa synnytyksessä ihan ensimmäisestä supistuksesta 2½ tunnin päästä oli tyttö sylissä.Jos silloin en olis ollut jo valmiiksi sairaalassa,olisin sinne tuskin ehtinyt.Mutta mulle noi " pikasynnytykset" sopii,mielummin kärsin pari-kolme tuntia jatkuvia supistuksia kuin puoli vuorokautta vähän iisimpää :)Sais siis seuraavakin tulla tuolla komen tunnin kaavalla :)

Vierailija
9/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys alkoi suppareilla ja synnytyksen kestoksi merkittiin n. 8 tuntia ja ponnistus 10 minuuttia. Ei nyt mikään supernopea ensisynnytys, mutta suht nopea kuitenkin (varsinkin tuo ponnistus).

Toinen lapsukaisemme syntyi tasan 1,5 vuotta myöhemmin. Synnytys alkoi vesien menolla ja kesto 2,5 tuntia. Kuitenkin vain n. tunnin oli sellaiset kunnon synnytys supparit (ja olikin muuten sitten niin kovat, että huh huh...) Ponnistus 1 minuutti.

Lääkäri sanoikin, että jos kolmannen joskus tekee, niin kiirellä pitää sairaalaan lähteä. Mä oon kyllä ihan vakuuttunut, ettei sitä kolmatta enää tule... ;)

Vierailija
10/10 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilin aamulla klo 10 ja menin veskiin... loraus lattialle... hmm... neuvolaan, kun oli aika klo 11 - loput vedet lorahti... supistelut alkoi noin 10 min välein - kotiin hääräämään - pakkaamaan - 12.30 synnärille noin 13.00 oli 7 cm paikat auki! Pikkuprinssimme saapui maailmaan klo 14.58 eli hyvä että isi ehti mukaan. :) Eli noin 2 h kokonaiskesto.

Jännätään tässä tämän uuden tulokkaan nopeutta... tarttii varmaan majoittua TYKSin pihaan hyvissä ajoin, että on sitten ajoissa pelipaikalla :)

TeeaSamatha, Arttu 1 v 9 kk ja Touho 25++