Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FitLine -tuotteet ja niiden myyjät, kertokaa!

liikunta-alan ammattilainen
26.10.2015 |

En uskalla/viitsi aloittaa aiheesta keskustelua Facebookissa, koska a) keskustelun aloittaminen näistä tuotteista aloittaa aina pas**myrskyn, enkä voi tässä omalla nimelläni olla työasioiden takia mukana ja b) kukaan FitLine-myyjistä/suosittelijoista ei kertaakaan ole aiempiin keskusteluihin tullut esittämään minkäänlaista järkevää perustelua ko. tuotteille tai sille, miksi näiden tuotteiden takana on niin valtava määrä FitLine-sanomaa hypettäviä "valmentajia". 

Kyseessä siis lisäravinnesarja, jota myydään ja markkinoidaan supertehokkaina ja etenkin terveellisinä, mutta koostuvat pääasiallisesti kurasta (kuten sokeri ja makeutusaineet). Ravintosisältö on erittäin selvästi luettavissa purkkien kyljistä, löytyvät myös täältä netistä. Myyjät ovat usein liikunta-alalla toimivia naisia ja olettaisin, että edes jonkinlaista koulutusta alalta löytyy (ja tiedän, että lähipiirissä fiksuja, kouluttautuneita FitLine-myyjiä on). Markkinointi tapahtuu Facebookissa myyjien omien profiilien kautta hehkuttamalla omia onnistumistarinoita ja FitLineltä saaduilla markkinointikuvilla ja "nönnnönnnöööö life is so good"-sloganeilla.

Miten voi olla, että näitä hullun kalliita tuotteita kehdataan myydä  asiakkaille oikeasti terveellisinä ja toimivina? Sama pätee toki esim. Cambridge-pusseihin, mutta markkinointi ei näiden "valmentajien" toimesta tunnu olevan yhtä näkyvää ja jopa hieman agressiivista.  Ja toivottavasti suurin osa ihmisistä nykyään jo tajuaa, että 400kcal/pvä ei ole se fiksu tapa aloittaa elämäntapamuutosta.
Tässä yksi esimerkki tuotesisällöstä, huhhuh: http://www.pm-international.com/files/fi/product_usage/LMIV_FISE-FL-PAC…

FitLine-piireissä tuntuu olevan mitä mainioin yhteishenki ja hehkutus, jota ilmeisesti ruokitaan järjestämällä valmentajille palkintomatkoja, konferensseja, tapaamisia...?

Voisiko joku teistä myyjistä nyt tulla tänne vaikka anonyymisti kertomaan, miten näitä tuotteita kehtaa myydä terveellisinä? Onko ne reissut oikeasti sen arvoisia? Onko tuotteissa niin hyvä kate, että oma uskottavuus kannattaa ammattilaisten keskuudessa sen vuoksi menettää? 

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ovat, käyttöä 10 kk takana ja tilaus jatkuu. En ymmärrä miksi ihmiset jaksavat meuhkata tuotteista ilman omakohtaisia kokemuksia. Jos asia kiinnostaa, teho selviää yleensä kokeilemalla. Myös jos ihmiset kokevat saaneensa apua oloonsa ja vointiinsa, miksi asia on pakko tyrmätä kiihkoilemalla joko hinnasta tai sokerimäärästä? Keneltä pois?

Olen eri mieltä ja lisäksi olet väärässä, etkä ymmärtänyt pointtiani. Toistan tässä nyt itseäni, mutta jokainen, joka näistä tuotteista kokee hyötyä, saa niitä käyttää. En sylje plasebo-vaikutuksen päälle ja tiedän, että ruokavaliossa voi olla huomattavasti isompiakin ongelmia, kuin "fitskujen" käyttö.

Kysymykseesi kiihkoilusta ja "keneltä tämä on pois":
Isoin kysymykseni onkin miksi liikunta-alan opiskellut (?) ammattilainen kehtaa näitä tuotteita suositella eteenpäin. Ei lääkärikään suosittele magneetti-enkeli-terapiaa, vaikka moni näihin kovasti uskoo.

Vierailija
22/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekin tuotteet ovat lääkefirmojen tekemiä, siksi ne ovat luotettavia.

Voi voi, on sutkin aivopesty, yhtä lailla kun nämä Fitline-tyypit. Luuletko todella lääkefirmojen ajattelevan muuta kuin rahaa. Syökää kasviksia ja jättäkää purkit rauhaan.

Osittain samaa mieltä,
Ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja mä ihmettelen sitä "laidutuskuuria" jota samat myyjät kauppaa, olen tietoinen että Fitlinella ei ole sen kanssa mitään tekemistä (varmaan lähtee ketju poistoon) siinä nyt vaan sattumalta käytetään FL ravintolisiä...

Vierailija
24/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja mä ihmettelen sitä "laidutuskuuria" jota samat myyjät kauppaa, olen tietoinen että Fitlinella ei ole sen kanssa mitään tekemistä (varmaan lähtee ketju poistoon) siinä nyt vaan sattumalta käytetään FL ravintolisiä...

Tiedän mitä tarkoitat. Ja tämä "kuuri" kuuluu aivan samaan osastoon kysymysteni kanssa ja olisi voinut olla mukana aloituksessa. Miksi joku ammattilainen suosittelee.....? 

Ap.

Vierailija
25/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei suosittelisi, en ymmärrä. Tämä kun ei ole mitään huuhaata, vaan patentoituja tuotteita. Kokeile optimaalisettiä, niin tiedät. Ateriankorvikkeita en suosittele.

Vierailija
26/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tule ikinä samaan verkostomarkkinoinnin kautta myytävien tuotteiden myyjiltä ja vakituisilta käyttäjiltä kuulemaan heidän omia mielipiteitä tai heidän omia kokemuksia. Näillä puljulla on vakiovastaukset KAIKKIIN kysymyksiin ja väitteisiin, jotka koskevat tuotteita. Uusi myyjä on ensin vähän epävarma kannoistaan, mutta ajan mittaan selitykset tulee täysin automaattisesti.  Ja jos johonkin asiaan oikein tosissaan uskoo, niin kyllä se toimii. Ihmisen mieli on ihmeellinen. Fitlinejen ja Zinzinojen ydinbusiness ei ole ne tuotteet ja niiden erinomaisuus vaan se, että verkostossa mahdollisimman paljon myyjiä , jotka osallistuu niihin juhliin ja ostaa mahdollisimman paljon ko. firman tuotteita - vaikka muoviämpäreitä, jotka voi vetää päähän. 

Tiedän :D  Jotenkin sitä silti toivoisi, että joku tulisi rehellisesti vastaamaan... Hyvä pointti sulla ja näinhän tämä varmasti osittain ainakin toimii. 

Vierailija
27/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Foreverin Aloe-juoma samaa huijausta? Mä just tilasin sitä....

Vierailija
28/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin vastata rehellisesti, en tiedä mikä niissä on se juju, mutta mun hirvee väsymys loppui kun aloitin ne. Lopetin, koska hinta. Väsymys palasi. Niinpä käytän taas. Muakin ärsyttää se lässytti lässytti-jutut ja vituttaa hinta, mutta en luovu käytöstä. Mä en saatana rupee näitä muille tuputtaan, vaikka hinta vituttaa, niin ei mun talous silti kaadu.

Vierailija
29/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei suosittelisi, en ymmärrä. Tämä kun ei ole mitään huuhaata, vaan patentoituja tuotteita. Kokeile optimaalisettiä, niin tiedät. Ateriankorvikkeita en suosittele.

Patentti se on/oli Abtronicillakin ja me varmaan kaikki ollaan yhtä mieltä sen toimivuudesta... eikö vaan?

Vierailija
30/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloesta on montaa mieltä , tässä linkki tutkimukseen tai lehtijuttuun jossa puhutaan tutkimuksesta.

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/kemia/2011-04-14/Aloe-vera--uut…

Vierailija
31/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mitä tarkoitat. Ja tämä "kuuri" kuuluu aivan samaan osastoon kysymysteni kanssa ja olisi voinut olla mukana aloituksessa. Miksi joku ammattilainen suosittelee.....? 

Ap.

Rahasta. Ei mistään muusta syystä. Jokin solujen resetointi on niin tajuton väite, ettei kukaan tervejärkinen sellaiseen usko!

Vierailija
32/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Rahasta. Ei mistään muusta syystä. Jokin solujen resetointi on niin tajuton väite, ettei kukaan tervejärkinen sellaiseen usko!

Ja siinä samalla menee mun kunnioitus tähän "ammattilaiseen" pfiuuuuuuu...  
Ap.

Vierailija
33/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Sepä se jos tuollainen olisi oikeesti totta niin ei tässä maailmassa olisi enää ylipaino ongelmaa. Enkä voi ymmärtää että se että jonain päivänä syöt vain "valkoisia" ruokia ja toisena muuta että solujen toiminta muuttuisi.

Vierailija
34/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ovat, käyttöä 10 kk takana ja tilaus jatkuu. En ymmärrä miksi ihmiset jaksavat meuhkata tuotteista ilman omakohtaisia kokemuksia. Jos asia kiinnostaa, teho selviää yleensä kokeilemalla. Myös jos ihmiset kokevat saaneensa apua oloonsa ja vointiinsa, miksi asia on pakko tyrmätä kiihkoilemalla joko hinnasta tai sokerimäärästä? Keneltä pois?

Olen eri mieltä ja lisäksi olet väärässä, etkä ymmärtänyt pointtiani. Toistan tässä nyt itseäni, mutta jokainen, joka näistä tuotteista kokee hyötyä, saa niitä käyttää. En sylje plasebo-vaikutuksen päälle ja tiedän, että ruokavaliossa voi olla huomattavasti isompiakin ongelmia, kuin "fitskujen" käyttö.

Isoin kysymykseni onkin miksi liikunta-alan opiskellut (?) ammattilainen kehtaa näitä tuotteita suositella eteenpäin. Ei lääkärikään suosittele magneetti-enkeli-terapiaa, vaikka moni näihin kovasti uskoo.

"Olen eri mieltä ja lisäksi olet väärässä, etkä ymmärtänyt pointtiani". Missäköhän asiassa mielestäsi olen väärässä? 

Onko se sinulle uusi asia, että liikunta alan ihmiset yleensä täydentävät ruokavaliotaan muullakin kuin sillä puurolla ja raejuustolla? Oletko huomannut että urheilijoilla on sponsoreita? Yhtä lailla Evira kieltää superfoodien terveysvaikutteista viestimisen, vaikka moni urheilija käyttää niitä päivittäin optimoidakseen oman treeninsä ja vointinsa.

Mielestäni täälläkin voitaisiin jo herätä siihen, että terveyttä kannattaa vaalia luomuruualla, puhtailla ravintolisillä ja vakavissa sairauksissa lääketieteellä. Näiden yhdistelmällä. Tohtorin määräämä lääke esim. närästykseen kannattaisi ennemmin vaihtaa ruokaremppaan ja selvittää miksi keho oireilee. Vieläkin jos terveys reistailee ensimmäinen taho on lääkäri, jonne mennään hakemaan pilleriä pahoinvointiin. Hyvinvointi on paljon kokonaisvaltaisempaa, ei ole vain yksi taho joka tietää kaiken terveydestä. Minulle ainakin terveellisiä elämäntapoja noudattavat edustavat terveyttä  enemmän kuin ne aneemiset valkotakkiset, jotka saattavat laiminlyödä omaa terveyttään jo pelkästään ulkomuodon perusteella. Jos nyt on pakko hakea vertauskohta just niistä lääkäreistä...

Vierailija
35/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen eri mieltä ja lisäksi olet väärässä, etkä ymmärtänyt pointtiani". Missäköhän asiassa mielestäsi olen väärässä? 

Onko se sinulle uusi asia, että liikunta alan ihmiset yleensä täydentävät ruokavaliotaan muullakin kuin sillä puurolla ja raejuustolla? Oletko huomannut että urheilijoilla on sponsoreita? Yhtä lailla Evira kieltää superfoodien terveysvaikutteista viestimisen, vaikka moni urheilija käyttää niitä päivittäin optimoidakseen oman treeninsä ja vointinsa.

Mielestäni täälläkin voitaisiin jo herätä siihen, että terveyttä kannattaa vaalia luomuruualla, puhtailla ravintolisillä ja vakavissa sairauksissa lääketieteellä. Näiden yhdistelmällä. Tohtorin määräämä lääke esim. närästykseen kannattaisi ennemmin vaihtaa ruokaremppaan ja selvittää miksi keho oireilee. Vieläkin jos terveys reistailee ensimmäinen taho on lääkäri, jonne mennään hakemaan pilleriä pahoinvointiin. Hyvinvointi on paljon kokonaisvaltaisempaa, ei ole vain yksi taho joka tietää kaiken terveydestä. Minulle ainakin terveellisiä elämäntapoja noudattavat edustavat terveyttä  enemmän kuin ne aneemiset valkotakkiset, jotka saattavat laiminlyödä omaa terveyttään jo pelkästään ulkomuodon perusteella. Jos nyt on pakko hakea vertauskohta just niistä lääkäreistä...

Juu, en ymmärtänyt tätä sponsori-kommenttia tässä asiayhteydessä, mutta kyllä, tiedän urheilijoita sponsoroitavan ja tiedän liikunnallisten ihmisten käyttävän paljon lisäravinteita. Nämä eivät nyt vaan liity alkuperäisiin kysymyksiini. Miksi/miten FL-tuotteiden ypärillä on niin suuri "ammattilaisten" suosio, vaikka tuotteissa ei erityisemmin ole mitään, mitä ei monipuolisella ruokavaliolla voisi saavuttaa (paitsi ok, keskimäärin tosi korkea kilohinta ja paljon tarpeetonta). Omakohtaiset kokemukset ovat eri asia kuin tutkittu tieto, joten se, että sinulla on hyvä fiilis siitä miten/mitä syöt, ei ole tae siitä, että sama toimisi muilla - tämän varmasti ymmärrät. 
Olen erittäin samaa mieltä siitä kanssasi, että painotus ravitsemusneuvonnassa tulisi ehdottomasti olla monipuolisessa ruokavaliossa kokonaisuutena, ei lisäravinteissa tai superfoodeissa. 

Vierailija
36/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myyjä vaikka sellaiseksikin minua on täällä väitetty. Käyttänyt 9kk ja eri mieltä tuosta, että tuotteissa on paljon tarpeetonta. Kun ei ole, vaan juuri kaikki tarpeellinen.

Vierailija
37/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kehokuurijuttu on outo, mutta se saa rasvan palamaan ja paino laskee upeasti. Perseestä se on vetää, mutta ne tulokset oli mahtavat. Eikä paino ole tullu takas. En myöskään usko mihinkään solujen resetointiin.

Vierailija
38/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kehokuurijuttu on outo, mutta se saa rasvan palamaan ja paino laskee upeasti. Perseestä se on vetää, mutta ne tulokset oli mahtavat. Eikä paino ole tullu takas. En myöskään usko mihinkään solujen resetointiin.

Mun mielestä se oli ihan peace of cake.

Vierailija
39/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, en ymmärtänyt tätä sponsori-kommenttia tässä asiayhteydessä, mutta kyllä, tiedän urheilijoita sponsoroitavan ja tiedän liikunnallisten ihmisten käyttävän paljon lisäravinteita. Nämä eivät nyt vaan liity alkuperäisiin kysymyksiini. Miksi/miten FL-tuotteiden ypärillä on niin suuri "ammattilaisten" suosio, vaikka tuotteissa ei erityisemmin ole mitään, mitä ei monipuolisella ruokavaliolla voisi saavuttaa (paitsi ok, keskimäärin tosi korkea kilohinta ja paljon tarpeetonta). Omakohtaiset kokemukset ovat eri asia kuin tutkittu tieto, joten se, että sinulla on hyvä fiilis siitä miten/mitä syöt, ei ole tae siitä, että sama toimisi muilla - tämän varmasti ymmärrät. 
Olen erittäin samaa mieltä siitä kanssasi, että painotus ravitsemusneuvonnassa tulisi ehdottomasti olla monipuolisessa ruokavaliossa kokonaisuutena, ei lisäravinteissa tai superfoodeissa. 

Jos haluat tutkitusta tiedosta keskustella ja koet että monipuolinen ruokavalio on täysin riittävä, suosittelen, että tutustut esim. hedelmien kuljetusketjuun (osa on jo vuoden vanhoja ennen kuin päätyvät myyntiin), lihatuotannossa käytettyihin antibiootteihin ja noin yleensäkin maaperän köyhtyvään ravintopitoisuuteen. Vaikka joka päivä olisi clean eat -päivä, ruuasta ei siltikään saa nykyään päivittäisiä tarvittavia ravintoaineita.

Mun mielestä 80 euroa kuussa hyvinvointiin ei ole paljon, kun pysyy flunssat poissa, iho hehkeänä ja vatsa toimii kuten terveellä ihmisellä pitäisi. Mielelläni kävisin vaikka joka kuukausi mittaamassa omat arvoni jonkun kanssa, joka kokee monipuolisen ruokavalion olevan riittävä. Siinähän sen tehon oikeasti näkisi, että onko tuotteilla vaikutusta vai ei.

Vierailija
40/95 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole myyjä vaikka sellaiseksikin minua on täällä väitetty. Käyttänyt 9kk ja eri mieltä tuosta, että tuotteissa on paljon tarpeetonta. Kun ei ole, vaan juuri kaikki tarpeellinen.

Perustelkaa hyvät ihmiset, perustelkaa!