Joko olet haravoinut lehdet pihalta?
Mä sain tänään osan haravoitua. Vielä pari kertaa, niin sitten on homma hoidettu. Hirmusesti niitä muuten tuleekin. Ainakin meillä. O_o
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haravoitu jo moneen otteeseen, mutta lisää tulee vielä niin paljon että ainakin pari kertaa saan haravoida. En anna leikkurilla ajaa yli sillä sitten täytyy taas kovasti kalkita ettei ala sammaloitumaan nurmikko. Nurmikon pitää olla kaunis ja virheetön se on iso osa pihan kauneutta.
Olen aina ihmetellyt, että mikä vika sammaleessa on. Kauniimpi kuin nurmikko (mielipideasia, tiedän) ja helppohoitoisempi. Onko sammaleesta jotain oikeaa haittaa?
Ei ole mitään haittaa. Toki se ei kestä yhtään kulutusta, että jos kovastikin juoksentelee pihallaan, niin silloin on parempi olla kulutusta kestävää nurmikkoa.
En ole ikinä haravoinut, ihan turhaa, kyllä ne aina seuraavana kesänä maatuvat ja katoavat.
Vierailija kirjoitti:
Olen haravoinut viikonloppuna. Meillä on talon ympärillä vaahteroita ym. isolehtisiä puita, niiden lehtiä ei voi jättää nurmikolle eikä ruohonleikkurikaan kerää tai edes silppua lehtiä. Jos olisi vain muutama koivu, voisi huoletta jättää lehdet haravoimatta.
Aika tehoton ruohonleikkuri, jos ei jaksa lehtiä silputa. Oma leikkurini vetää vaahteranlehdet pieneksi silpuksi.
Olen aina ihmetellyt, että mikä vika sammaleessa on. Kauniimpi kuin nurmikko (mielipideasia, tiedän) ja helppohoitoisempi. Onko sammaleesta jotain oikeaa haittaa?