Synnäri ja erityisruokavalio
Eli tässä synnytys lähellä ja itselläni on erityisruokavalio, niin mietin että minkälaisia kokemuksia on sairaalassa näiden järjestämisestä?
Kun käsittääkseni synnärillä käydään itse se ruoka hakemassa, niin onko isokin riski että joku muu nappaa sen minulle sopivan ruoan?
Ihan vaan, että tietää pitääkö jotain omaa evästä napata varmuuden vuoksi mukaan...
Kommentit (24)
Me oltiin synnytyksen jälkeen perhehuoneessa. Mun ruuat oli ihan ok, mutta miehen allergia (pähkinä!) Olikin merkattu papereihin, että porkkana :-D kotiin lähtiessä kun saatiin paperit kouraan niin tuli kyllä hetki oltua, että mitäs... Mutta eipä onneksi taida sairaalassa ikinä olla ruokana mitään pähkinää ja olisipa ainakin apu ollut lähellä.
Minulla kasvisruokavalio, ja joku oli sairaalassa kerran ottanut annokseni. Luulisi tajuavan, että jos jotain ruokaa on pikkuinen laatikko että se on erityisruokavalioiselle.
Itse olin synnärillä nukkunut ruokailun ohi ja olin menossa suihkuun, kun äkäinen henkilökunnan nainen tuli valittamaan miksen ollut hakenut ruokaani.
Hain sitten hädissäni ruuan ja vein sen huoneeseen. Suihkun jälkeen alkaessa syömään huomasin, että ruoka oli vieläpä jonkun kasvisruoka! Joten aina ei ole kukaan välttämättä varastanut ruokaa..
Ruuan osuus siitä päivähinnasta on aika olematon vielä olemattomampi se on sairaalamaksusta. Kannattaa toki vaatia muutaman penninkin allennusta (jos kyse on yksittäisestä ateriasta).
Palautetta tietenkin antaisin siitä että ruokaa ei ollut, jos niin käy ja oman kokemukseni mukaan sitä laitoshuoltaja (tuskin kätilö) lähtee tarvittaessa vaikka keittiöltä hakemaan.