pojastani on tulossa tyttö!
Kohta 16 v poikani on toki punk henkinen, mutta mielestäni on ihmeellistä, että hän käyttää puuteria, kajaalia, ripsiväriä, ja laittaa kulmiaansa. Järkytyksekseni huomasin tänään, että hänellä oli mustaa huulipunaakin. Kaikki kaveritkin ovat tyttöjä, ja poika on hyvin tyttömäinen itsekin. Pitäisikö puhua pojan kanssa? Olen aika huolestunut tästä.
Kommentit (42)
Lejiona äiti kirjoitti:
Kohta 16 v poikani on toki punk henkinen, mutta mielestäni on ihmeellistä, että hän käyttää puuteria, kajaalia, ripsiväriä, ja laittaa kulmiaansa. Järkytyksekseni huomasin tänään, että hänellä oli mustaa huulipunaakin. Kaikki kaveritkin ovat tyttöjä, ja poika on hyvin tyttömäinen itsekin. Pitäisikö puhua pojan kanssa? Olen aika huolestunut tästä.
Tervetuloa vuoteen 2015.
Täällä on monta muutakin asiaa jota voit ihmetellä.
Mun ystäväni meikkaa, käyttää huulipunaa, käsilaukkua, tekoripsiä ja -kynsiä ja on mies. :)
Kuulostaa kasarilta. Ja teini -iältä.
Varma homoseksuaalin merkki on se, että leikkii lapsena nukeilla ja pukeutuu tyttöjen vaatteisiin. Poikasi on onneksi tuon ajan jo ylittänyt ja etsii puberteetissä identiteettiään. Eli ei kannata olla huolissaan.
En tiennyt että on äidin vika jos lapsesta tulee homoseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Varma homoseksuaalin merkki on se, että leikkii lapsena nukeilla ja pukeutuu tyttöjen vaatteisiin. Poikasi on onneksi tuon ajan jo ylittänyt ja etsii puberteetissä identiteettiään. Eli ei kannata olla huolissaan.
Varma tyhmyyden merkki on tällainen kommentti. Kommentoija ei selvästi ole ylittänyt tietynlaista ääliörajaa, ja etsii typerää ennakkoluuloista ja homofoobista idrntiteettiään syrjivällä ja huomiohuoraavalla kommentillaan. Olisin huolissani, koska tämäkin ihmimen todennäköisesti saa äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Turha alapeukuttaa, tutkittu juttu.
No joo taas. Eihän tuollaiset ulkonaiset seikat mitään määrittele. Mutta jos olet lapsellesi antanut muovista tuttipulloa, pukenut fleeceen (muovialtistus) ja kesät olette pulikoineet Itämeressä, niin hormoonihäiritsijöihin on altistunut.
Nuoruuden hössötyksiä. Tuskin tekee tuota enää 10 vuoden päästä. Ja vaikka tekisikin, niin ei se vaarallista ole.
Mä olisin haltioissani ja ylpeä rohkeasta, persoonallisesta pojastani ja tukisin häntä. Se on hienoa jos voi sanoa: Kyllä mua on kiusattu, mutta äiti on aina hyväksynyt mut ja ollut tukena. Kehittyvälle itsetunnolle se on voimavara.
Ai se on homon merkki jos meikkaa? Seurustelin nuorena miehen kanssa (silloin 28v) joka meikkasi. Meikkivoide, kajali, ripsiväri. Oli silloin muotia hevaripiireissä ;D kai vieläkin...
Erottiin mutta naimisissa mies on ja lapsia. Olikohan se kaappihomo? Käyttää vieläkin kajalia vaikka on jo nelikymppinen.
Ap, poikasi kuulostaa ihan normaaliteiniltä. 20 vuotta sitten oli muodissa kiltit miehillä sekä vähän myöhemmin pitkät hameet. Meikkiä on ollut pojilla aina, ainakin hevipiireissä. Nythän on kasari muodissa joten ihan luontevaa on käyttää paljonkin meikkiä ja kynsilakkaa. Kohtahan tulee taas Billy Gorgan tyyli muotiin ja kaikki jätkät vetää pitkissä mekoissa, pää kaljuna ja puoli naamaa kajalissa :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme poikaa, joista nuorin oli erityisen viehtynyt roolileikkeihin. Pukeutui useinkin prinsessaksi ja toivoi itselleen synttärilahjaksi mekkoa (oliko 4v.?) Nukeista ei niin välittänyt, joten varsinaista hoivavietin esiastetta ei ollut.
Mutta ei tullut homoseksuaalia. On kahden lapsen naimisissa oleva isä. Toimii luovalla ja taiteellisella alalla eli pikemminkin enteili sitä. Ja aivan sama meille oli homo tai ei, hieno mies hän on täysin riippumatta tällaisesta sivuseikasta.
Kovin sinulla raukalla on kapea maailmankuva, ei voi muuta sanoa. Ehkä olet kovin nuori vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tutkittu" Freudin aikaan näin! Seuraa aikaasi, niin tulet tietämään, että kyse on aivojen kemiasta, joka syntyy kohdussa äidin hormonitasapainon seurauksena.
Tietysti voi tässäkin tapauksessa sanoa, että "äidin syy", mutta sitten jokainen lapsen synnynnäinen piirre on "äidin syy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tutkittu" Freudin aikaan näin! Seuraa aikaasi, niin tulet tietämään, että kyse on aivojen kemiasta, joka syntyy kohdussa äidin hormonitasapainon seurauksena.
Tietysti voi tässäkin tapauksessa sanoa, että "äidin syy", mutta sitten jokainen lapsen synnynnäinen piirre on "äidin syy".
Kyllä, koska äiti ei eritä tarpeeksi kohtuun jotakin ainetta, oliko sitten testosteronia . Ja riski kasvaa mitä enemmän lapsia.
Jo on älykäs otsikko!
Jos vedät tekoparran naamaasi ja sarkahousut jalkaan, niin sinusta on tulossa mies? (Mikäli siis äiti olet?)
Unohda tuo puhuminen. Mitä sillä kuvittelet saavasi aikaan? Kerrot hänelle vain, että et hyväksy häntä sellaisena kuin hän on.
No toi menee ehkä yli sen punk rajan. Kyllä se homo nyt vaan on. Oman pojan päässä koreilee irokeesi, ja tämä lakkaa kynsiään mustalla. Mutta muuten ihan mies hänestä näkyy.
Olin ite samanlainen poika pienenä.
En ollut mitenkään pojista kiinnostunut, meikki vain kuului siihen tyyliin, ja tyttöjen kanssa
olin ihan vain kiinnostuksen takia.
Ei se kuule se pippeli pojalta ihan vaan vaatteita vaihtamalla ja kasvoja meikkaamalla mihinkään häviä.
Jos se tosiaan olisikin niin helppoa ,niin aika moni 'Marja-Siskon' hengenheimolainen kyllä huokaisi syvään helpotuksesta ja hyppelisi varmaan käsillään riemusta.
Ei se kuule hamekaan ole kuin yksi vaatekappale vaan eikä siihen mitään taikaa sinänsä liity. Onhan maita jossa sitä käyttävät miehetkin .Kyllä sitä aivan hyvin miehetkin voisivat käyttää-ainoa estehän on se tuttu ' mitähän muut nyt ajattelevat tästä päälläni ,apua !'
Itse olen käyttänyt nyt pari vuotta hametta aina kun se tuntuu sopivammalta,eli mukavammalta vaatteelta. Esim. kotona ja pihatöissä ja nimenomaan tietysti kesällä (super!).
Toistaiseksi en vielä juurikaan muualla ,mutta kukaties vielä joskus käytänkin. Oikeasataan se etten käytä muualla johtuu aika paljon siitäkin ,että liikun aina polkupyörällä ja eiväthän naisetkaan nykyään enää hametta juurikaan pyöräillessään käytä ,niinkuin joskus ennen.
Se 'hameverkkokin' on naistenpyörissä nykyään lähinnä koriste ,jos niitä jossain naistenpyörien malleissa vielä onkin.( Naistenpyörillähän ajavat nykyisin aivan yhtä hyvin miehetkin-eikä siitä kukaan ajattele mitään sen ihmeempää. Se miestenpyörän tanko kun on varsinkin pakettien ym. kuormien kuljettamisessa yksinkertaisesti vain epäkäytännöllinen ja aivan hyödytön sinänsä. Runko näet pysyy kasassa ja kestää aivan hyvin ilman sitäkin. ) Jos kotona pihalla kesällä esim. ruohoa leikatessani taI jotain muuta pihahommaa tehdessäni joku ohikulkijaa mulkoilee kilttiäni,niin siitä vaan.
Jos hän jotenkin ilmeilee paheksuvasti ja antaa katseellaan ikäänkuin miinuspisteen minulle hameen käytöstä pihallani, niin ajattelen että olisinko vastaavasti tullut saaneeksi hyväksyvän katseen ja +pisteen ,jos minulla silloin olisi sattunutkin olemaan farkut,sortsit tai muut housut vaikka kesäbermudat tms. siis kunhan vaan housut?
Tuskinpa vaan olisi huomannutkaan ja tulen sitäpaitsi aivan hyvin toimeen ilman hänen (minkäänlaista) huomiotaan . Jos hän minulta sitä kysyisi,niin sanoisin että ehdottomasti parempana pitäisin,että katsoisit vain omaan kulkusuuntaasi tonttini ohi kulkiessasi,kiitos.
Ja se toinen kysymys:joo,kyllä mulla on siellä alla aina jotkut pikkarit,näin marraskuussa jo villasukkiksetkin, so what-kyseletkö muuten yleensä muiltakin miehiltä mitä heillä on farkkujensa alla ?
Itse asiassa ne satunnaisten ohikulkijoiden ilmeet tai ilmeettömyys eivät minua yhtään kiinnosta, enkä niitä enää ollenkaan seuraa (hameenkäyttöni alussa silloin ehkä vähän tuli niitäkin huomioitua,mutta siitä olen jo päässyt aikoja sitten-onneksi)
Uskon vakaasti siihen ,että käyttömuodin viimeinen tabulinnake,se että hame olisi pelkästään naisille varattu vaate ja vain naiset sen pitämiseen 'oikeutettuja' tulee kaatumaan lähivuosina kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai se on homon merkki jos meikkaa? Seurustelin nuorena miehen kanssa (silloin 28v) joka meikkasi. Meikkivoide, kajali, ripsiväri. Oli silloin muotia hevaripiireissä ;D kai vieläkin...
Erottiin mutta naimisissa mies on ja lapsia. Olikohan se kaappihomo? Käyttää vieläkin kajalia vaikka on jo nelikymppinen.
Ap, poikasi kuulostaa ihan normaaliteiniltä. 20 vuotta sitten oli muodissa kiltit miehillä sekä vähän myöhemmin pitkät hameet. Meikkiä on ollut pojilla aina, ainakin hevipiireissä. Nythän on kasari muodissa joten ihan luontevaa on käyttää paljonkin meikkiä ja kynsilakkaa. Kohtahan tulee taas Billy Gorgan tyyli muotiin ja kaikki jätkät vetää pitkissä mekoissa, pää kaljuna ja puoli naamaa kajalissa :D
Hevareitakin on erilaisia, ei tuota meikkausta paljoa harrasta kuin goottihevarit tai sitten Reckless Loven ja Hanoi Rocksin kaltaiset glam-tyypit.
Anna tehä mitä huvittaa. Silläkin on oma elämä.