Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voisitteko kertoa minkä maan kansalainen Nico Rosberg on?

Vierailija
09.02.2006 |

ja onko jossain lehdessä kerrottu miksi häntä ei ole opetettu puhumaan suomea? Mulla on aukko sivistyksessä tässä kohti...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos opiskelaa espanjaa, niin jos on suomen kansalainen, niin kyllä mielestäni sen pitäisi myös opetella suomea...

Mutta sanokaa mitä sanotte, mutta mun mielestä tota Nicoa ylistetään liikaa. Jos sen isä ei olis Keke Rosberg, niin tuskin siitä pojannulikasta edes puhuttaisiin...

Vituttaa koko jätkä!!!

HUH, sainpas puhuttua suuni puhtaaksi. Jopas helpotti :)

Vierailija
2/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas ratkaisu Nicolta ja Kekeltä, sponsorihommia saa paremmin kun edustaa Saksaa. Sitten kun maine on saavutettu ykkösissä, ei sponsoreille ole enää väliä, mitä maata edustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse suomalainen ja olen kyllä ajatellut lapsenikin olevan suomalaisia, mutta teidän mukaanne näin ei sitten taida ollakaan. Lapseni eivät ole asuneet päivääkään suomessa ja käyneet vierailemassa maassa korkeintaan se kerran vuodessa. Kuopus puhuu vielä jonkin verran suomea, mutta esikoisella on suomi koulun ja kaveriden myötä vaihtumassa isän ja nykyisen kotimaan kieleksi. Mutta siitä huolimatta pidän lapsiani suomalaisina ja näin he sanovat itsekin olevansa.

Vierailija
4/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuuritausta erilainen missä asuu niin ihan oikeasti millä lailla hän on suomalainen? Toki voi geneettisesti olla esim. puoliksi suomalainen, mutta mielestäni identiteetiltään ei voi olla edes puoliksi suomalainen, jos ei Suomi arjessa juuri näy.

Vierailija
5/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan lapset myos suomalaisia vaikka ovatkin koko ikansa asuneet ulkomailla. Molemmat puhuvat suomea, ja meilla mina vaalin suomen kielta, kulttuuria, tapoja, perinteita, kaikkea mahdollista niin paljon kuin voin. Eivat nayta suomalaisilta, mutta sita he kuitenkin ovat.

Hyvaksyttekos te mammat tallaiset tapaukset?

Vierailija
6/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna GP2-sarjassa Nico edusti Saksaa ja hänelle soitettiin Saksan kansallislaulua hänen voittaessaan. Pari vuotta sitten ajaessaan Formula BMW-sarjassa edusti Suomea ja silloin hänelle soitettiin Suomen kansallislaulu.

Vierailija
7/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niko on syntynyt 27.6.1985, eli on 20-vuotias.

Vierailija
8/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaksoiskansalaisilla ei asevelvollisuutta ole. Toki saa vapaaehtoisesti suorittaa Suomen armeijan jos haluaa.

Syyt miksi en pidä Nicoa suomalaisena suomalaisesta isästä huolimatta:

- ei osaa suomea ollenkaan (ainoastaan muutaman sanan eli täysi ummikko)

- ei ole koskaan asunut Suomessa

- on käynyt Suomessa vain muutamia kertoja

- mitä olen ymmärtänyt niin Keke ei ole muutenkaan tuonut Suomea pojalleen esille

Minä pidän Nicoa saksalaisena poikana, joka on tavallista saksalaista kansainvälisempi juuri kielitaidon ja matkustelun vuoksi. Tosin Suomessa on käynyt vain muutamilla lomilla.

Vierailija
9/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidan lapset myos suomalaisia vaikka ovatkin koko ikansa asuneet ulkomailla. Molemmat puhuvat suomea, ja meilla mina vaalin suomen kielta, kulttuuria, tapoja, perinteita, kaikkea mahdollista niin paljon kuin voin. Eivat nayta suomalaisilta, mutta sita he kuitenkin ovat.

Hyvaksyttekos te mammat tallaiset tapaukset?

Vierailija
10/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna Nico voitti GP2-sarjan mestaruuden. Sarjassa ajoi myös muuan Heikki Kovalainen, jonka pinna petti viimeisissä kilpailuissa ja hän teki virheitä ja menetti mahdollisuuden mestaruuteen. Nico ajoi upeasti ja voitti mestaruuden. Sarjassa ajoivat myös entisten formulasuuruuksien pojat Nelson Piquet jr ja Mathias Lauda. He eivät pärjänneet mitenkään. Ei pelkkä kuuluisa nimi autoa mestaruuteen vie, kyllä sitä autoa täytyy ajaakin, ja ajajan täytyy olla lahjakas. GP2-autot ovat lähes identtisiä, niissä ei auton merkitys korostu niinkuin formula ykkösissä.

Vierailija
11/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Keken mökillä Lapissa Nico on usein käynyt lomailemassa. Nicolla on myös monta vuotta ollut suomalainen sponsori, Battery, joka tänä vuonna sponsoroi Williamsia.

Vierailija
12/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään harvinaisuus.

Minä olen ulkosuomalainen, expattien lapsi. Lapsillani on suomen kansalaisuus mutta suomalaisuus on heille vierasta. Ei mikään ihme kun minäkin kasvoin ulkomailla ja se on minullekin aika vierasta.

Vierailija
13/25 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimihän on Keijo eli suomenkieliseltä vaikuttaa. Nicohan EI OLE käynyt Suomessa kymmeniä kertoja. Luin ihan muutama vuosi sitten, että on Suomessa käynyt vain silloin tällöin isovanhempiensa luona, isovanhemmat on enemmän matkustaneet Eurooppaan Nicoa tapaamaan. Nyt vasta viime vuosina Nico on alkanut käymään Suomessakin enemmän, kun on ollut kiinnostusta suomalaisten sponsorien osalta.

Vierailija
14/25 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi Tukholmassa 1948 jossa hänen vanhempansa opiskelivat silloin.

Vierailija
15/25 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hänellä on paljon sukulaisia täällä.

Vierailija
16/25 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako kertaa on käynyt Suomessa?

Vierailija
17/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nico oli kotona saksalaisen äitinsä kanssa.

Vierailija
18/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä Suomen että Saksan kansalainen.

Muistan jostain kuuleeni, että hänen äitinsä ei halunnut opettaa suomea pojalle.

Vierailija
19/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nico itse on vähän harmissaan, kun ei osaa suomea.

Vierailija
20/25 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti lapset oppivat äitinsä kielen, jos ei isä ole todella aktiivinen ja puhu aina lapselle omaa kieltään. Siis siinä tapauksessa, että myös muut puhuvat jotain muuta kieltä kuin sitä toisen vanhemman kieltä. Eli vaikka englanninkielisessä maassa asuva perhe, jossa suomalainen isä, niin lapsi ei kovin hyvin opi suomea, jos kaikki ympärillä puhuvat engalntia, samoin äiti.

Poikkeuksia toki on ja se on mielestäni hyvä asia, että lapsi oppii molempien vanhempiensa kielen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä