Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nyt ymmärsin mikä merkitys kasviksilla on laihdutuksessa

Vierailija

Ei ihme kun ihmiset lihoo ja lihoo. Monesti (huom ei välttämättä aina) ylipainoiset ei syö laisinkaan kasviksia taikka hedelmiä. Esim ootteko kattoneet dieetit vaihtoon? Siihen ruokaputkeen ei ikinä ttipahtanut kasviksia, oikeata lihaa, pähkinöitä ym. Siis oikeata ruokaa. Jos mä söisin edelleenkin pelkkiä hiilareita, roskaruokaa niin mä painaisin 10 kg enemmän kuin nyt.
Jos syö sen vajaan kilon kasviksia ja ehtaa ruokaa, niin yllättäen ahmiminen loppuu.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on hyvä pointti, mutta kasviksia pitäis olla ruokavaliossa nimenomaan ravintosisältönsä vuoksi.

No, minkäs muun takia sitten?

pulutossu
Seuraa 
Liittynyt13.9.2015

Vierailija kirjoitti:

Jos syö sen vajaan kilon kasviksia ja ehtaa ruokaa, niin yllättäen ahmiminen loppuu.

Ei toimi minulla, syön kasviksia ylikin sen kilon päivässä (tulee helposti paprikoilla ja kurkuilla ym.) mutta silti ahmin. Ruoka on niin hyvää että mätän sitä aina.

Vierailija

Vois kokeilla vaihtaa kokonaan kasvisruokaan. Nääntyisin varmaan nälkään, kun en pysty syömään kuin tuoreita kasviksia ja salaatit alkavat nopeasti tökkimään.

Vierailija

Henk.koht. en ymmärrä, miten joku voi olla syömättä kasviksia. Nehän on ihania! Mulle lautanen, jolla en näe niitä ihania, raikkaita värejä, näyttää ankealta. Ja mä syön siis kaikkea, en ole kasvissyöjä. Mutta vihannekset on herkkua, joiden ansiosta kala, kana, pihvit jne. maistuu niin hyvältä. Näin siis mun mielessä: en oikeesti tajua, miten jotkut lihapalat muka saisi alas ilman kasvisten apua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten voi lihoa, jos pekonisämpylään laittaa KEVYTmajoneesia?

Vastaus: pekoni ja majoneesi, olkoonkin sitten kevyt. 

Lisäksi pekoni ei ole terveellistä, se on joutumassa muiden lihajalosteiden ja punaisen lihan kanssa WHO:n listalle syöpää aiheuttavista aineista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi minulla. Pystyn vaivatta syömään kilon kasviksia, ja ahmimaan päälle ehtaa ruokaa niin paljon että pysyn lihavana. Tai vielä mieluummin niin, että jo se ehta ruoka sisältää kasviksia.

Tänään vetelin päivälliseksi pataa, josta reilu puolet kasviksia (papuja en laske kasviksiksi), ja oli suuria vaikeuksia lopettaa syöminen, kun oli niin älyttömän hyvää. Jälkkäriksi iso persimoni, ja sekin oli niin hyvää. 

Ja kyllä, läski olen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vois kokeilla vaihtaa kokonaan kasvisruokaan. Nääntyisin varmaan nälkään, kun en pysty syömään kuin tuoreita kasviksia ja salaatit alkavat nopeasti tökkimään.

Olen tavannut monta lihavaa kasvissyöjää, jopa yhden ihan sairaalloisen lihavan. Kasvisruoka se on suklaakin.

Vierailija

Mä oon ihmetellyt miten ihmiset voi mättää uskomattomia määriä ihan uskomatonta paskaa sisäänsä. Just tota dieetit vaihtoon seuranneena. 

Kun tulin raskaaksi mua ällötti alusta loppuun kaikki rasvainen ja sokerinen ja melkein kaikki muukin. Halusin syödä pelkkiä raakoja kasviksia ja naudan paistisuikaleita ja appelsiineja. Jäätelökioskin näkeminenkin yökötti. Oli hilpeä kaupunkikesä...putki muistutti ylilaihan putkea eikä mulla paino noussutkaan kuin 6 kiloa. Liitoskipuihin auttoi liikkuminen joten kävelin lähes kokopäiväisesti, istuessani/maatessani tulin todella kipeäksi.

Kun tulin toisen kerran raskaaksi, mä halusin syödä koko maailman. Oon mässännyt tässä kuukausitolkulla ja se ruokahalu ei vähene syömällä. Nää ruokamäärät on ihan uskomattomia ja kebabin syötyäni voisin vetää samalta istumalta toisen. Ihan kuin koko kylläisyyden tunne olisi kadonnut! Saavutan kyllä ähkyn, mutta silti tekee mieli syödä! Liikkuminen on ikävää ja joka paikkaa särkee ja oloni on henkisestikin surkea, vaikka vauva onkin toivottu. Mielialanvaihteluita ja alavireisyyttä. Joka päivä koen ansaitsevani jotain herkkua, kun päivä on ollut niin rankka, vaikka oon lähinnä tehnyt palapelejä esikoisen kanssa.

Olen tässä jännästi tajunnut, että jos mä olen onnellinen ja mun elämä tasapainossa niin mulla ei ole mitään ongelmaa painonhallinnassa, koska mulla ei ole siinä mitään vaikeutta! Vähän kuin vasenkätiselle ei ole ongelma kirjoittaa vasemmalla kädellä, mutta oikeakätiselle se vaatii todella paljon työtä.

Vierailija

Kasvisten suuri osuus kyllä varmasti auttaa painonhallinnassa. Olen itse kasvissyöjä ja normaalipainon ylärajalla. Kamppailen koko ajan ruokahimojeni kanssa. Monesti ruoat on niin hyviä, että niitä söisi vaikka kuinka paljon. Huomaan kuitenkin, että hillitöntä ahmimishimoa ja ylensyömistä on helpompi välttää jos syö 3-4 fiksua terveellistä kasvissyöjän lautasmallin mukaista ateriaa päivässä. Jos laiminlyö tämän, niin itsehillintä epäterveellisten herkkujen suhteen on todella suuren työn takana.

Vierailija

Olen ihan samaa mieltä kuin ap. Olen koko elämäni ollut ylipainoinen. Sitten laihdutin ja aloin syömään noin kymmenen annosta raakoja kasviksia joka päivä ja muuten ihan mitä vaan mieli tekee. Ei ole tullut kiloakaan takaisin, olen tosi onnellinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihmetellyt miten ihmiset voi mättää uskomattomia määriä ihan uskomatonta paskaa sisäänsä. Just tota dieetit vaihtoon seuranneena. 

Kun tulin raskaaksi mua ällötti alusta loppuun kaikki rasvainen ja sokerinen ja melkein kaikki muukin. Halusin syödä pelkkiä raakoja kasviksia ja naudan paistisuikaleita ja appelsiineja. Jäätelökioskin näkeminenkin yökötti. Oli hilpeä kaupunkikesä...putki muistutti ylilaihan putkea eikä mulla paino noussutkaan kuin 6 kiloa. Liitoskipuihin auttoi liikkuminen joten kävelin lähes kokopäiväisesti, istuessani/maatessani tulin todella kipeäksi.

Kun tulin toisen kerran raskaaksi, mä halusin syödä koko maailman. Oon mässännyt tässä kuukausitolkulla ja se ruokahalu ei vähene syömällä. Nää ruokamäärät on ihan uskomattomia ja kebabin syötyäni voisin vetää samalta istumalta toisen. Ihan kuin koko kylläisyyden tunne olisi kadonnut! Saavutan kyllä ähkyn, mutta silti tekee mieli syödä! Liikkuminen on ikävää ja joka paikkaa särkee ja oloni on henkisestikin surkea, vaikka vauva onkin toivottu. Mielialanvaihteluita ja alavireisyyttä. Joka päivä koen ansaitsevani jotain herkkua, kun päivä on ollut niin rankka, vaikka oon lähinnä tehnyt palapelejä esikoisen kanssa.

Olen tässä jännästi tajunnut, että jos mä olen onnellinen ja mun elämä tasapainossa niin mulla ei ole mitään ongelmaa painonhallinnassa, koska mulla ei ole siinä mitään vaikeutta! Vähän kuin vasenkätiselle ei ole ongelma kirjoittaa vasemmalla kädellä, mutta oikeakätiselle se vaatii todella paljon työtä.

Onko sulla kaikki vitamiinit ok, ei puutoksia? Ja hivenaineet?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki vitamiinit ok, ei puutoksia? Ja hivenaineet?

*Oliko

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat