Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätasainen menojen jako vituttaa.

Vierailija
25.10.2015 |

Minusta alkoi tuntua, että minulla on aina rahat loppu ja miehellä on varaa tuhlata. Laitoin sitten Exceliin ylös, minkä verran kumpikin maksaa pakollisia perheen menoja. Eli ruoka, asuntolaina, sähkö, jätemaksut, lääkkeet, kotivakuutus, lasten päivähoito, netti... Autojen menot ja omat puhelimet jätin pois, koska ne lasken henkilökohtaisiksi (autot on pakolliset ja halvat, asutaan pikkukaupungissa jossa ei ole julkisia). Tulos oli, että minulla perheen pakolliset menot ovat 1600 €/kk ja miehellä 800 €/kk. Tulot on suunnilleen samat, miehellä ehkä pari sataa enemmän, mutta lapsilisät kahdesta lapsesta tulevat minun tililleni. Tästä on nyt väännetty monta viikkoa jo, kun mies ei suostu ymmärtämään että minulla ei riitä rahat edes siihen että ostaisin itselleni kengät, ja mies taas tiliotteensa mukaan käyttää kuussa noin 500 euroa "johonkin", tiivistettynä kahvikupillisiin, tupakkaan, naposteltaviin ja sen sellaisiin. Miten kummassa tilanteeseen saa muutoksen, kun järjen puhuminen miehelle ei auta, eikä laskelmien näyttäminen? Pitääkö tässä vaan alkaa pitää lapsia nälässä jos ei ole rahaa ostaa ruokaa, kun ostan itsellenikin joskus jotain, esim. ne kengät? Enkä nyt aio jättää sitä sikaa, kun se ei varsinaisesti parantaisi taloudellista tilannettani jos nuo 800 euroakin lähtisivät perheen kassasta. 

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksikäs kutsut tuota ap:n miestä joka ei liitossa ollessaankaan maksa mitään lapsiinsa liittyviä menoja, tai perheen ruokamenoja. Pummi? Saisi kyllä minun mielestäni pärjäillä omillaan ihan rauhassa.

Ihmettelen ap:ta miksi ei ole trolli jakanut puoliksi menoja alunperinkään. Trolliksi tämän jälleen kerran paljastaa se kun ap ei vastaa mihinkään.

Mistä koostuu 2400. Miksi hän maksaa enemmän asunnosta. Mitä laskuja mies maksaa, jos ap luetteli itse maksavansa kaiken.

Vakuutukset voi irtisanoa ja sanoa, että mies saa ottaa ne nimiinsä koska maksaa vähemmän. Mikään pakko ei ole miehelle kantaa ruokaa kaappiin. Ap voi ruveta ostamaan vaikka kuukaudeksi valmisaterioita joissa on ruokaa vain yhdelle. Eiköhän viesti menisi miehelle aika nopeasti perille. Vuokran voi puolittaa, ellei miehellä ole tähän jotain selitystä. Esim. asunto ap:n nimissä. Niin ja sähkölaskuakaan ei ole pakko maksaa. Irtisanoo senkin, jos mies ei ala maksamaan puolta asuin kuluista. Ellei näihin tosiaankaan ole mitään muuta perustelua miehellä, kuin että ei huvita maksaa omia menojaan.

Mies

Missä todellisuudessa tämmöinen valopää oikein elää? "Jätä sähkölasku maksamatta, osta ruokaa vain itsellesi"... Taitaa elellä äitimuorin peräkammarissa elättinä tämä "mies".

Vierailija
62/62 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mies mihinkään muutu eronkaan jälkeen. Mulla on exän kanssa lapset viikko-viikkosysteemillä, minä saan lapsilisät ja maksan lasten hoitomaksut, elareita ei mene mihinkään suuntaan. Koska maksan täydet hoitomaksut (olen hyvätuloinen), lapsilisien jälkeen jää päivähoidosta vielä parisataa maksettavaa. Maksan lisäksi kaikki lasten kalliit hankinnat. Silti eksä valittaa, kun hän ei saa lapsilisää. On kateellinen suuremmista tuloistani eikä ymmärrä omaa vastuutaan omastaan tai lastensa elatuksesta. Kaikki on niiiiiin epäreilua, kun minä en enää maksa miehen menoja. Ilmeisesti kuvittelee, että kerran lompakollani loisittuaan olisi siihen oikeutettu loppuelämänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme