Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies naljailee ja vähättelee jatkuvasti...

Vierailija
25.10.2015 |

Suhdetta on takana vasta muutamia kuukausia ja tuntuu, että olen nyt jo uupunut kuulemaan jatkuvaa piruilua. Pahimmillaan naljailu on toisten ihmisten seurassa, mutta myös kotona. Mies saattaa kommentoida ulkonäköäni (leveä perse, läski, ruma, epäsiisti..) tai sitä kuinka laiska, saamaton ja tyhmä olen. Kaiken päälle heittää jatkuvasti kommenttia, kuinka on pakko ottaa olutta jotta jaksaa katsella minua, ihastelee kadulla ääneen toisia naisia ja käyttäytyy välillä todella ajattelemattomasti. Mies tietää, että minua on petetty aiemmassa suhteessa ja tämä on heikko kohta minulle edelleen. Heittää usein vitsillä, että jos menkat kestää yli viikon, on hällä oikeus käydä vieraissa ja muuta vastaavaa.

Ja kuten aina tällaisiin kuuluu lisätä, muutoin mies on todella ihana ja jaamme yhteiset mielenkiinnonkohteet ja harrastukset. Todella ristiriitaista kyllä, mutta lähes päivittäin mies kertoo kuinka rakastaa minua, haluaa yhteisen tulevaisuuden kanssani ja kuinka on onnellinen, että sai näin kauniin ja älykkään naisen. Yleensä tämä sen jälkeen, kun hän on huomannut, että ilkeät kommentit kolahtivat ja vaivun hiljaisuuteen. Arki sujuu melko vaivatta, mutta pelkään etten kestä jatkuvaa naljailua enää kauan...

En ymmärrä miksi miehellä on tarve kuittailla ja ilkeillä jatkuvasti.  Olen sanonut tälle usein nätisti asiasta, mutta miehen mielestä heitot ovat vain huumoria, jota en ymmärrä. Että "kai nyt tiedät että sun urheilijan kroppa on upea, ne läskien puristelujutut on vain läppää". Tai että "sähän oot valmistunu etuajas ja heti huippuduunissa, älä nyt tosissaa luule et oot laiska ja tyhmä". Joo kyllä mä tiedän, että ei tarvitsisi uskoa. Mulla edelleen exät itkee perään ja vientiä kyllä olisi muuallakin. Mutta en mä tätä sano ääneen, niinkuin en tarkoituksella muutakaan mikä voisi miestä loukata... Mutta en oikeasti ole varma, jaksanko kuitenkaan enää kuunnella naljailua koko ajan.

Ihanaa jos joku jaksoi lukea. Jo pelkkä avautuminen johonkin helpotti oloa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tulee ajatus että ap jää tuohon uhriutumaan vaikka luulisi että ihan viikossa jo näkisi mikä on oikea ratkaisu jos vain ihan kunnolla ottaisi asian esille.

Toivoisi että useampi saisi kotona sellaisen kasvatuksen että kunnioittaisi myös itseään sen verran että uskaltaa sanoa reippaasti ja suoraan että "kuulepa kun minä en enää jaksa yhtään päivää tuollaista", sen sijaan että mennään nöyrästi hiljaiseksi tai vähän yritetään vihjailla että emmää oikeen tykkää.

Ja minäkin paras puhumaan kun itse olen oikein ansioitunut tuossa kynnysmattona olemisessa suhde toisensa jälkeen...

Kotoa nuo opit täytyisi saada. Tai sitten siitä kaveripiiristä, jossa on hyvä & kannustava fiilis ja naisia, joilla on terve itsearvostus. Olen ollut aika paljon naisten kanssa tekemisissäni elämäni aikana ja ikävästi aika moni sietää tuota ap:n kaltaista kohtelua miehiltä...

Minäkin olen ollut kynnysmattona monelle miehelle ennen kuin paransin itsetuntoani. Meni aika monta vuotta sen ymmärtämiseen, että itse olen vastuussa siitä millaista kohtelua otan vastaan.

Vierailija
22/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas suhde :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikos miehesi on pyytänyt anteeksi sanomisiaan? 

Vierailija
24/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aloittanut jo heti alussa,itsetuntosi lyttäämisen. Yleensä tuollaiset tyypit odottavat kauemmin ja sitovat naisen itseensä ensin.

Veikkaan että ei mene kauan kun rupeaa jo tavarat lentelemään tai sitten ohittaa sen vaiheen ja käy sinuun kiinni ilman tuota vaihetta. Miehesi kun näköjään on nopean toiminnan miehiä. 

Lähde kun vielä voit. Ennenkuin olet ansassa,pahoinpideltynä ja itsetuntosi menettäneenä. Ei mies ole sen arvoinen,että pilaat elämäsi.

Lähde.

Vierailija
25/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että heitoilla ei ole totuuspohjaa, sillä ihan suoraan sanoen olen hyvässä kunnossa ja urahommatkin sujuneet nappiin. Kyse on nyt vaan siitä, että tuo jatkuva naljailu kuitenkin tuntuu ikävältä, varsinkin ihmiseltä josta välitän kovasti. Kun mies puolestaan valittaa kasvaneesta mahastaan, tsemppaan, että eihän se nyt paha ole ja lähdetään yhdessä lenkille jos haluat. Tai jos töissä ei ole mennyt hyvin, sanon, että aina ei suju ja uutta yritystä vaan kehiin.

Suhtautumiseni voi myös johtua siitä, että kotona olen saanut sellaisen kasvatuksen, että toisille puhutaan kunnioittavasti. En esimerkiksi koskaan muista isäni sanoneen äidistäni pahaa sanaa ja nuhdelleen minuakin, jos niin erehdyin tekemään. Riidat ovat kuitenkin asia erikseen ja uskon että lähes kaikilla on niitä jossain määrin.

-ap

Ilmeisesti kasvatus ei kuitenkaan oikein ole mennyt perille, kun itse kuitenkin siedät sitä että sinulle puhutaan äärimmäisen epäkunnioittavasti.

Totta kai mies muuten käyttäytyy kivasti, kai hölmökin tajuaa että jos ilkeilee jatkuvasti niin toinen häipyy aika nopeasti. Jos toista ihmistä haluaa ryhtyä henkisesti nujertamaan, TIETENKIN pitää välillä olla oikein ihana. Silloin toinen alkaa miettiä onko itsellä päässä vikaa kun toinen on kuitenkin suurimman osan ajasta oikein kunnollinen mies.

Vierailija
26/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin kun exäni 18 vuotta sitten sanoi minulle kavereidensa kuullen "Väisty, läski lehmä!" (BMI 19) Kerran sanoi. Exä jo 18 vuotta. Jotain kertoo varmaan sekin, että muistan tuon vieläkin.

Vierailija
27/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Näistä on paljon apua :)

Saattaa tosiaan olla, että miehellä on huono itsetunto ja yrittää sitä kohentaakseen lytätä minuakin. Mies nimittäin usein sanoo, että on saanut "unelmiensa naisen" ja ihmettelee vieläkin tuuriaan. Olen ajatellut sen vain miehen tavaksi kehua, mutta ehkäpä taustalla tosiaan on epävarmuus omasta itsestään. Hän myös selvästi nauttii tilanteista, joissa on jollain tapaa parempi ja pystyy neuvomaan minua. Näitä mm. auto- ja tekniikkajutut.

-ap

Vierailija
28/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Näistä on paljon apua :)

Saattaa tosiaan olla, että miehellä on huono itsetunto ja yrittää sitä kohentaakseen lytätä minuakin. Mies nimittäin usein sanoo, että on saanut "unelmiensa naisen" ja ihmettelee vieläkin tuuriaan. Olen ajatellut sen vain miehen tavaksi kehua, mutta ehkäpä taustalla tosiaan on epävarmuus omasta itsestään. Hän myös selvästi nauttii tilanteista, joissa on jollain tapaa parempi ja pystyy neuvomaan minua. Näitä mm. auto- ja tekniikkajutut.

-ap

Ei voi olla totta...

Edellisellä sivulla yksi kirjoittaja taisi osua ihan oikeaan:

"Miehen huumori on huonoa ja jos hän ei sitä itse huomaa, niin aika sairasta on. Mutta vaikka täällä sata ihmistä kehoittaisi sinua pistämään poikki, niin tuskinpa laitat. Etköhän pysy suhteessa ja jatka kettuilun kuuntelemista hymyillen. En usko, että pystyt tilanteeseen pistettä laittamaan, vaan kohta huomaat olevasi sidottuna mieheen lapsella, asuntolainalla tai jotenkin muuten. Elät elämääsi ja päätät itse ketkä ihmiset siinä ovat pääosissa ja sivuosissa. Näin päätät myös minkälaista tarinaa päivistäsi tulee. Älä valita täällä enää jos pidät miehen kuvioissa mukana."

Vierailija
29/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vakka löytää kantensa. Eli ap jostain syystä sietää tuota mieheltä, ja mies jostain syystä haluaa loukata jatkuvasti toista. Kuvio toimisi ihan samalla tavalla vaikka ihmiset vaihtuisivat, ts. ap löytää aina häntä kritisoivia miehiä ja ap:n mies viehättyy ap:n kaltaisista, haukkumista sietävistä naisista.

Totta, molemmat toteuttavat persoonaansa näin. Molemmat saavat tuosta kuviosta jotakin.

Vierailija
30/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa vielä mitä hyvää hänessä onkaan. Entä käsketkö hänen koskaan pitämään yksinkertaisesi turpansa kiinni? Tai selittämään miksi tuollaista puhuu ja mitä sillä ajaa takaa? Sanotko koskaan hänelle vastaan vai luimisteletko vain ja yrität muuttaa itsestäsi niitä kohtia mistä tuli huomautus? Miten mies suhtautuu jos hänelle sanot vastaan? Kerro tämän jälkeen ne hyvät puolet vielä - löytyykö?

Pidetäänkö teitä muuten upeana parina ja hehkutatko ystävillesi miestäsi? Ovatko he kuulleet miehen arvostelevan sinua? Naureskeleeko mies jos suutut? Miten mies pärjää ystäviesi ja vanhempiesi kanssa? Tai sisarustesi?

Vierailija
31/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että ap jatkaa suhdetta samaa rataa, ei uskalla erota "kun muuten on niiiiin ihana". Kolmen vuoden päästä masentunut ja itsetunto rikki, eikä silloinkaan uskalla erota, kun uskoo jo itsekin huonommuuteensa. Surullinen stoori edessä.

Vierailija
32/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennustan, että ap jatkaa suhdetta samaa rataa, ei uskalla erota "kun muuten on niiiiin ihana". Kolmen vuoden päästä masentunut ja itsetunto rikki, eikä silloinkaan uskalla erota, kun uskoo jo itsekin huonommuuteensa. Surullinen stoori edessä.

Hyvin todennäköisesti juuri näin tulee käymää. Tuon lisäksi AP:n elämän piiri on kaventunut ja pyörii vain miehen ympärillä, joka kohtelee AP:ta kuin sontaa.

Vierailija
33/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanku mun mies. Mun mies ihmettelee miten en vitsiä ymmärrä... 

Vierailija
34/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois - ansaitset parempaa! Miehen ainoa päämäärä on tuhota sinut! Tiedän kokemuksesta; selvisin mutta hinta on ollut kova.

Vierailija
35/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau luuletko olevasi jotenkin erityinen kun exät oikein roikkuu perässä? Ne tietää että sulta irtoaa märkää pillua helposti sen takia roikkuvat. Ei sen takia että olisit mitenkään erityinen ihminen. Enkä yhtään ihmettele että pettivät! Vaikutat todelliselta mulkulta.

Vierailija
36/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau luuletko olevasi jotenkin erityinen kun exät oikein roikkuu perässä? Ne tietää että sulta irtoaa märkää pillua helposti sen takia roikkuvat. Ei sen takia että olisit mitenkään erityinen ihminen. Enkä yhtään ihmettele että pettivät! Vaikutat todelliselta mulkulta.

Hienosti onnistuit projisoimaan oman puutteellisuutesi tulkintaasi ap:sta :-D Huvittavaa.

Vierailija
37/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri linjoilla kuin suurin osa vastaajista. Ei aikuiselle ihmisellevtarvitse rajoja pistää, kyllä ne pitää aikuisen ihmisen ihan itse tietää ja jos ei tiedä ja kohtelee huonosti silti, niin se on adios! Luonne, hybä tai huono tulee esille juurikin tuosta että miten kohtelee toista, kilttiä ihmistä joka ei neuvo miten pitää olla ja elää.

Vierailija
38/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en kuuntelisi tuollaista edes naapurilta saatika poikaystävältä. Mieti sitä.

Vierailija
39/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös tulee yleensä vain pahenemaan ajan kuluessa. Voit olla fiksu ja hyvä työssäsi ja hyväkroppainen ja kaikkea mitä nyt kehuitkaan, mutta jääkö oikeasti viisas ihminen tuollaiseen suhteeseen...?

Vierailija
40/54 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiutuisin tuollaisesta ihmisestä eroon heti. Nimimerkillä samantyyliset "kaverit" tuhosivat itsetuntoni ihan totaalisesti, enkä usko ikinä saavani sitä takaisin. Olivathan he osittain oikeassakin siinä, että olen ruma ja tyhmä, mutta toisaalta taas tiedän sellaisia asioita joita he eivät tiedä tai ymmärrä, eli he ovat tyhmiä jos toisen älykkyys mitataan sillä. Tyhmyyttäsi jäät tuollaiseen suhteeseen, koska se on sama kuin itsetuho. Ei millään pahalla.

Terveisin Naispelko22