Mies naljailee ja vähättelee jatkuvasti...

Vierailija

Suhdetta on takana vasta muutamia kuukausia ja tuntuu, että olen nyt jo uupunut kuulemaan jatkuvaa piruilua. Pahimmillaan naljailu on toisten ihmisten seurassa, mutta myös kotona. Mies saattaa kommentoida ulkonäköäni (leveä perse, läski, ruma, epäsiisti..) tai sitä kuinka laiska, saamaton ja tyhmä olen. Kaiken päälle heittää jatkuvasti kommenttia, kuinka on pakko ottaa olutta jotta jaksaa katsella minua, ihastelee kadulla ääneen toisia naisia ja käyttäytyy välillä todella ajattelemattomasti. Mies tietää, että minua on petetty aiemmassa suhteessa ja tämä on heikko kohta minulle edelleen. Heittää usein vitsillä, että jos menkat kestää yli viikon, on hällä oikeus käydä vieraissa ja muuta vastaavaa.

Ja kuten aina tällaisiin kuuluu lisätä, muutoin mies on todella ihana ja jaamme yhteiset mielenkiinnonkohteet ja harrastukset. Todella ristiriitaista kyllä, mutta lähes päivittäin mies kertoo kuinka rakastaa minua, haluaa yhteisen tulevaisuuden kanssani ja kuinka on onnellinen, että sai näin kauniin ja älykkään naisen. Yleensä tämä sen jälkeen, kun hän on huomannut, että ilkeät kommentit kolahtivat ja vaivun hiljaisuuteen. Arki sujuu melko vaivatta, mutta pelkään etten kestä jatkuvaa naljailua enää kauan...

En ymmärrä miksi miehellä on tarve kuittailla ja ilkeillä jatkuvasti.  Olen sanonut tälle usein nätisti asiasta, mutta miehen mielestä heitot ovat vain huumoria, jota en ymmärrä. Että "kai nyt tiedät että sun urheilijan kroppa on upea, ne läskien puristelujutut on vain läppää". Tai että "sähän oot valmistunu etuajas ja heti huippuduunissa, älä nyt tosissaa luule et oot laiska ja tyhmä". Joo kyllä mä tiedän, että ei tarvitsisi uskoa. Mulla edelleen exät itkee perään ja vientiä kyllä olisi muuallakin. Mutta en mä tätä sano ääneen, niinkuin en tarkoituksella muutakaan mikä voisi miestä loukata... Mutta en oikeasti ole varma, jaksanko kuitenkaan enää kuunnella naljailua koko ajan.

Ihanaa jos joku jaksoi lukea. Jo pelkkä avautuminen johonkin helpotti oloa.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Älä jää tallottavaksi. Löydät kyllä paremman. Hassua, että vetoat tuohon "muuten on ihana" -läppään kun kuitenkin on sika noin isossa asiassa, että haluaa puhua sinulle rumasti mutta ei halua lopettaa vaikka kerrot, että puheet loukkaavat. Kyse on siis miehen valinnasta loukata sinua, ei mitään mikä vain itsestään tapahtuu kuin joku sadekuuro. Hän valitsee ja haluaa kohdella sinua epäkunnioittavasti. Mietippä sitä.

Vierailija

No tuon kertomasi perusteella tuo voi tosiaan olla huumoriakin, jos sulla tosiaan on helkkarin hyvä kroppa ja noi työhommat menneet putkeen jne., tavallaan ymmärrän tuollaisia heittoja silloin kun niillä ei ole mitään totuuspohjaa, ja kai sen nyt äänensävystäkin kuulee millä mielellä niitä lauotaan.

Paitsi jos pelkää että entä sitten jos jossain vaiheessa ei enää niin upea olekaan.

Mutta kun sun huumorintajusi ja itsetuntosi ei kestä tuollaista niin mitä hemmettiä tuota jäät katsomaan. Vasta muutama kuukausi niin eipä mene enempää elämästä hukkaan.

Tai sitten otat reippaasti asian esille ettet enää jaksa kuunnella ja annat hetken aikaa jos näyttää että tajuaa jotain.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No tuon kertomasi perusteella tuo voi tosiaan olla huumoriakin, jos sulla tosiaan on helkkarin hyvä kroppa ja noi työhommat menneet putkeen jne., tavallaan ymmärrän tuollaisia heittoja silloin kun niillä ei ole mitään totuuspohjaa, ja kai sen nyt äänensävystäkin kuulee millä mielellä niitä lauotaan.

Paitsi jos pelkää että entä sitten jos jossain vaiheessa ei enää niin upea olekaan.

Mutta kun sun huumorintajusi ja itsetuntosi ei kestä tuollaista niin mitä hemmettiä tuota jäät katsomaan. Vasta muutama kuukausi niin eipä mene enempää elämästä hukkaan.

Tai sitten otat reippaasti asian esille ettet enää jaksa kuunnella ja annat hetken aikaa jos näyttää että tajuaa jotain.

Jos olet kertonut miehelle että tällainen huumori loukkaa mutta hän jatkaa sitä silti, niin eipä siihen voi muuta todeta kuin että hän haluaa tahallaan pahoittaa mielesi. JSSAP sanoisin minäkin tähän.

Vierailija

Minä en vietä aikaa ihmisten kanssa, jotka kohtelevat minua huonosti. Enkä milloinkaan olisi sellaisen kanssa parisuhteessa.

Sinun kannattaa miettiä, miksi sinä teet niin?

Vierailija

Usein vakka löytää kantensa. Eli ap jostain syystä sietää tuota mieheltä, ja mies jostain syystä haluaa loukata jatkuvasti toista. Kuvio toimisi ihan samalla tavalla vaikka ihmiset vaihtuisivat, ts. ap löytää aina häntä kritisoivia miehiä ja ap:n mies viehättyy ap:n kaltaisista, haukkumista sietävistä naisista.

Vierailija

No jos mies nyt vaan ei aidosti ymmärrä miksi hänen mielestään hyvästä huumorista joku pahastuu, tai on luullut ap:n ymmärtävän hänen kantiltaan kun on selittänyt asian?

Ehkä tälle on vaan väännettävä ratakiskosta, että se on loppu nyt jos ei muutosta tule?

Tosin en tiedä kannattaako jatkaa tuon pidemmälle sellaisen miehen kanssa jolle pitää kovin paljon vääntää, mutta jos se kerran on niin täydellinen muuten, mitä nyt paskaa huumoria...

5

Vierailija

Tiedän, että heitoilla ei ole totuuspohjaa, sillä ihan suoraan sanoen olen hyvässä kunnossa ja urahommatkin sujuneet nappiin. Kyse on nyt vaan siitä, että tuo jatkuva naljailu kuitenkin tuntuu ikävältä, varsinkin ihmiseltä josta välitän kovasti. Kun mies puolestaan valittaa kasvaneesta mahastaan, tsemppaan, että eihän se nyt paha ole ja lähdetään yhdessä lenkille jos haluat. Tai jos töissä ei ole mennyt hyvin, sanon, että aina ei suju ja uutta yritystä vaan kehiin.

Suhtautumiseni voi myös johtua siitä, että kotona olen saanut sellaisen kasvatuksen, että toisille puhutaan kunnioittavasti. En esimerkiksi koskaan muista isäni sanoneen äidistäni pahaa sanaa ja nuhdelleen minuakin, jos niin erehdyin tekemään. Riidat ovat kuitenkin asia erikseen ja uskon että lähes kaikilla on niitä jossain määrin.

-ap

Vierailija

Jos olet kertonut selvin sanoin, ettei miehen "huumori" naurata, niin sitten ei tuollaista kannata kuunnella. Vaikuttaa, että miehellä huono itsetunto ja jopa kadehtii sinua, joten haluaa sinua mollaamalla saada sinun itsetuntosi alas. Sitten vetää aina välillä sanansa takaisin ja hyvällä käytöksellä pitää sinut itsellään. Mietippä tarkasti, että olette olleet vasta vähän aikaa yhdessä ja silloin nimenomaan ollaan ihan lääpällään ja toinen hyväksytään vikoineen päivineen nurisematta. Mitähän teillä olisi vuosien päästä, kun kumppani jo oikeasti ärsyttää eikä niistä vioista enää vaietakaan..? En kyllä odottaisi noita aikoja tai sitä, että olisi lapsia.

Vierailija

Jos jutuilla olisi jotain totuuspohjaa, niin miksi ihmeessä ap:n mies edes olisi lähtenyt suhteeseen? Eihän tuollainen haukkuminen, edes läpällä, ole normaalia oli siihen oikea syy tai ei. Jos joku ei miellytä ominaisuuksiltaan, niin tällöin ei haluta olla edes kyseisen henkilön kanssa tekemisissä.

Vierailija

Siis tää on ihan selvä juttu. Miehellä on huono itsetunto. Pitää sinua varmaan liian hyvänä itselleen. Ja totta vie oikeassa onkin, mutta eri syystä kuin luulee. Jätä välittömästi, olette olleet vasta hetken yhdessä, niin ei kannata alkaa lyömään päätä seinään.

Vierailija

Miehen huumori on huonoa ja jos hän ei sitä itse huomaa, niin aika sairasta on. Mutta vaikka täällä sata ihmistä kehoittaisi sinua pistämään poikki, niin tuskinpa laitat. Etköhän pysy suhteessa ja jatka kettuilun kuuntelemista hymyillen. En usko, että pystyt tilanteeseen pistettä laittamaan, vaan kohta huomaat olevasi sidottuna mieheen lapsella, asuntolainalla tai jotenkin muuten. Elät elämääsi ja päätät itse ketkä ihmiset siinä ovat pääosissa ja sivuosissa. Näin päätät myös minkälaista tarinaa päivistäsi tulee. Älä valita täällä enää jos pidät miehen kuvioissa mukana.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat