Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nykyihminen pärjätä mummonmökissä ja ulkohuussilla?

Vierailija

Mitä mieltä olet? Asuuko kukaan noin? Haaveileeko kukaan muu vastaavanlaisesta asumisesta?

Kommentit (8)

Vierailija

Itse en asu, mutta yksi nelikymppinen kaveri muutti sellaiseen reilu vuosi sitten, ja kyllä se on ihan pärjäillyt.

Vierailija

Asun näin yli puolet vuodesta - huhtikuusta lokakuun loppuun. Muuten pärjäisin talvellakin, mutta kaivosta veden hakeminen on hankalaa, kun käsipumppu jäätyy.

Lämmittäminen ja ulkohuussissa käynti ei ole ongelma. Jos vetäisi vesijohdon sisään, niin kaikki sujuisi hyvin. Torppani(vanha mummon mökki) on kallion päällä ja kaivo alhaalla saunan luona.

No, olen ratkaissut asian niin, että lähden viideksi kuukaudeksi Teneriffalle, jossa minulla on yksiö vuokrattuna.

Vierailija

Olen asunut sellaisessa, enkä mielelläni enää sellaiseen menisi vaikka pärjäisin kyllä.

Vesijohtoa ja erityisesti sisävessaa ja suihkua kaipaisin. Miten lie mummoni aikanaan ilman niitä peräpukamineen pärjäsi.

Vierailija

Suomi on pullollaan mummonmökkejä jossa asutaan, erityisesti vanhukset.

Ja riippuu ihan millainen mummonmökki on. Millaiset ikkunat, eristeet, tulisija ja onko ollut kylmillään (kosteusvauriot) jne.

Kertomasi perusteella ei voi vielä sanoa mitään, soveltuuko se ympärivuotiseen käyttöön.

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Hyvin voisi asua. Olisi luonnollekin parempi kuin paskan huuhteleminen juomavedellä meriin.... kiinalaisillekin opetettiin tämä ja nyt ne vetää juomavettään Inarin verran päivässä paskahuuseistaan luontoon...

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Kiva kuulla, etten ole ainut! Yksinkertainen elämä tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Mummonmökkiin tulee vesi sisälle keittiöön ja alapohja on uusittu. Ikkunat olisi tarkoitus hiljalleen kunnostaa. Nykyaikana tällainen tuntuu niin vieraalta monelle, että itsekin välillä kyseenalaistan haaveeni. Kertookaa vaan lisää vinkkejä vaatimattomaan asumiseen! Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat