Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun pienessä yksiössä, vuokra liian kallis

Vierailija

Olen pitkäaikaistyötön, juuri pudonnut työmarkkinatuelle. Asun kaupungin huonomaineisella alueella Saton 25 m2 yksiössä, jossa vuokra on yli 800 €. Sossu sanoi, että tämä on liian kallis. Mihin ihmeeseen voin muuttaa, kun kaupungin vuokrakämppääkään en ole saanut, vaikka hakenut monta vuotta kaikilta alueilta juuri siksi, kun nykyinen on työttömälle liian kallis? Olen käynyt yksityisten näytöissä, joissa alle 650 € vuokra, mutta mistään en ole saanut asuntotarjousta, koska kukaan ei halua työtöntä vuokralaiseksi. Aina niihin valitaan joku työssäkäyvä. On todella väärin, että työttömät joutuvat maksamaan liian suuria kiskurivuokria selkänahoistaan samaan aikaan, kun työssäkäyvät saavat asua kaupungin halvoissa vuokra-asunnoissa.  

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Sama ongelma, pieni palkkaisessa työssä, mini yksiöstä vuokra reilu seitsemän sataa. Ei mitään mahdollisuutta saada stadin asuntoa ja mulle kelpaisi ihan idän lähiötkin.
Asumisen hinnan takia mulla jää vähemmän rahaa käteen kuin sossun asiakkailla.

Vierailija

Ei huonomaineisella alueella ole noin kallista, vai tarkoitatko jotain Kalliota? Kuules se on aika muuttaa pois kantakaupungista itään päin ja lopettamaan nirsoilu. Ja uudella energialla työnhakuun!!

Vierailija

Asun Kontulassa Helsingissä. Kerro, mistä saan halvemman asunnon täältä? 

Sato on kyllä viho viimeisin kiskurifirma, enkä olisi tätäkään ottanut, jos en olisi muuten jäänyt asunnottomaksi. Minulla oli silloin määräaikainen pienipalkkainen 2000 €/kk työ, joten palkka riitti juuri ja juuri tähän. Yritin pitkään etsiä kohtuuhintaista vuokra-asuntoa, mutta lopulta oli pakko ottaa tämä, kun en muuta saanut. 

Nyt siis sossu kehottaa muuttaa halvempaan, mutta minkäs teet kun ei halvempaa saa?!

Ap

Vierailija

Miten voi olla noin kallis vuokra pienestä asunnosta Kontulassa? Itse asun omassa (34 neliötä), Hakunilassa. Yhtiövastike sekä lainanlyhennys yhteensä 516 €.

Vierailija

Saat halvemman, kun muutat Helsingistä pois. Lopeta uliseminen. Sinun ei ole mikään pakko elää Suomen kalleimmassa kaupungissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vuokranantajat suosii sossun asiakkaita. Se on varmin maksaja.

En kyllä vuokraisi sossun asiakkaille mitään.

T vuokraisäntä.

Vierailija

Pystytkö mitenkään asumaan kimppakämpässä? Kyllähän monet työssäkäyvätkin asuvat kimppa-asunnoissa, kun halpoja yksiöitä ei ole missään. Itse maksan puolikkaasta kaksiosta tällä hetkellä 500 euroa, päälle toki sähkö ja vesi, molemmilla erilliset makuuhuoneet eikä äänet kuulu huoneiden välillä. Kaiken lisäksi kämppä aivan loistopaikalla!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saat halvemman, kun muutat Helsingistä pois. Lopeta uliseminen. Sinun ei ole mikään pakko elää Suomen kalleimmassa kaupungissa.

Pakko asua siellä missä on mahdollisuus työllistyä tai kouluttautua. Terveisin eräs landelta Helsinkiin opintojen perässä muuttanut, alaani ei voi opiskella missään muualla Suomessa. Itkettää toki maksaa nämä vuokrat, opintolainaa on pakko nostaa koko ajan maksimimäärä ja käydä sen lisäksi töissä. 

Vierailija

Sitten sossun täytyy tarjota halvempi asunto. Puolen vuoden ajan heidän täytyy maksaa asuminen vaikka meneekin yli normien.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vuokranantajat suosii sossun asiakkaita. Se on varmin maksaja.

En kyllä vuokraisi sossun asiakkaille mitään.

T vuokraisäntä.

Miksi ihmeessä? Sossu maksaa vuokran suoraan tilillesi, joten se ei voi minään kuukautena jäädä maksamatta. Jos minä olisin vuokranantaja, vuokraisin ehdottomasti sossun elätille, yleensä sossu maksaa sen loppuosan vuokrasta ja asumistukikin tulee suoraan vuokranantajalle (tai näin voidaan sopia, monesti kaupungin vuokra-asunnoissa tämä on ehtona)

Sossu ei siis maksa vuokran osuutta ensin vuokralaiselle joka sen sitten maksaisi sinulle

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko asua siellä missä on mahdollisuus työllistyä tai kouluttautua. Terveisin eräs landelta Helsinkiin opintojen perässä muuttanut, alaani ei voi opiskella missään muualla Suomessa. Itkettää toki maksaa nämä vuokrat, opintolainaa on pakko nostaa koko ajan maksimimäärä ja käydä sen lisäksi töissä. 

Osoitin sanani toimeettomalle alottajalle, en sinulle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat