Kolmasosa ihmisistä sitoo kengännauhat väärin!
Vetosolmuhan on avattava muunnelma merimiessolmusta. Mutta kolmasosa tekeekin muunnelman ämmänsolmusta, joka ei siis pysy kiinni! Opettakaa lapsillenne, minäkin tein väärin vuosikymmeniä ;-)
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Itse teen aina pupunkorvasolmun, jos lenkkareihin niin sitten yleensä tuplasolmun eli korvat toisenkin kerran solmuun, ei salettiin aukea.
Oikein sidottu rusetti ei löysty auki, eikä miään varmistussolmuja näin ollen tarvita. Ruman nääköisiä sykeröitä nuo varmistussolmut sitäpaitsi. -2
Mä teen ensin solmun, sitten rusetin ja sitten toisen rusetin. En tiedä mikä solmu on kyseessä mutta ainakaan nauhat ei aukeile.
Luulen hetkellisesti ymmärtäväni, että miksi jotkut ihmiset tykkäävät kulkea nauhattomissa saappaissa ja bootseissa, tai balleriinoissa. Tai suomalsittain ns. aino tai reinotossuissa, pakkaskelillä huopikkaissa...
Vierailija kirjoitti:
Siinä mammoille iltatekemistä.
Tulin videosta todella vihaiseksi. Kuinka voi olla mitään noin ärsyttävää olemassa.
Vierailija kirjoitti:
ei tipu kengät kun kiristää silmukan napakasti nilkan ympärille!
Vielä parempi tapa on kietoa se vyötärön ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En millään usko, että kaksi kolmesta osaisi solmia kengännauhat oikein. Niin paljon noita ämmänsolmuja näkee. Se on aina yhtä nolon näköistä.
Apua, päivän paras juttu! Tiedän että maailmassa on ihmisiä jotka pitävät sitä sun tätä nolona, mutta en olisi uskonut että kengännauhojen solmukin voi olla.Tästä lähtien aion tehdä solmun tahallaan väärin!
Onhan se noloa, kun tekee jonkin perusasian väärin. Sama kuin kulkisi aina paita juoponnapissa. Teetkö niinkin tahallasi? -2
Jos se tosiaan ärsyttää joitain ihmisiä noin paljon, voisin ruveta siihenkin.
Mitä hemmettiä? Menen lopettamaan itseni, en pysty elää tämän tiedon kanssa.
Ihana av <3 tähän mennessä olen oppinut ostavani ja syöväni vääränlaista ruokaa, jonottavani väärin, olen paitsi huono ja hankala asiakas, myös huono asiakaspalvelija työssäni, en osaa kasvattaa lapsiani ja olen myös ärsyttävä naapuri/ystävä/työkaveri. Nyt tiedän myös solmivani kengännauhat väärin.
Mitenköhän tässä enää elää itsensä kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noloa, kun tekee jonkin perusasian väärin. Sama kuin kulkisi aina paita juoponnapissa. Teetkö niinkin tahallasi? -2
Enemmän nyt kuulostaa siltä, että sinä teet asiat niin kuin sinun on käsketty ne tehdä (ehkä elämässäsi on paljonkin tällaisia asioita?). Toinen vaihtoehto on tehdä se mikä itselle toimii ja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Meikäläinen tekee perhonsolmimissolmun. Ei perkele aukea!
Laitathan vielä lakkaa päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen aina pupunkorvasolmun, jos lenkkareihin niin sitten yleensä tuplasolmun eli korvat toisenkin kerran solmuun, ei salettiin aukea.
Oikein sidottu rusetti ei löysty auki, eikä miään varmistussolmuja näin ollen tarvita. Ruman nääköisiä sykeröitä nuo varmistussolmut sitäpaitsi. -2
Kyllä muuten tarvitaan, nauhoissakin on eroja. Itselläni esim lenkkareissa on sellaiset liukkaat nauhat, jotka eivät pysy kiinni kuin tuplasolmulla. Tuplasolmut ovat käteviä myös silloin, kun nauhat ovat liian pitkät.
Ketjunkaan jälkeen ei auennut miten se siis kuuluu tehdä.