Elämää 7-vuotiaan kanssa

Vierailija

Vietetään tässä laatuaikaa viikonloppuna juuri 7 täyttäneen kanssa. Saunottiin. Itki kun limua juodessa sitä meni silmään ja "hukkaan". Mentiin pihalle vilvoittelemaan ja hajamielissäni sanoin että kokeilepa, kun se kysyi voiko ajaa pyörällä. Kokeili pyörää ja nakuili vahingossa, loukkaantui kun nauroin (hyväntahtoisesti). Saunan jälkeen tehtiin lettuja, sujui mutta rikkoi kananmunan lattialle ja poltti sormensa. Söi noin 5 minuuttia hyväntuulisena ja sitten alkaa kysely, että saako sitä ja tätä. Annoin luvan mennä katsomaan telkkaa, sitten jouduin kiljumaan et laittaa sen hiljaselle kun se oli lähes täysillä. Loukkaantui ja alkoi vollottaa.

Lapsi on nyt huomattavasti vähemmän levoton ja hankala kun joskus 3-vuotiaana, mutta silti, koska tää sirkus loppuu... Ja on ulkoillut ja nukkunut kyllä, että siitä ei ole kyse. Ja ne letutkin oli terveellinen versio, ei ole huono ruokavalio.

Mietin et mistä tässä sit itse repii iloa, haluan kyllä oikeasti viettää vapaa-aikaa yhdessä, mutta enemmän sitä rentoutuu viikolla poissa lapsen luota. Luulin että tällainen elämä kuuluu lähinnä pikkulapsivaiheeseen!

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No vastaus löytyy siitä, että olet vain viikonloppuna lapsen kanssa.

Ai siis tarkoitatko, ettei tehtäis mitään? Vai että se asuis viikot muualla :D

Niin, ehkä se voi olla ylirasittunut ja kaipaa vain olemista, vaikka se aiheuttaa marinaa varmasti...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luulin että tällainen elämä kuuluu lähinnä pikkulapsivaiheeseen!

Miksi ihmeessä luulit niin? o.O

t. vela

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vela

En ollut tottunut lapsiin enkä tiennyt niistä mitään. En muista itse olleeni kovinkaan rasittava ja äiti myös sanoi että olin helppo lapsi. Ajattelin, että tuollainen 7-vuotias on hyvinkin omatoiminen ja lauhkea ja siis ihan oikeasti luulin tuolloin, että uhmaikä on joku pelkkä yksi vaihe ja sen jälkeen on suht helppoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vela

En ollut tottunut lapsiin enkä tiennyt niistä mitään. En muista itse olleeni kovinkaan rasittava ja äiti myös sanoi että olin helppo lapsi. Ajattelin, että tuollainen 7-vuotias on hyvinkin omatoiminen ja lauhkea ja siis ihan oikeasti luulin tuolloin, että uhmaikä on joku pelkkä yksi vaihe ja sen jälkeen on suht helppoa.

Pelottavaa ajatella, että joku tekee elämänsä tärkeimmät päätökset noin heppoisilla tiedoilla. -3

Vierailija

"hajamielissäni....nauroin hyväntahtosesti.....poltti sormensa" et taida kovinkaan innolla olla läsnä, se ei ole sama asia mitä lapsen kanssa oleminen. Lapsi vaistoo sen eikä taida tuntee oloaan turvalliseksi joten ei ihmekkään että itkua tulee helpolla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vela

Pelottavaa ajatella, että joku tekee elämänsä tärkeimmät päätökset noin heppoisilla tiedoilla. -3

Elämäm koululaiset alapeukuttamassa.

Jos joku päivittelisi, että miten tämä kissa vieläkin pudottaa karvoja, en kestä enää sekuntiakaan, häntä moitittaisiin toden teolla vastuuttomaksi ja toistaitoiseksi. Ilmeisesti mukeloita odotetaan kuitenkin pullautettavan ulos ilman mitään pohjatietoja. :) -3

Vierailija

Siis onko tuossa lapsen käyttäytymisessä mielestäsi joku ongelma? Kuulostaa täysin normaalilta ja herttaiselta lapselta. Ihana tuo, että "limua meni hukkaan". T 3-vuotiaan äiti

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat