Kolmasosa ihmisistä sitoo kengännauhat väärin!

Vierailija

Vetosolmuhan on avattava muunnelma merimiessolmusta. Mutta kolmasosa tekeekin muunnelman ämmänsolmusta, joka ei siis pysy kiinni! Opettakaa lapsillenne, minäkin tein väärin vuosikymmeniä ;-)

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

En millään usko, että kaksi kolmesta osaisi solmia kengännauhat oikein. Niin paljon noita ämmänsolmuja näkee. Se on aina yhtä nolon näköistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En millään usko, että kaksi kolmesta osaisi solmia kengännauhat oikein. Niin paljon noita ämmänsolmuja näkee. Se on aina yhtä nolon näköistä.

Kaikesta te saatte nolouden aiheita. Ensin ei saa lorottaa eikä edes suhista kun käy pissalla ja nyt on kengännauhojen sitominenkin tavasta riippuen noloa. Voi jeesus..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ämmänsolmu? Ite solmin rusetin sellasilla pupunkorvilla

Sama. Ei kai kukaan sido kenkiään millään merimiessolmuilla?

Vierailija

Etkö mitään muuta puheen aihetta keksinyt?  Mä oon aina solminut pupun korvilla myöskin ja mitä väliä sillä on, miten ne solmii? Pääasia, etteivät ole auki.

Vierailija

Huoh. Ei ulkonäöstä ole kysymys, vaan siitä että ainakin minä haluan että solmuni pysyy kiinni. Ämmänsolmu ei pysy. Ikävää varsinkin pienillä jotka eivät itse osaa.

Vierailija

Minä näin joskus kun aikuinen ihminen solmi kengät silleen lapsien tapaan tekemällä ensin kaksi lenkkiä "pupunkorviksi" ja sitten laittoi ne vaan solmuun :D
Vähän nauratti, en ollut ikinä ajatellut että joku vielä aikuisenakin solmisi kenkänsä niin.

Vierailija

Siis onko ämmänsolmu sellainen, että tehdään nauhoista ne pupunkorvat yhtaikaa, siis kaksi kerrallaan ja solmitaan ne sitten yhteen? Olen nähnyt tätä versiota joidenkin lasteni kaverien tekevät ja havaintoni mukaan siitä tulee ihan löysä solmu. Lapsilleni opetin sen oikean alusta pitäen. Muistan, kuinka he istuivat kenkä sylissä sohvalla ja harjoittelivat. Liian hankalaa on harjoitella pelkästään kenkiä puettaessa.

Vierailija

Miksi kukaan käyttäisi merimiessolmua tai rusettia?
Minä ainakin laitan hirttosolmun, ei aukea nauhat ja tipu kengät kun kiristää silmukan napakasti nilkan ympärille!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat