Kolmasosa ihmisistä sitoo kengännauhat väärin!
Vetosolmuhan on avattava muunnelma merimiessolmusta. Mutta kolmasosa tekeekin muunnelman ämmänsolmusta, joka ei siis pysy kiinni! Opettakaa lapsillenne, minäkin tein väärin vuosikymmeniä ;-)
Kommentit (34)
En millään usko, että kaksi kolmesta osaisi solmia kengännauhat oikein. Niin paljon noita ämmänsolmuja näkee. Se on aina yhtä nolon näköistä.
Enää tarvis tietää mikä on ämmänsolmu.
Aivan sama. Kunhan on kengännauhat kiinni, vaikka sitten umpisolmulla.
Mikä on ämmänsolmu? Ite solmin rusetin sellasilla pupunkorvilla
Vierailija kirjoitti:
En millään usko, että kaksi kolmesta osaisi solmia kengännauhat oikein. Niin paljon noita ämmänsolmuja näkee. Se on aina yhtä nolon näköistä.
Kaikesta te saatte nolouden aiheita. Ensin ei saa lorottaa eikä edes suhista kun käy pissalla ja nyt on kengännauhojen sitominenkin tavasta riippuen noloa. Voi jeesus..
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ämmänsolmu? Ite solmin rusetin sellasilla pupunkorvilla
Sama. Ei kai kukaan sido kenkiään millään merimiessolmuilla?
Mäkin solmin kyllä rusetin, eikä mitään umpisolmuja, mutta kukin tyylillään.
Etkö mitään muuta puheen aihetta keksinyt? Mä oon aina solminut pupun korvilla myöskin ja mitä väliä sillä on, miten ne solmii? Pääasia, etteivät ole auki.
Huoh. Ei ulkonäöstä ole kysymys, vaan siitä että ainakin minä haluan että solmuni pysyy kiinni. Ämmänsolmu ei pysy. Ikävää varsinkin pienillä jotka eivät itse osaa.
Piti käydä testaamassa, miten päin minä solmin, kun en asiaa yleensä ajattele. Ihan oikein päin meni.
Siis katseletteko te oikeasti toisten ihmisten kenkiä niin tarkkaan, että huomaatte jopa "väärin" solmitun nauhan? :o
Minä näin joskus kun aikuinen ihminen solmi kengät silleen lapsien tapaan tekemällä ensin kaksi lenkkiä "pupunkorviksi" ja sitten laittoi ne vaan solmuun :D
Vähän nauratti, en ollut ikinä ajatellut että joku vielä aikuisenakin solmisi kenkänsä niin.
Siis onko ämmänsolmu sellainen, että tehdään nauhoista ne pupunkorvat yhtaikaa, siis kaksi kerrallaan ja solmitaan ne sitten yhteen? Olen nähnyt tätä versiota joidenkin lasteni kaverien tekevät ja havaintoni mukaan siitä tulee ihan löysä solmu. Lapsilleni opetin sen oikean alusta pitäen. Muistan, kuinka he istuivat kenkä sylissä sohvalla ja harjoittelivat. Liian hankalaa on harjoitella pelkästään kenkiä puettaessa.
Miksi kukaan käyttäisi merimiessolmua tai rusettia?
Minä ainakin laitan hirttosolmun, ei aukea nauhat ja tipu kengät kun kiristää silmukan napakasti nilkan ympärille!
Ämmänsolmu löystyy itsestään, kunnon rusetti kiristyy. -2
Vierailija kirjoitti:
Apua, päivän paras juttu! Tiedän että maailmassa on ihmisiä jotka pitävät sitä sun tätä nolona, mutta en olisi uskonut että kengännauhojen solmukin voi olla.Tästä lähtien aion tehdä solmun tahallaan väärin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, päivän paras juttu! Tiedän että maailmassa on ihmisiä jotka pitävät sitä sun tätä nolona, mutta en olisi uskonut että kengännauhojen solmukin voi olla.Tästä lähtien aion tehdä solmun tahallaan väärin!
Onhan se noloa, kun tekee jonkin perusasian väärin. Sama kuin kulkisi aina paita juoponnapissa. Teetkö niinkin tahallasi? -2
Meikäläinen tekee perhonsolmimissolmun. Ei perkele aukea!
Meille opetettiin jopa koulussa tota kenkien solmimista.