Introvertit tekevät työt kun ekstrovertit istuvat kahvilla

Vierailija

Pitääkö paikkansa teidän työpaikallanne?

Kommentit (14)

Vierailija

Oon huomannu saman. Vaikka oon hyvinki ekstrovertti vapaa-ajalla, nii töissä oon ennemmin omissa oloissani (naisvaltainen ala, tiedän minkälaista paskanjauhantaa siellä on ja ei oikee kanojen kaakatukset kiinnosta) ja tulee huomattua et me hiljasemman puoleiset hoidetaa duunit, ku nää ekstrovertit istuu yliaikaa tauolla

Vierailija

On siellä muutama pälpättäjä, jonka taukoajat vähintään kaksinkertaistuvat. 10 min aamukahvista tulee puolisen tuntia. 30 min ruokailusta selviää tunnissa.

Vierailija

Nykyään työ on sosiaalisempaa. Sellaiset työpaikat jossa introvertit ovat enemmistö ovat jämähtäneet vanhanaikaisiksi, työtä ei kehitä vaan jokainen puurtaa omassa kuplassaa ja pelkää muutosta. Ei ihmisten työteho on jostain hiukan venähtäneestä kahvitunnista kiinni ole, paljon haitallisempaa työilmapiirille on APn esimerkin omainen kyttäys ja ihmisten luokittelu. Tuollainen me vs he on niin typerää, häpeäisit.

Vierailija

No, kyllä sieltä näitä löytyy, jotka viettävät työpäivänsä mielummin kahvihuoneessa nauraa räkättäen kovaan ääneen (10 min kahvitauko 20 min ja 30 min ruokatauko tunnin + muita useita pikkutaukoja), kuin työpisteellä. Usein myös pomo on tuossa mukana, joten hän ei ilmeisesti koe asiaa huonona. Onneksi saa hoitaa vain oman osuutensa, minä en IKINÄ ottaisi toisen töitä harteilleni ellei ole ihan akuutti tarve. Kai nämä räkättäjät kuitenkin saavan hommansa hoidetuksi työajan puitteissa, kun ei ole muuta kuulunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa meillä. Toki introventeillä "työaika" toisinaan hiukan venyy, eli jäävät puhumaan vielä työajan jälkeenikin.

Vierailija

Ei pidä paikkaansa meillä. Porukassamme on selviä introvertteja (esim minä) ja ekstrovertteja, sitten on siltä väliltä olevia tyyppejä. Kyllä kaikki pitää taukonsa ja velttoilee niiden aikana, jos siltä tuntuu, mutta kun työtä on hetkellisesti paljon ja se on kuormittavaa, kaikki tekevät tiiminä töitä. Minä esim ole aika laiska ja pitää itseä käskeä olemaan venyttämättä taukoa toisten kustannuksella. :( työmme on sen luonteista, että sitä tehdään asiakkaan tahtiin, ei voi itse tehdä etukäteen eikä jälkikäteen, se tehdään sillä hetkellä, kun tarve ilmenee. Sinänsä mahtavaa, ettei koskaan ole työtä kotiin vietäväksi, eikä sitä voi/tarvitse urakoida. 

Vierailija

Mulla on hommat sen kaltaisia, että jos kahvitauko venyy, niin töiden määrä ei siitä vähene vaan viivyn illalla pidempään. En viitsi potea huonoa omatuntoa, koska kahvihuoneen juoruiluista huolimatta teen töitä tasan yhtä paljon, kuin työpisteeseensä liimautunut introvertti.

Vierailija

No mutta sehän on hyvä täällä valittaa asiasta! :D Olisiko aihe hyvä viedä esimiehen kuultavaksi vai tuleeko siinä introvertin rajat jo vastaan? Kirjoita ap sitten vaikka sähköposti pomollesi ja merkitse siihen parin viikon huomiosi tilanteesta, tiedot sinulta löytynevät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa meillä. Toki ekstroverteillä "työaika" toisinaan hiukan venyy, eli jäävät puhumaan vielä työajan jälkeenikin.

Ajatuskatko

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hommat sen kaltaisia, että jos kahvitauko venyy, niin töiden määrä ei siitä vähene vaan viivyn illalla pidempään. En viitsi potea huonoa omatuntoa, koska kahvihuoneen juoruiluista huolimatta teen töitä tasan yhtä paljon, kuin työpisteeseensä liimautunut introvertti.

Meillä just tuommoisia. Juoruavat työajalla, istuvat toimistolla työajan jälkeen (tekevät vähän hommia ja juoruilevat toisten "ylitöihin jääneiden" kanssa) ja pitävät sitten extralomia kun on niin paljon tullut tehtyä töitä. Sapettaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat