Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso toisella kierroksella

Satu

Oletteko 30+ pariskunta joista vain toisella on lapsia edellisestä parisuhteesta? Toinen (vielä lapseton) toivoo yhteisiä mutta toinen on kiikunkaakun, välillä puolesta välillä vastaan haluaako sittenkään enää lisää lapsia (lapset saatu pois vaipoista, exän kanssa tappelua rahasta ja elatustuista). Tuntuuko tutulta?

Kommentit (4)

S

Täällä sama tilanne. Miehellä 2 kouluikäistä. Eksä elää sosiaalituilla ja kinuaa lisää elatustukia. Lapset ovat mukavia ja viikko-viikko asuvat luonamme. Mies haluaa tulevaisuudessa lisää lapsia. Itse en vain malttaisi odottaa paria vuotta..

Vierailija

Näistä tilanteista pääsee helposti eroon seurustelemalla lapsettoman miehen kanssa, itselleni b-luokan jämät äpärineen ja elareineen ei kelpaisi. Jokainen tekee tietenkin valintansa ja varautuu siinä tapauksessa omaankin yhäriyteen.

pohtivamamma

Vierailija kirjoitti:

Oletteko 30+ pariskunta joista vain toisella on lapsia edellisestä parisuhteesta? Toinen (vielä lapseton) toivoo yhteisiä mutta toinen on kiikunkaakun, välillä puolesta välillä vastaan haluaako sittenkään enää lisää lapsia (lapset saatu pois vaipoista, exän kanssa tappelua rahasta ja elatustuista). Tuntuuko tutulta?

Oho, minäkö täällä kirjoittelen? Juuri vielä tulin palstalle tämän aiheen takia, koska juuri se painaa! (uskomaton sattuma) Mutta sitten asiaan. Meillä tilanne on, että minun lapseni ovat jo 12 ja 15v, mies on ollut kuvioissa jo kymmenen vuotta, joten lapsiarki pientenkin kanssa on tuttua. Olemme siis 35v(minä) ja 40v (mies). Ja nyt on harkinnassa lapsi. Itse olen sanonut miehelle, että lähden siihen, mitä hän haluaa, koska en halua olla esteenä niin perustavanlaatuiselle tarpeelle. Totta puhuakseni itseäni kyllä hieman hirvittää ajatus, mutta uskon siihen, että elämä on hyvää, meni se miten tahansa. Uskon, että yhdessä ollessamme pärjäämme kyllä. Ja tiedän(luulisin) että myös oma mieli kääntyy, kun raskaus tulisi todeksi ja vauvan odotus olisi yhteistä.

Ongelma on nyt kuitenkin ehkä se, että mies veivaa edestakaisin, haluaako vaiko ei. Sanoi jo, että haluaa kyllä, mutta sitten alkoi hänkin miettimään realiteetteja (raha, arjen sekaisin meno, väsymys, ym) ja ei osaa nyt päättää. Itse yritän sanoa (vaikka en välttämättä lapsen kannalla siis olekaan) että tuollaisen kysymyksen äärellä kannattaa vain pohtia TAHTOOKO lapsen vai ei. Onko se lapsi itsessään tärkeä, arki kyllä  tulee ja siihen sopeudutaan jos niikseen on.

Mutta emme tosiaan tiedä. Itse en enää kovin pitkää aikaa odota tämän päätöksen kanssa, kun ikää jo on.. muttamutta, tukea ja vinkkejä saa antaa.

Vierailija

Itselläni oli 2 lasta ennenkuin tapasin mieheni, jolla lapsi. Miehen ex on kyllä sellainen kilipää että toista saa hakea :( nyt meillä myös 2 yhteistä lasta, 3:mas yhteinen vielä toiveissa, mutta kun ei natsaa niin ei :'(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat