Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt LAADUKKAAT vaatevalmistajat pinoon. Meni hermot!

Vierailija
23.10.2015 |

En jaksa enää näitä ekassa pesussa nukkaantuvia seitinohuita rättejä joista saa silti pulittaa 50 euroa! Nyt pinoon oikeasti laadukaat vaatevalmistajat. Kaikki vinkit kehiin. 

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olet valmis maksamaan vaatteista? Max Mara, Ralph Lauren, DKNY, Michael Kors...

Hinnalla ei väliä. Mikä vaan tulee halvemmaksi kuin viidenkympin paita, joka on yhdestä pesusta pilalla. 

ap

teetätä vaate ompelijalla.

kangaskauppaan vaan, ja ompelijalle: saat mieleisen ja varmasti vartalollesi käypäsen. Ei muuten maksakaan niin paljoa kuin luulisi.

Vierailija
42/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanso, Luhta, Sidoste alusasuissa, paidoissa jne. Takeissa Molltan ja Nappari. Kengissä Sievi, Shoes for Crews, tai Doc Marten's (englannissa valmistetut).

Dr. Martensit valmistetaan nykyään jossain Kiinassa ja laatu kärsinyt pahasti. Huomiona vaan tässä välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selected

Vierailija
44/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olet valmis maksamaan vaatteista? Max Mara, Ralph Lauren, DKNY, Michael Kors...

Hinnalla ei väliä. Mikä vaan tulee halvemmaksi kuin viidenkympin paita, joka on yhdestä pesusta pilalla. 

ap

Olen kanssasi samaa mieltä, mutta aika moni muu ei, koska ehdottamilleni merkeille tuli niin monta alapeukkua. Lisäisin vielä: Acne, Filippa K, Sand, Tiger of Sweden.

Vierailija
45/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen kanssasi samaa mieltä, mutta aika moni muu ei, koska ehdottamilleni merkeille tuli niin monta alapeukkua. Lisäisin vielä: Acne, Filippa K, Sand, Tiger of Sweden.

Käytätkö ainoastaan kalliita merkkivaatteita?

Vierailija
46/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En suinkaan, mutta tässä kyseltiin laatuvaatteita. Blazerit, olivat ne sitten kokoasuja, joissa on hame tai housut, tai pelkkä jakku, on kokemukseni mukaan ihan turha ostaa halpismerkeiltä. Laadukkaat klassisen malliset kestävät vuosia ja raaskin viedä ne pesulaan. Minkään blazerin vuori, tukikankaat ja toppaukset eivät kestä vesipesua kotona.

Halvoista vaatteista mainittakoon KappAhlin farkut, joita olen ostanut ainakin viimeiset 6 vuotta. Käytän myös Lidlin trikootoppeja :) 

Vierailija
47/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Second hand -liikkeistä löytyy kestävimmät vaatteet. Kirppiksiltäkin voi löytää, mutta siellä joutuu seulomaan muovijätteen (nukkaisen akryylin) seasta.

Ja en haluaisi mainostaa, mutta olen huomannut, että Ril's, InWear ja Part Two ovat usein olleet hyviä ostoksia. Tutustun aina materiaalilappuun ja tarkkailen muutenkin, miten vaate on tehty, ja sitten kun katson merkkiä, huomaan, että hyvä vaate on usein noita merkkejä, siinä hintaluokassa, jota minä katselen. Varmasti on muitakin ja itsekin otan mieluusti vinkkejä vastaan.

Vierailija
48/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe Ostan mielellläni laadukkaita vaatteita -m41

Tällä hetkellä parhaat housut jotka mulla on ovat

Mark & Spencer 10€
Timberland 150€

Surkeimmat

Oneil 90€

Heikoimmat, mutta olivat muvat
Cotton field 80 - 170€

Paidat ovatkin sitten konstikkaampia.
Sailrace on ollut parhaat pesuissa, pitäneet värinsä ja muotonsa, mutta yhdestä lähti ompeleet heti ekassa pesussa. Aika surkeaa 150€ paidalta

Istuvimmat olen löytänyt CottonFieldiltä tai sOliverilta, mutta kestävyys ollut melko surkea. Olivereissa ei pysy värit.

Vierailija
49/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timberlandin kengät vaikuttavat laadukkailta.

Vierailija
50/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espritin laatu on nykyään ihan surkeaa. Harmittaa, kun vaatteet olisi usein sen näköisiä mistä pidän, mutta materiaalit on huonoja.

Vierailija
51/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen päätynyt Esprit:iin. Niitä käyttävät meillä minä, mies ja kouluikäiset lapset. Toki joskus tulee huti, mutta pääsääntöisesti hinta ja laatu kohtaavat hyvin. Kannattaa niistäkin tarkistaa pesulämpötila ja materiaali. Collegehuppari, jossa on mukana keinokuitua ja pesu 30 asteessa kannattaa jättää ostamatta.

Itse en lämmennyt Espritiin sen jälkeen, kun luin, että käyttävät hikipajoja.

Vierailija
52/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oie Moment, Comma, Ralph Lauren Polo, Betty Barclay, Tiger of Sweden, Ivo Nikkolo,

Rils, Part Two, Sand. 

Just ostin Lauren Polon neuleen ja aivan laadutonta kuraa. Hintaa oli sen 140e paidalla, muttei laadusta kyllä tietoakaan.

Vierailija
53/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Second hand -liikkeistä löytyy kestävimmät vaatteet. Kirppiksiltäkin voi löytää, mutta siellä joutuu seulomaan muovijätteen (nukkaisen akryylin) seasta.

Kirppistuotteissa, vaikka laatua voivat ollakin, on silti lyhyempi käyttöikä, kuin uusissa tuotteissa. Koska niitä on jo käytetty muutama-kymmenen vuotta. Mikään kangas tai neulos ei nyt vaan kestä ikuisesti. En nyt puhu halpisketjujen tuotteista.

Jos ostan vaikka kirpparilta neuleen, jota on käytetty 50v. niin kyllä sen käyttöikä on todella lyhyt, vaikka olisi maailman laadukkain, verrattuna uuteen laadukkaaseen tuotteeseen.

Vierailija
54/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin toukokuussa Superdryn hupparin ja siihen olen ollut tyytyväinen. Neulokset ovat pysyneet kuosissa, samoin vetoketju, värit pysyvät eikä vaate ole kutistunut tai menettänyt muotoaan pesussa. Olen pessyt kuudessakympissä. Maksoi n. 70e Espanjassa.

Vierailija
55/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aihe. Lue Rinna Saramäen kirja Hyvänmielen vaatekaappi. Sieltä saa aika perinpohjaisen selvityksen, miksi laatua on niin vaikea löytää nykyään.

Varsinaiseen aiheeseen: noita pettymyksiä tulee vastaan jopa niiltä valmistajilta, joihin on ennen luottanut. Oma suosikkini olisi Esprit, jos voisi luottaa laatuun. Vähintään ostettava vaate on päästä hypistelemään perinpohjin. Käännä tosiaan saumapuoli näkyviin. Jos vaatteen lankasuora ei ole siis suora, saumat alkavat kiertää pesujen jälkeen. Kangasta kannattaa myös hangata. Jos se lähtee pörrööntymään, pinta todennäköisesti nukkaantuu pian.

Tiivis ja sileä viskoosi on ehkä varmempi ostos nykyään kuin puuvilla (minusta), koska puuvillasta ei voi tietää, onko se lyhytkuistuista tehoviljelyn tuotosta.  Paras puuvilla tulee Egyptistä.

Pitkäkuituista ns. egyptinpuuvillaa viljellään muuallakin. Tärkeää on että puuvilla on ns. kampapuuvillaa. Se ei pölyä eikä nukkaannu. Pitkäkuituinen kammattu puuvilla.

Vierailija
56/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

teetätä vaate ompelijalla.

kangaskauppaan vaan, ja ompelijalle: saat mieleisen ja varmasti vartalollesi käypäsen. Ei muuten maksakaan niin paljoa kuin luulisi.

Tätä neuvoa ihmettelen kerta toisensa jälkeen. Laadukasta kangasta (joka vastaisi sitä mitä kulloinkin on hakemassa) on aivan äääääärettömän vaikea löytää. Helpommalla löytää jopa sen valmiin vaatteen...

Eli tällaista ehdottavan on sitten suotavaa laittaa niitä kangaskauppojen nimiäkin jakoon. Eurokangas, Kangastukku ja eBay ainakin aiheuttavat pettymyksen kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
57/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy hilfigerin laatu miellyttää minua. Olen käyttänyt sitä perheen miespuolisilla. Itselläni ei ole ollut siltä merkiltä mitään. 

Vierailija
58/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En suinkaan, mutta tässä kyseltiin laatuvaatteita. Blazerit, olivat ne sitten kokoasuja, joissa on hame tai housut, tai pelkkä jakku, on kokemukseni mukaan ihan turha ostaa halpismerkeiltä. Laadukkaat klassisen malliset kestävät vuosia ja raaskin viedä ne pesulaan. Minkään blazerin vuori, tukikankaat ja toppaukset eivät kestä vesipesua kotona.

Halvoista vaatteista mainittakoon KappAhlin farkut, joita olen ostanut ainakin viimeiset 6 vuotta. Käytän myös Lidlin trikootoppeja :) 

Sinulla on sitten huonolaatuisia blesereitä, jos ne eivät kestä ilman pesulaa hyvinä. Oma bleiserini (jonka ostinkin käytettynä) on jo vuosia palvellut moitteettomasti, nyt alkaa vuori hiutua puhki tietyistä kohdista käytön seurauksena. Heitin sen jokin aika sitten 30°C pikapesuun ja koneesta tullessaan bleiseri oli tippakaan liioittelematta aivan kuin uusi (niitä vuorin valmiiksi kuluneita kohtia lukuunottamatta tietysti) =)

Materiaaleista vielä, että polyesteri neuleessa tai esim. collegekankaassa on ehdoton ei. Akryylikin on parempaa, pitää vain osata tunnistaa mikä pysyy hyvänä (ja se tunnistus tapahtuu sormilla joten vaikea sitä on näin netin kautta neuvoa). Polyesteri sopii ehkä johonkin shifonkityyppisiin ratkaisuihin, mutta muuten siä kannattaa välttää.

Ja viskoosia täällä on myös kiitelty - trikoona sen siisti elinikä on ehkä kymmenesosa laadukkaasta, sileästä puuvillatrikoosta. Jälleen kerran, pitää tietää miltä laadukkaan puuvillan kuuluu tuntua. Sitten voikin (laatu)huoletta ostaa paitoja H&M:stä tai jopa Ginalta.

Vierailija
59/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sand, Filippa K ja Gant sekä Newhouse on mun luottomerkkejä jotka kestävät vuodesta toiseen. Myös Boomerangilta löytyy. Itse pyrin ostamaan vain luonnonmateriaaleja (villa ja pellava ovat suosikkeja), jolloin halvempiemkin merkkien joukosta löytyy helmiä. (Käytän edelleen esim H&M:n neuleita jostain 2000-luvun alusta!) 

Vierailija
60/72 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:n LOGG on ollut ainakin viime aikoihin asti hyvä. Oon ostanut tosin etupäässä trikoopaitoja ja -toppeja, reisitaskuhousuja yms. mutta ainakin viime kesänä ostetut LOGGin mustat hihattomat on edelleen täysin kuosissa. Kohta joudun heittämään pois 10 v vanhan saman malliston t-paidan, kangas menee puhki mutta nyppyjä ei ole väri on edelleen ihan musta (vertasin noihin uusiin).