Pierunpidätyskyky kadonnut - nuori nainen. APUA
Olen synnyttämätön, 27 vuotias nainen ja en pysty enää pidättämään pierua. Tuntuu, että "paikat" on koko ajan valmiiksi auki, ja voin pinnistämällä sulkea. Mutta ilma tulee silti.
Olen varma, että jos menen lääkäriin niin vastassa on kuukausien vähättely, kuidun tyrkyttäminen ja lopuksi toteaminen, että ei voi mitään. Olen kerran vakavasta sairaudesta saanut hullun leiman, ennen kuin diagnosoitiin, ja aiheutti aika pahat antipatiat lääkäreitä kohtaan.
Voiko tämä olla jotain vakavaa?
Kommentit (31)
Tuulenpanema vinkuheinä-luuranko joka pieree jatkuvasti?
No, sä et ainakaan tule maata lapsilla kyllästämään, pieru-Liisa!
Vierailija kirjoitti:
Tuulenpanema vinkuheinä-luuranko joka pieree jatkuvasti?
No, sä et ainakaan tule maata lapsilla kyllästämään, pieru-Liisa!
tällästen viestien jälkeen ymmärtää että ei ne omat ongelmat olekaan niin pahoja :D
ap
niin että pröööt PRÖÖÖÖÖT prut prut prööööt vaaan, kun AP kulkee kylillä! kodin nimi =Pierula?
Noh, viimeisimpänä on tullut ummetus ja ikään kuin "kyvyttömyys" ulostaa. Soitin vihdoin lääkärille. Yllätysvastaus: "kokeile kuitua. Nuorilla on tommosia vatsaongelmia"
noh, eipä tarvinnut lääkärille asti mennä tota kuulemaan.
Onko sulla selkä kipeä? Tai muistatko onko sulla revähtänyt alaselässä?
Kyseessä voi olla hermopinne joka pikkuhiljaa ilman kipua vie pidätyskykyä. Mulla kävi niin kun nostin pianoa ja tuli suoraan sanottuna kakat housuun vaikka ei ollut edes hätä. Selkä oli kipeä vain n. viikon, mutta päivä päivältä huomasin, että alapää ns. löystyi ja se alkoi juuri revähdystä seuraavana päivänä pierujen "karkailulla".
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla selkä kipeä? Tai muistatko onko sulla revähtänyt alaselässä?
Kyseessä voi olla hermopinne joka pikkuhiljaa ilman kipua vie pidätyskykyä. Mulla kävi niin kun nostin pianoa ja tuli suoraan sanottuna kakat housuun vaikka ei ollut edes hätä. Selkä oli kipeä vain n. viikon, mutta päivä päivältä huomasin, että alapää ns. löystyi ja se alkoi juuri revähdystä seuraavana päivänä pierujen "karkailulla".
Ei oo ollu. Mulla on tosin ollut omituisia silmäongelmia, tasapainohäiriöitä ja huimauksia, pistelyitä ja puutumisia, joiden vuoksi ms-tauti oli jossain vaiheessa tapetilla. Ja kai se voisi tollasenkin hermojen kautta aiheuttaa, mutta oon tosiaan ihan kertakaikkisen kyllästynyt siihen, että lääkärit nauraa sut pohjamutiin jos kuvittelet että kirves päässä vois olla muuta kuin flunssaa- tai nauraa vaikka luulisit itsekin flunssaksi.
kiitos vastauksesta, se voi ehkä auttaa jotakuta muuta :)
Synnytyksen jälkeen minulla oli tuota pari kuukautta, mutta lantionpohjanlihasyen treenaamisen myötä vaiva helpotti! Lääkärille kyllä menisin, ikävä vaiva ja minulla rajoitti elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko peppusexiä harrastettu? Oon joskus koittanut pähkäillä vaikuttaakohan se tällaiseen.. Peräaukon sulkijalihaksen toimintaan..? :D
Kyllä vaikuttaa. Toisilla alkaa peräaukko falskaamaan ihan kunnolla. Ap:lle: mene lääkäriin, jos on vaikka joku kasvain syvemmällä mikä estää sulkijalihaksen oikeanlaisen toiminnan. (Jos kerta siis ulostamisenkin kanssa on ongelmaa.)
Heh, ja toisessa ketjussa kirjoittaisit toisin sanoin että ei se järvi kulu soutamalla :D
Kyllä se sulkijalihas venytystä kestää. Kunhan ei repeä.
AP, kuinka lihava olet? Olen huomannut että suurin osa ylipainoisista pieree ja haisee paskalta koko ajan. Jos painoindeksi on 24+ luokkaa niin noita oireita alkaa ilmenemään lähes kaikilla, vaikka ei ns. vaarallisesti läski olisikaan.