Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahja noin 4kk ikäiselle (käytännöllinen)?

Vierailija

Hei, siinä siis kysymys tulikin otsikossa. Mieluusti haluttaisiin viedä jotain käytännöllistä, kuten vaate tai esim tuttipullo, nokkamuki tms. Onko muita ehdotuksia?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Jos et pidä vanhemmista, niin osta joku oikein iso ja äänekäs lahja. Jos taas pidät, niin esimerkiksi jotain lasten lautasia, aterimia tms.

Vierailija

Juu, kiitos vinkeistä:D En ajatellut ostaa äänekästä lelua, sillä voin vaan kuvitella, miten ärsyttäväksi ne käyvät todella nopeasti! Pohdin, jos ostaisi jonkin kietaisubodyn tai söpön vaatteen ja lisäksi jonkin lautas-nokkamukisetin!:)

Vierailija

Jos ostat vaatteen, niin ota selvää, minkä kokoinen lapsi on. 74 menee varmaan yleisesti ton ikäselle, mutta ite ostin just ton ikäselle 80-kokosen, joka meni heti käyttöön :D Itse olen tykännyt ensikirjoista, lapsen lemppari vauvalahja oli pallo.

Vierailija

Älä osta nokkamukia! Söpön näköinen se on kyllä, mutta se on huono suun alueen motoriikan kehityksen kannalta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Älä osta nokkamukia! Söpön näköinen se on kyllä, mutta se on huono suun alueen motoriikan kehityksen kannalta. 

Onneksi sain lapset 2000-luvun alussa, jolloin nokkamuki oli vielä ihan OK. Se oli kätevä ja syömään opettelevalle näppärä vaihtoehto, koska ei maidot läikkyneet vahingossa käsien motoriikan ollessa vielä hieman hakusessa. Meillä ei ole S- tai R-ongelmia, hammasvaurioita jne., koska tuohon aikaan ei vielä tiedetty nokkamukin kaikkia kammottavia seurauksia.

Vierailija

Ei varmaan noin vanhalle enää kietaisubodia, mutta joku vaate toki vois olla kiva. 74 aika varma koko tuonikäiselle, vaikka olisi vielä vähän iso niin tulee talven aikana käyttöön.

toki joku söpö talvimyssy tms vois olla kiva myös, mut kannattaa kysyä

pään koko ensin, se vaihtelee hurjasti. 

Vierailija

Tuttipullo voi olla turha jos et tiedä miten häntä ruokitaan, mutta nokkamuki varmaan tulisi jossain vaiheessa käyttöön. Enpä ole kuullut, että niistä olisi mitään harmia...

Vierailija

Potkuautosta on iloa pitkäksi aikaa!

Muutama kuukausi niin lapsi voi jo leikkiä sillä.

Ne puiset ovat ihania mutta kalliita. Muoviset maksavat muutaman kympin.

Vierailija

Kiitos! Täytyypä katsella, mitä huomenna löytyy!:) hyviä vinkkejä. Itsellä ei ole lapsia, niin ei oikein tiedä, mitä veisi ja tietenkkn on muutenkin haastavaa, kun kaikki lapset ja perheet on erilaisia! Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat vaatteen, niin ota selvää, minkä kokoinen lapsi on. 74 menee varmaan yleisesti ton ikäselle, mutta ite ostin just ton ikäselle 80-kokosen, joka meni heti käyttöön :D Itse olen tykännyt ensikirjoista, lapsen lemppari vauvalahja oli pallo.

Häh? 4kk ikäiselle yleensä 74? Meillä ei kumpikaan lapsista ole tuossa iässä ollut tuota kokoa ja toinen ollut ihan normaalikokoinen, toinen kyllä pieni. Ja en pahalla sano, vaan ihan aidosti hämmästyin :D

Vierailija

Nyt kun aletaan olla huolissaan siitä, ettei taaperot opi puhumaan niin antakaa kirjoja lahjoiksi.

Vanha kunnon säästöpossu on yksi vaihtoehto, jos tiedät että lapsi saa rahaa lahjaksi.

Itse sain selville vasta vähän aikaa sitten nokkamukin vaaroista, ja mietin nyt, yli 30 vuotiaana, onko nokkamukin käyttö tehnyt sen ettei kieleni liiku oikein kun nielaisen, vaan se työntyy kohti hampaita. Lapsena kun tuli käytettyä niitä nokkamukeja paljon. Oma lapsi ei sentäs käyttänyt kuin hetken nokkamukia, oli paljon kiinnostuneempi harjoittelemaan kupin reunasta juomista, joten hänellä ei ole ongelmaa. Joo, saatan olla hieman hysteerinen asian suhteen, mutta kun omalle kohdalle on asia (mahdollisesti) sattunut, niin suhtautuminen ei ole kovinkaan järkipitoista välttämättä.

Vierailija

mulla tyttö käytti vielä vuoden iässä paidoissa kokoa 74 ja housuissa 68, nyt 1,5v ja käyttää 80-86 ja housuissa 74. mutta isompi aina parempi kuin pienempi!

aterimet, lautaset yms käteviä - kannattaa tosin olla muovisia/hajoamattomia alkuun koska vauvaiässä voi kovasti kiinnostaa yrittää heittää. vieläkään en raaski käyttää posliinilautasia, vaikka pääosin tuo syö kauniisti kyllä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat