Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätyn aina, kun kuulen jonkun uskovan edelleen jumaliin

Vierailija

Elämme kuitenkin jo vuotta 2015. Todella outoa roikottaa mukana vanhoja mytologioita muuten kuin kiinnostavina kulttuurireliikkeinä. Luulisi, että nämä jahvet ja allahit kuuluisivat jo samaan kastiin kuin zeukset ja torit.

Kommentit (9)

Vierailija

Jos Jumala on olemassa mihin hän katoaisi vaikka elettäisiin vuotta 3001? Vaikka mitä ajattelisit ei oel pystytty todistamaan ettei Jumalaa ole.

Vierailija

Minä en ylläty, sillä se on niin yleistä. Homo sapiensilla on geneettinen taipumus uskoa ilmiöihin, joita ei järki selitä. Joiltakin, kuten minulta, tuo "uskontogeeni" puuttuu, emmekä koskaan ymmärrä uskovien uskoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala on olemassa mihin hän katoaisi vaikka elettäisiin vuotta 3001? Vaikka mitä ajattelisit ei oel pystytty todistamaan ettei Jumalaa ole.

Ei tietenkään ole todistettu. Olematonta ei voi todistaa olemattomaksi.

nfndbsbf

No, aika moni uskoo Jumalaan tai jumaliin tänä päivänä, kun katsoo kristittyjen, muslimien ym. tilastomäärää. Ehkä siinä on jotain pointtiakin, että Zeus ja muut Thorit ovat kadonneet uskoista, mutta nämä kaksi suurinta eivät.

Vierailija

Jos jumalan olemassaolo todistettaisiin, se olisi uskonnon loppu. Ei tarvitsisi enää  uskoa, kun asiasta olisi tieto. Uskommeko Eiffel-tornin olemassaoloon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala on olemassa mihin hän katoaisi vaikka elettäisiin vuotta 3001?

Niin, mutta luultavasti mitään jumalia ei ole. -ap

Vierailija

Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".  --Exodus 3:14

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos jumalan olemassaolo todistettaisiin, se olisi uskonnon loppu. Ei tarvitsisi enää  uskoa, kun asiasta olisi tieto. Uskommeko Eiffel-tornin olemassaoloon?

On totta, että uskonnollinen ajattelu on pohjimmiltaan virheellistä ajattelua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat