Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö teidänkin miehet 24/7 töitä?

Vierailija

Mieheni on eräässä firmassa töissä lähiesimiestasoisissa asiantuntijatehtävissä. Rupesin tässä miettimään, että tekeekö muidenkin miehet koko ajan töitä. Hänellä on sähköpostit ym. koko ajan auki puhelimessa ja kaikki työtiedostot myös kotikoneella. Olin pitkään siinä uskossa, että kotona hän tekee koneella ja puhelimella omia juttujaan (surffailee jne.), mutta onkin koko ajan työasioiden kimpussa. Teetkö itse tai tekeekö teillä puoliso töitä 24/7?

Kommentit (13)

Vierailija

Ei tosiaankaan onneksi tee. 

Mutta faktahan on se, että osan työt vaatii oikeasti noin paljon aikaa. Onko teillä lapsia?

Vierailija

Itse olen sellaisessa työssä että minun pitää olla saatavilla 24/7.(enimmäkseen aikaerojen vuoksi) Ainoastaan lauantai on sellainen päivä että saan olla täysin ilma töitä. Lapsia minulla ei ole enkä asu miesystäväni kanssa, joten tämä elämäntyyli ei ole onneksi muille haitaksi.

Vierailija

On meillä lapsia. Teen itsekin tosi vaativaa työtä, mutta yritän venyttää omaa jaksamista kotiin ja lapsille. Miehen anti perheelle on koko syksyn ollut täysi nolla, mikä harmittaa etenkin lasten takia :/ Ja hänen ei siis työn vuoksi tarvitse olla saatavilla koko ajan vaan ihan normaalisti voisi olla illat ja viikonloput vapaalla.

ap

Vierailija

Meillä mies on töissä 24/7 ihan omasta aloitteestaan. Puhelin voi soida koska tahansa ja hän lähtee samantien vaikka keskellä yötä ratkaisemaan ongelmaa. Ei se minua haittaa, että on töitä.

Vierailija

Meillä mies on esimiesasemassa ja työpaikalla kova kiire, stressi on kova. Töissä hän on normaalien arkipäivien lisäksi lähes kaikki viikonloput, ja arkisinkin tekee monesti ylitöitä iltakahdeksaan. Kotona jatkuvasti työpuhelimella hoitaa työasioita. Meillä kolme pientä lasta jotka ovat nyt kokonaan jääneet mun harteille. Onneksi olen itse äitiyslomalla,mutta rankkaa on. En tiedä yhtään mitä sitten tapahtuu kun mä palaan takaisin työelämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on esimiesasemassa ja työpaikalla kova kiire, stressi on kova. Töissä hän on normaalien arkipäivien lisäksi lähes kaikki viikonloput, ja arkisinkin tekee monesti ylitöitä iltakahdeksaan. Kotona jatkuvasti työpuhelimella hoitaa työasioita. Meillä kolme pientä lasta jotka ovat nyt kokonaan jääneet mun harteille. Onneksi olen itse äitiyslomalla,mutta rankkaa on. En tiedä yhtään mitä sitten tapahtuu kun mä palaan takaisin työelämään.

Tämä varmaan on lähinnä meidän tilannetta sillä erotuksella, että olen tosiaan itsekin töissä (ja teen myös usein iltaisin töitä, mutta vasta silloin, kun lapset nukkuvat).

ap

Vierailija

Tekee. Miehellä oma firma ja on esimiesasemassa toisessa. Aina joko töissä tai koneella. Itsepä olen mieheni valinnut, vaikka välillä tiukkaa tekee ymmärryksen kanssa.

Vierailija

Ei, meillä minä teen töitä 24/7. Mies on pitkäaikaistyötön ja keskittyy lähinnä sohvalla makoiluun ja minun häiriköimiseeni. Onneksi ei ole pieniä lapsia, joista pitäisi huolehtia, mutta kyllähän tämäkin käy hermoille. Mies kehtaa vielä valittaa, kun teen aina töitä, mutta ei näe yhteyttä minun työntekoni ja perheen budjetin välillä ?!?!?!?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee paljon töitä mutta ei nyt ihan 24 tuntia vuorokaudessa, nukkuukin hän välillä.

No joo, nukkuu tämäkin välillä :) Mutta muutoin kotona koko ajan kännykkä tai tietokone edessä, ihan poissaoleva ja omissa ajatuksissaan, ei kuuntele lasten asioita yms. yms. Lapset ovat ihmetelleet sitä kovasti ja olen koittanut selitellä miehen käytöstä heille että kyllä se isi rakastaa ja kyllä sitä kiinnostaa jne. Itse kyllä ymmärrän miestä ja väliaikaisesti kyllä hyväksyn tällaisen vaiheen, mutta kyllä tämä pitemmän päälle kävisi tosi raskaaksi parisuhteelle.

ap

Vierailija

Mun 85-vuotias isäni sanoo, että sitä hän katuu elämässään, että missasi meidän, siis omien lastensa lapsuuden töitä paiskiessaan. Äiti oli meillä aina läsnä ja hoiti arjen, isä oli aina töissä. Onneksi olemme hänen eläkevuosinaan lähentyneet ja hän on saanut olla isovanhempi lapsilleni. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat