Suuritarpeinen lapsi 7v! Auttakaa muut samanlaisten vanhemmat

Vierailija

Lapsella on aina ollut temperamenttia, vaikka parhaimmillaan on hyväntuulinen, niin pahalla tuulella huutoa riittää ja riittää. Jos hoitopäivät ja koulupäivät ovat liian pitkiä, niin on stressaantunut siitä ja illat on kamalia. Olenkin sitten järjestänyt elämän niin, että olen aika paljon ollut kotona. Riittävästi kotiaikaa saaneena saman lapsen kanssa on ihan mukava olla...

Olin luullut, että nyt kasvaneena lapsella olis mennyt jo tää ohi. Eka luokka alkoi niin hienosti. Nyt on aloittanut kuitenkin tässä kuussa iltapäiväkerhon 10 pv/kk ja tällä viikolla kun on muutenkin ollut vähän tapahtumantäyteisempää kuin normaalisti, niin on ollut aika kauheita illat.

Sain eilen tiedon, että saisinkin koulupaikan. Nyt hirvittää, että mitä siitä arjesta tulee, jos lapsi joutuu olemaan iltapäivä- ja ehkä vielä aamuhoidossakin. Meneekö kiukuttelut ohi jos se tottuu uuteen menoon? Vai onko se vaan tuollaista, ennenkuin lapsi kasvaa sen verran että jaksaa olla ilman äitiä vähän enemmän?

Kommentit (6)

Vierailija

Mikä ihme siinä on, että huonoa käytöstä tai suoraan sanottuna kasvattamattomuutta yritetään selittää sillä, että lapsi on "temperamenttinen" tai "suuritarpeinen"?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä on, että huonoa käytöstä tai suoraan sanottuna kasvattamattomuutta yritetään selittää sillä, että lapsi on "temperamenttinen" tai "suuritarpeinen"?

Oletpas hölmö! Sulla ei taida olla lapsista minkäänlaista kokemusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Mulla on kolme hyvinkasvatettua ihanaa lasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Mulla on kolme hyvinkasvatettua ihanaa lasta.

Sulla on kolme helppoa lasta, jos väität, ettei ongelmia ole ollut.

Vierailija

No tuota...en ehkä jättäisi menemättä haluamaani koulutukseen sen takia, että voisin huoltaa tervettä, vaikka haastavaa 7-vuotiasta koko sen ajan, kun hän ei ole koulussa. Siis on todella hyvä viettää paljon aikaa lastensa kanssa, mutta tuo ei kuulosta enää kohtuulliselta ja joku muu ratkaisu olisi löydyttävä. Siis onhan lapsi joutunut olemaan päiväkodissakin varmasti pitempiä päiviä kuin se 4 tuntia, mitä ekaluokkalaisen koulupäivät ovat?

Olisiko yksi mahdollisuus palkata kotiin joku hoitaja muutamaksi tunniksi iltapäivisin, että lapsi saisi olla kotona?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat