Homeelle altistuminen ja sairastaminen?

Vierailija

Kuukausi sitten asunnostani löytyi putkivuoto, joka oli ehtinyt jo aiheuttaa kaappeihin hometta. Ennen kun osittain vahingossa huomasin vesivahingon, niin mulla oli ollut vähän väliä kuumetta ja flunssaa. Olin myös huomannut, kun olin esim. viikonlopun poissa kotoa niin tukkoinen olokin hävisi, mutta kun kotiuduin ja olin ollut pari kolme tuntia kotona, niin nenä alkoi taas mennä tukkoon ja nousta ensin iltaisin kuume ja lopulta taas oli jo aamulla kuumetta ja kuume kesti muutaman päivän ja sitten taas poistui, mutta tukkoisuus jäi aina, se ei koskaan poistunut muuten kun jos olin pidempään poissa kotoa.

Nyt kun home on poistettu ja tilalla on uudet kaapit niin olo on pysynyt terveenä. Nyt mietin lähinnä, kun ehdin reilun kaks kuukautta sairastella mitä todennäköisimmin tuon homeen takia, että saankohan jatkossa herkemmin flunssaa tai muita tauteja? Aiemmin mulla on ollut flunssa ja kuumetta korkeintaan kerran vuodessa ja muutenkin lähes aina terve.

Kommentit (5)

Vierailija

Itse sain homeelle altistuttuani jatkuvasti poskiontelontulehduksia, kierre jatkuu edelleen. Pahimmillaan minulle määrättiin 11 erilaista kuuria vuoden sisään. Nykyään ehkä pari kertaa vuodessa. Tukkoisuutta jatkuvasti, onneksi ei pahemmin käynyt.

Vierailija

Voi olla, että olet tuon jälkeen tavallista herkistyneempi homeille, eli saatat oireilla siellä missä muut eivät (siis pienistäkin homepitoisuuksista). Kauanko sulla oli tuota oireilua, tai siis kauankohan asunnosasi on ollut hometta tietämättäsi? Sekin vaikuttaa - vuosien altistuminen herkistää pahemmin kuin muutama viikko / kuukausi.

Käsittääkseni homealtistuksen ei pitäisi vaikuttaa vastustuskykyyn pitkällä tähtäimellä (siis jos altistumista ei enää ole). Eli ei sun pitäis olla tavanomaista herkempi sairastumaan virusten ja bakteerien aiheuttamiin tauteihin nyt kun et enää altistu homeelle päivittäin.

Vierailija

Sori, sanoitkin, että altistumista / oireilua oli pari kk. Se ei vielä ole kovin paha altistuminen (yksilöllistä toki).

t.nro 4

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat